Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Pinarello of canyon.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 11 apr 2014 14:54

Zeg dan niks..

Medicbiker
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:13

Medicbiker 11 apr 2014 15:41

De Jager, graag even een onderbouwing van je "onzin"

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 11 apr 2014 15:47

Ik complimenteer TS met zijn keuze. Thats all.
Ligt nogal gevoelig blijkbaar.
Dat wist ik ook wel hoor. Vandaar ;-)

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 07 aug 2014 19:43

het viel mij op dat vos oude modellen had staan. Koopt hij misschien grote partijen op van een jaar oud? Er stonden op sommige kaartjes 2014 maar aan de crank kon je zien dat niet 2014 kon zijn. Iemand daar ervaring mee. Voor mij was het meteen klaar toen dat duidelijk was.

JvdHurk
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:24
Locatie: Oss

JvdHurk 08 aug 2014 00:32

Als je heel droog naar de specificaties kunt kijken (dus zonder emotie) is de Canyon gewoon de betere fiets.Ga je er emotie of gevoel bij halen is het einde zoek, en dan kan alle logica overboord, evenals elk advies, hoe goedbedoeld ook.
Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.
Ikzelf kan de Canyon zoals hierboven afgebeeld niet lelijk vinden, maar vind een een Dogma juist wel lelijk.


Persoonlijk heb ik liever een fiets die stijver is en beter afgemonteerd, dan een "mooie" fiets die rijdt als een dweil
Dat je voor een Italiaans klinkende naam op een Taiwan frame een luttele 2000€ meer kwijt bent om hem qua stijfheid net zo goed te krijgen als een Canyon is natuurlijk absurd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2014 07:14

Ah, een 'kenner'........
Wat een achterlijk stomme uitspraken staan daar tussen. Zeg dan niks.
Less is bore

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 08 aug 2014 08:37

Wat is er stom en achterlijk aan die uitspraken en waarom zou hij niet voor zijn mening mogen uitkomen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 aug 2014 08:52

Pina of Canyon? Als de vraag echt serieus is dan is het antwoord al gekend.

Het is dus gewoon een kwestie van wegstrepen

Optie a: de TSer wil wel degelijk een Pina maar heeft dit topic nodig om vriendin/vrouw/bank te overtuigen dat het een Pina moet worden. WE STEUNEN JE!!!!

Optie b: de TSer vindt een Pina wel mooi maar heeft geen nadrukkelijke band met wielerhistorie etc. Gewoon lekker de Canyon kopen!

Daarnaast: don't race what you can't replace!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2014 09:02

materialist schreef:Wat is er stom en achterlijk aan die uitspraken en waarom zou hij niet voor zijn mening mogen uitkomen?
Omdat onderstaande uitspraak achterlijk en stom is :roll:
Duidelijk iemand die geen kennis van beide fietsen heeft en maar gewoon iets roeptoetert zonder te weten waar hij het over heeft. Over prijs-prestatie mag je uiteraard vinden wat je wilt (en deel ik voor een deel ook zeker), maar rijden als een dweil slaat nergens op, evenals het zwaar overdreven item 'stijfheid'.
Ik ben gewoon de kansloze figuren hier een beetje beu die maar van alles roepen zonder daadwerkelijk te weten waar ze het over hebben cq. ooit met het betreffende item hebben gewerkt/gefietst.
JvdHurk schreef:
Persoonlijk heb ik liever een fiets die stijver is en beter afgemonteerd, dan een "mooie" fiets die rijdt als een dweil
.
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 08 aug 2014 11:20

Voor de TS-er een aantal tips:
- Onderhandel over betere wielen, beide fietsen zijn veel beter als je al een beetje betere wielen en banden monteert. (Lees eens fiets testen door in de bladen, hoe vaak valt het me op dat bij het eindoordeel heel wat punten worden weggestreept gewoon omdat de fabrikant echte budget wielen of nog erger heel goedkope banden monteert.) Mijn advies, begin maar eens met Fulcrum Racing 3 of Campa Zonda
- Shimano 11 speed of 10 speed? 11 speed heeft een tandje meer en is nieuwer, het zal ook iets beter schakelen maar of je dat merkt betwijfel ik. Wel wordt alles met 11 speed duurder, je wordt namelijk beperkt in je keuze van wielen (je kunt geen overjarig topwiel voor een prikje kopen) en de slijtonderdelen worden duurder.
- Stijfheidsmetingen staan in test omdat ze makkelijk te meten zijn. Wat gemeten wordt is een statische belasting van Crank of Balhoofd en daar staat dan een getal achter. Toen Tour-Magazine begon dit te meten deden een aantal, met name duitse, fabrikanten er alles aan om de getallen zo hoog mogelijk te maken. Nu doen ze dat niet meer en dat is niet zonder reden, zolang het getal maar niet onder een bepaalde waarde komt maakt het niets uit. Bij beide fietsen is dit meer dan voldoende maar hou er rekening mee dat een frame tijdens het fietsen nooit statisch belast wordt, een frame word dynamisch belast en daar komt heel veel meer bij kijken.
- Als je gewicht wilt sparen dan is dat niet echt nodig in de polder en ook niet in zuid limburg (althans niet bij die paar honderd gram frame gewicht), wat je wel altijd merkt is het gewicht besparen in de wielen en banden.

- zorg dat je op de fiets hebt gezeten, een fiets kan nog zo goed zijn, als hij jouw niet past dan is het eigenlijk een slechte fiets. Ook een fiets waar je een onnodig lange of korte stuurpen in moet zetten stuurt anders dan wanneer die lengte goed is. (Ik vraag me ook altijd af hoe verschillende testers tijdens een testsessie correcte waarde oordelen over verschillende fietsen kunnen geven, ik merk dat bij een en dezelfde fiets het zadel het geringste naar voor of achter al een voelbaar verschil kan maken)
Afbeelding

JvdHurk
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:24
Locatie: Oss

JvdHurk 08 aug 2014 12:10

@ Daniel, mag ik vragen waarom je meteen zo fel tekeer gaat.
Thuis niets te zeggen of zo.

Ik heb beide fietsen niet qua naam genoemd, heb op beide fietsen GEEN ervaring, maar heb wel een mening over de in het topic over de op het forum genoemde stijfheidswaardes.

Je gaat toch fietsen voor de snelheid en dergelijke, dus is in mijn ogen (en voor mijn gebruik) een stijver frame beter als een frame wat wat meer beweegt, puur omdat meer van je kracht wordt omgezet in een voorwaartse beweging (of wil je dat soms ontkennen)

En kom niet aan met "dat je het verschil niet merkt" want dat is met meer dingen zo, en toch hangen veel mensen een fiets vol met lichtgewicht bidonhouders/boutjes, en nemen ze bij voorkeur een halfgevulde bidon mee, want die 500 gram merken ze wel degelijk.

En dat ik de afgebeelde Canyon mooier vind dan bijvoorbeeld een Dogma mag ik toch zeker zelf weten, vandaar ook de opmerking "over smaak valt niet te twisten"

Maar goed, volgens jouw gedachten kun je beter een mindere fiets (qua afmontage, feit) en rijgedrag (mijn mening) kopen als een fiets die qua afmontage beter is (en puur naar de meting kijkend) ook beter fietst, alleen maar omdat de ene toevallig een Pina is.
Ja, dan mag je over mijn mening wat zeggen, want dan heb je overduidelijk zelf een klap van de molen gehad (en waarschijnlijk meerdere) en kan ik je niet meer serieus nemen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2014 12:19

Gewist ivm aanpassing hierboven
Less is bore

Plaats reactie