Hallo,
Wanneer ik de lichtste versnelling heb geschakeld, dus voor op het kleinste tandwiel en achter op het grootste tandwiel, schuurt mijn ketting tegen de voorderailleur. De voorderailleur zou dus eigenlijk iets meer naar binnen afgesteld moeten worden oftewel richting frame. Ik weet dat dit moet gebeuren met 1 van de 2 schroefjes op de voorderailleur. Maar welke van de twee en daarnaast naar welke richting moet ik draaien om het goed voor elkaar te krijgen? Met de klok mee of tegen de klok in?
Alvast bedankt
Campagnolo voorderailleur
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43475
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gewoon even goed kijken tegen welk schroefje hij aan komt en die dan een slagje uitdraaien (linksom dus).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Idd. Trek eens aan de kabel, kijk hoe je derailleur dan beweegt, waar de schroefjes zitten, bedenk welk schroefje welke richting beperkt en draai dat schroefje er verder uit.
Allemaal volkomen logische mechanische techniek. Kijk er goed naar en je weet hoe t werkt
Allemaal volkomen logische mechanische techniek. Kijk er goed naar en je weet hoe t werkt
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
normaliter:
schroefje meest naar buiten = buitenblad
meest naar binnen = binnenblad (dat dus ietsje losser)
schroefje meest naar buiten = buitenblad
meest naar binnen = binnenblad (dat dus ietsje losser)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®-
maastrichtmandarijn
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04 apr 2014 18:21
Bij mijn camapgnolo derailleur stel ik de uiterste voor het binnenblad met het bovenste schroefje. Kijk anders gewoon even in de technische documentatie
http://www.campagnolo.com/jsp/en/docstec/doccatid_8.jsp
http://www.campagnolo.com/jsp/en/docstec/doccatid_8.jsp