Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietscomputer naast iPhone

Gebruikersavatar
flipper01
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2014 18:59

Gebruikersavatar flipper01 09 mar 2014 19:36

Ik gebruik hoofdzakelijk mijn iPhone met de Cyclemeter app bij het fietsen. Ik hierbij gebruik met name de kaart-functie in combinatie met een bluetooth hartslagmeter.
Ik gebruikte daarnaast op m'n oude fiets een eenvoudige fietscomputer voor de snelheid en tijd.

Nu ik een nieuwe fiets heb ben ik op zoek naar een nieuwe fietscomputer naast de iPhone. Deze moet in ieder geval duidelijk de snelheid en tijd weergeven. Eventueel nog temperatuur en hoogte.

Volgens mij is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een snelheid/cadansmeter op de iPhone én extra fietscomputer aan te sluiten. Waarschijnlijk koop ik daarom in ieder geval een bluetooth cadansmeter (Wahoo) voor de iPhone zodat ik daar de meeste data op verzamel.

M'n Trek heeft de mogelijkheid om een Bontrager Speedtrap waarmee de sensor mooi weggewerkt is in de voorvoork. Maar ik vroeg me af of jullie wellicht betere opties weten?

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 09 mar 2014 20:40

eenvoudige fietscomputer met hoogte en temp is de Sigma Alti 14.12 (volgens mij de goedkoopste met altimeter)
voor 30 euro bij de bikester.nl

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 mar 2014 10:15

flipper01 schreef:Ik gebruik hoofdzakelijk mijn iPhone met de Cyclemeter app bij het fietsen. Ik hierbij gebruik met name de kaart-functie in combinatie met een bluetooth hartslagmeter.
Ik gebruikte daarnaast op m'n oude fiets een eenvoudige fietscomputer voor de snelheid en tijd.

Nu ik een nieuwe fiets heb ben ik op zoek naar een nieuwe fietscomputer naast de iPhone. Deze moet in ieder geval duidelijk de snelheid en tijd weergeven. Eventueel nog temperatuur en hoogte.

Volgens mij is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een snelheid/cadansmeter op de iPhone én extra fietscomputer aan te sluiten. Waarschijnlijk koop ik daarom in ieder geval een bluetooth cadansmeter (Wahoo) voor de iPhone zodat ik daar de meeste data op verzamel.

M'n Trek heeft de mogelijkheid om een Bontrager Speedtrap waarmee de sensor mooi weggewerkt is in de voorvoork. Maar ik vroeg me af of jullie wellicht betere opties weten?
Volgens mij heb je de oplossing al: je rijdt al met een wahoo hartslagmeter. Als je de cadans meter koopt van Wahoo, heb je ook inzage in cadans en snelheid. De meter wordt niet gemonteerd op de voorvork, maar op de chainstay.

Je kan daarnaast gebruikmaken van de Wahoo app: je kan zelf kiezen welke info getoond wordt, en wat je groter of kleiner wilt hebben. De data is makkelijk te exporteren naar app als die van strata.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 10 mar 2014 10:44

Wat bedoel je met "naast de iphone" ?
Heb je die nu op het stuur?
older Budweiser

Gebruikersavatar
flipper01
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2014 18:59

Gebruikersavatar flipper01 10 mar 2014 13:56

Ik heb nu de iPhone op m'n stuur en gebruik daar de Cyclemeter app bij. Deze geeft een kaart weer met m'n fietsroute en m'n hartslag en afstand (op basis van gps data) of cadans.
Omdat de ruimte op het scherm beperkt is wil ik graag een fietscomputertje ernaast waar eenvoudig de snelheid op af te lezen is en evt wat andere gegevens.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 10 mar 2014 14:58

Misschien is het een optie om de Wahoo RFLKT te kiezen naast je Iphone.

Ik gebruik nu een RFLKT in combinatie met de wahoo fitness app op mijn Iphone (in de achterzak) en lees daarmee HF, cadans, snelheid en gereden afstand (maar die opties kun je instellen op je Iphone).

Strava leest mee en ziet ook de Wahoo speed&cadans sensor.

Je kunt ook Strava pairen met de RFLKT maar dat heb ik nog niet gedaan.
older Budweiser

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jun 2022 17:27

flipper01 schreef: 09 mar 2014 19:36 ...
Nu ik een nieuwe fiets heb ben ik op zoek naar een nieuwe fietscomputer naast de iPhone. ............
En, welke is het uiteindelijk geworden?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 23 jun 2022 19:55

Ja, daar ben ik onderhand ook wel benieuwd naar. Het is inmiddels 8 jaar geleden, kom op met die info! 😄

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jun 2022 21:13

Gewoon een echte fietscomputer kopen en de iPhone gebruiken waar hij echt voor bedoeld is (en dat is in de achterzak houden). Eenvoudige fietscomputer: Elemnt Bolt of een 530 van Garmin. Kun je geen buil aan vallen.

Plaats reactie