In de nieuwe "fiets" nieuwe wielen test.
Daar komt de nieuwe Reynolds Assault SLG 41mm niet zo goed uit de test, laat ik deze nu net onder mijn nieuwe fiets hebben.
Hopen dat het meevalt.
Test wielen in Fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 27 jul 2012 10:00
jammer, ik was net geïnteresseerd in die Assaults. Waarom kwamen ze niet goed uit de test?
De laatste versie is flink breed (25mm), hebben volgens mij goede naven (echter geen DT240s, die is volgens mij voorbehouden aan de duurdere versies).
Het lijkt me toch 1 van de beste carbon clincher sets rond de 1.500 euro....
De laatste versie is flink breed (25mm), hebben volgens mij goede naven (echter geen DT240s, die is volgens mij voorbehouden aan de duurdere versies).
Het lijkt me toch 1 van de beste carbon clincher sets rond de 1.500 euro....
Bij Zoran koop je voor veel minder geld een set 50mm full carbon met Alchemy naven voor rond de €1000,- denk ik.fietsvogel schreef:jammer, ik was net geïnteresseerd in die Assaults. Waarom kwamen ze niet goed uit de test?
De laatste versie is flink breed (25mm), hebben volgens mij goede naven (echter geen DT240s, die is volgens mij voorbehouden aan de duurdere versies).
Het lijkt me toch 1 van de beste carbon clincher sets rond de 1.500 euro....
Gewicht rond de 1500gram verwacht ik.
24 spaaks voor en achter.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 27 feb 2014 08:29
Worden de Fulcrum Racing 5 2014 wielen toevallig ook getest? Deze heb ik deze week aangeschaft dus ik ben erg benieuwd!
Was wel weer een slecht artikel, het is appels met peren vergelijken. Als je wlt kunnen vergelijken, zet je of allemaal wielen van 300 euro naast elkaar, of allemaal wielen van 1500 euro en niet alles door elkaar. Nu weet je nog steeds niks.
Vorige of 2 maanden geleden probeerden ze 27.5 en 29 inch met elkaar te vergelijken, daarbij was alles anders, breedte banden, fiets, wielen, etc... En dan trekken ze daar de conclusie uit dat 29inch sneller is, heel slecht...
Vorige of 2 maanden geleden probeerden ze 27.5 en 29 inch met elkaar te vergelijken, daarbij was alles anders, breedte banden, fiets, wielen, etc... En dan trekken ze daar de conclusie uit dat 29inch sneller is, heel slecht...
Als je een set wielen van €1499,- koop verwacht je niet dat er spaken los lopen,Zelfs de 2de set van Reynolds liet hetzelfde beeld zien.jeroennl schreef:Was wel weer een slecht artikel, het is appels met peren vergelijken. Als je wlt kunnen vergelijken, zet je of allemaal wielen van 300 euro naast elkaar, of allemaal wielen van 1500 euro en niet alles door elkaar. Nu weet je nog steeds niks.
Vorige of 2 maanden geleden probeerden ze 27.5 en 29 inch met elkaar te vergelijken, daarbij was alles anders, breedte banden, fiets, wielen, etc... En dan trekken ze daar de conclusie uit dat 29inch sneller is, heel slecht...
Je weet nu wel dat een set wielen gebouwd door Wheel-tec in orde is.
Dus ik ga niet mee in je oordeel wat betreft de test.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Je wilt niet dat er spaken los lopen, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan met een nieuw wiel, ook met een dure set. Het gaat erom dat het snel en goed wordt opgelost en hoe de wielset eruit ziet na 20.000km. Ik vind het interessant om te weten of er spaken gaan breken na een bepaalde tijd, maar dat zal bij een rijder van 60kg anders zijn dan bij iemand van 100kg, gebruik heeft natuurlijk ook invloed. Als je dan vergelijkbare sets naast elkaar zet weet je tenminste iets, misschien vallen al die dure lichte sets wel tegen. Nu weet je het van eentje.nijkie schreef:Als je een set wielen van €1499,- koop verwacht je niet dat er spaken los lopen,Zelfs de 2de set van Reynolds liet hetzelfde beeld zien.jeroennl schreef:Was wel weer een slecht artikel, het is appels met peren vergelijken. Als je wlt kunnen vergelijken, zet je of allemaal wielen van 300 euro naast elkaar, of allemaal wielen van 1500 euro en niet alles door elkaar. Nu weet je nog steeds niks.
Vorige of 2 maanden geleden probeerden ze 27.5 en 29 inch met elkaar te vergelijken, daarbij was alles anders, breedte banden, fiets, wielen, etc... En dan trekken ze daar de conclusie uit dat 29inch sneller is, heel slecht...
Je weet nu wel dat een set wielen gebouwd door Wheel-tec in orde is.
Dus ik ga niet mee in je oordeel wat betreft de test.
De 2de set had precies hetzelfde van Reynolds,Dan heb je in mijn ogen te weinig getest voordat je ze op de markt zet.jeroennl schreef:Je wilt niet dat er spaken los lopen, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan met een nieuw wiel, ook met een dure set. Het gaat erom dat het snel en goed wordt opgelost en hoe de wielset eruit ziet na 20.000km. Ik vind het interessant om te weten of er spaken gaan breken na een bepaalde tijd, maar dat zal bij een rijder van 60kg anders zijn dan bij iemand van 100kg, gebruik heeft natuurlijk ook invloed. Als je dan vergelijkbare sets naast elkaar zet weet je tenminste iets, misschien vallen al die dure lichte sets wel tegen. Nu weet je het van eentje.nijkie schreef:Als je een set wielen van €1499,- koop verwacht je niet dat er spaken los lopen,Zelfs de 2de set van Reynolds liet hetzelfde beeld zien.jeroennl schreef:Was wel weer een slecht artikel, het is appels met peren vergelijken. Als je wlt kunnen vergelijken, zet je of allemaal wielen van 300 euro naast elkaar, of allemaal wielen van 1500 euro en niet alles door elkaar. Nu weet je nog steeds niks.
Vorige of 2 maanden geleden probeerden ze 27.5 en 29 inch met elkaar te vergelijken, daarbij was alles anders, breedte banden, fiets, wielen, etc... En dan trekken ze daar de conclusie uit dat 29inch sneller is, heel slecht...
Je weet nu wel dat een set wielen gebouwd door Wheel-tec in orde is.
Dus ik ga niet mee in je oordeel wat betreft de test.
Als het setje van een wielbouwer in deze prijsklasse goed scoort dan zal die zeker op het €1500,- niveau goed scoren.
En het voordeel is denk dat een zelf samengestelde set sneller gerepareerd kan worden dan een fabrieks set wielen en de kosten lager zijn.
20.000km in droog weer of 20.000km met slecht weer,dalen etc etc en je eigen remcapaciteiten hebben veel invloed op je wielen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4