Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

ondershirts

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 09 dec 2020 16:33

Heb altijd Craft gedragen. Nu eens bij Ekoi besteld en dat bevalt prima.
prj

hayes

hayes 10 dec 2020 10:13

MarkVeenstra schreef: 09 dec 2020 14:49 Ziet er netjes uit.

Hoe zit het met de maatvoering?
De tabel leert mij met 1.85 en bijna 90kg dat ik een 2xl of zelfs 3xl nodig zou hebben..., Normaliter zitten mijn ondershirts krapjes (vaak maatje kleiner dan normale kleding). Borstomvang ken ik niet direct. dus kan ik niet zoveel mee.

Dus, welke maat heb je, zit die goed strak of gewoon relaxed aansluitend.,. en hoe lang/zwaar ben je zelf (indicatief natuurlijk).
Ik ben 1m78 en weeg nu 85 kg (paar kg te zwaar naar mijn zin, maar soit...) . Heb een XL gekocht. Mijn borstomvang is ca. 105-106 cm.

Hij zit me fijn, niet echt nauw aansluitend, maar zeker niet los. Ik had heel misschien een L kunnen dragen ook, maar dan zouden de mouwen waarschijnlijk weer te kort zijn.
De achterzijde is ook niet lang, maar gewoon recht. Maar aangezien dit een onderlaag is, heb ik dat wel zo graag.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 10 dec 2020 11:42

Het was een rib uit mijn lijf maar de Spatzwear Bazes 2 is een aanrader voor de winter. In tegenstelling tot mijn Craft shirts is hij kurkdroog bij terugkomst. Ik, als notoire koukleum, ben echt in mijn nopjes met dit shirt. Je ziet er door de speciale ribbeltjes wel uit als een overmatig gestreepte zebra als je hem uittrekt :lol:

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 10 dec 2020 13:23

serbak schreef: 10 dec 2020 11:42 Het was een rib uit mijn lijf maar de Spatzwear Bazes 2 is een aanrader voor de winter. In tegenstelling tot mijn Craft shirts is hij kurkdroog bij terugkomst. Ik, als notoire koukleum, ben echt in mijn nopjes met dit shirt. Je ziet er door de speciale ribbeltjes wel uit als een overmatig gestreepte zebra als je hem uittrekt :lol:
Ziet er goed uit!

Zeker die overgang van hand naar arm.
Waar heb je hem gekocht, bij Spatzwear zelf?


Over die overgang van hand naar arm, daarom heb ik ooit deze armstukken gekocht:

https://velobici.cc/shop/100-merino-woo ... mers-logo/

Afbeelding
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 10 dec 2020 18:32

serbak schreef: 10 dec 2020 11:42 Het was een rib uit mijn lijf maar de Spatzwear Bazes 2 is een aanrader voor de winter. In tegenstelling tot mijn Craft shirts is hij kurkdroog bij terugkomst. Ik, als notoire koukleum, ben echt in mijn nopjes met dit shirt. Je ziet er door de speciale ribbeltjes wel uit als een overmatig gestreepte zebra als je hem uittrekt :lol:
Bedankt voor je tip.
Heb er vandaag eentje besteld bij Van Eyck Sports.
Hopelijk bevalt deze me even goed als jou.
Dirk

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 10 dec 2020 23:58

ddetaey schreef: 10 dec 2020 18:32
serbak schreef: 10 dec 2020 11:42 Het was een rib uit mijn lijf maar de Spatzwear Bazes 2 is een aanrader voor de winter. In tegenstelling tot mijn Craft shirts is hij kurkdroog bij terugkomst. Ik, als notoire koukleum, ben echt in mijn nopjes met dit shirt. Je ziet er door de speciale ribbeltjes wel uit als een overmatig gestreepte zebra als je hem uittrekt :lol:
Bedankt voor je tip.
Heb er vandaag eentje besteld bij Van Eyck Sports.
Hopelijk bevalt deze me even goed als jou.
Dirk
Zelf ook besteld nadat ik al hun overschoenen en sokken heb. Bij van eyck na 8 dagen eindelijk verzonden, ben heel benieuwd!

Zou eerder bij cyclewear bestellen, die hebben hun zaakjes beter op orde

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 dec 2020 09:52

Ben sinds een jaar fan van Megmeister voor mij echt de perfecte onderkleding, nog nooit iets gehad, waarbij mijn lijf gewoon droog bleef en alle transpiratie echt afvoert, waardoor je het gewoon behaaglijk houdt ook bij koude, Voor mij de top. (ter info voor Spatzwear te koop en te zien bij John Knoops voor de geinteresserden).
Ach, ik zeg ook maar wat

hayes

hayes 11 dec 2020 16:04

Spatzwear ondershirts zien er heel degelijk en innovatief uit. Er is duidelijk heel goed over nagedacht.
Mag ook wel voor die prijs natuurlijk.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 26 dec 2020 18:45

serbak schreef: 10 dec 2020 11:42 Het was een rib uit mijn lijf maar de Spatzwear Bazes 2 is een aanrader voor de winter. In tegenstelling tot mijn Craft shirts is hij kurkdroog bij terugkomst. Ik, als notoire koukleum, ben echt in mijn nopjes met dit shirt. Je ziet er door de speciale ribbeltjes wel uit als een overmatig gestreepte zebra als je hem uittrekt :lol:
Vandaag voor de 1e maal mijnSpatzwear Bazes 2 gedragen.
Kurkdroog is hij zeker niet gebleven, maar wat een verschil met mijn Craft ondershirts. (Die kan ik uitwringen zoals een dweil).
Zeer tevreden.
Dirk

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 26 dec 2020 22:56

Heb wel al een aantal ritjes gedaan met mijn Spatzwear Basez 2. Prima shirt, erg fijn. Het enige nadeel is het uitgesneden stuk voor je duim, die kan best snijden in je duim, verder nog geen nadelen kunnen ontdekken.

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 27 dec 2020 09:06

Al 2jr groot fan van Megmeister. Zowel de zomer als winter shirts zijn top!
Braun Beauty SL Dedacciai

i-mac

i-mac 27 dec 2020 09:48

Interessante tips. Al is de prijs ook niet mis, maar als ze effectief doen wat ze beloven, is dat de aankoop waard.

Plaats reactie