Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bikediscount.de ervaringen

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 mar 2014 10:45

Het is een uitgemaakte zaak dat je niet een fiets moet kopen als je niet op gereden hebt en je weet dat de fiets ook past. Legio voorbeelden hier op het forum waar dat mis gegaan is.
Een goede FM laat mensen proefrijden maar gratis is dat natuurlijk niet.
Je voelt aan je water dat het mis gaat wanneer je proefrijdt bij een lokale FM en in Duitsland je fiets koopt omdat de fiets daar goedkoper is.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 mar 2014 10:47

wasbeer2006 schreef:2100 euro is inderdaad heel veel geld.

De nederlandse FM,s en webshops zijn tegenwoordig niet meer duurder de de duitse, eerder andersom.
Kijk maar eens bij Mantel, sommige dingen nu ook bij 12go
hopmans en mantel zijn in elk geval met groepen en wielen goedkoper

bacoro79
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2014 00:15

bacoro79 07 mar 2014 19:52

materialist schreef:
wasbeer2006 schreef:2100 euro is inderdaad heel veel geld.

De nederlandse FM,s en webshops zijn tegenwoordig niet meer duurder de de duitse, eerder andersom.
Kijk maar eens bij Mantel, sommige dingen nu ook bij 12go
hopmans en mantel zijn in elk geval met groepen en wielen goedkoper
Mee eens. Het is trouwens maar net wat je nodig hebt en waar je de beste prijs vind!
Als je iets zoekt en je neemt even de tijd, dan kan je het geld besparen.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 mar 2014 17:24

bacoro79 schreef:Door de fiets in Duitsland te kopen, heeft mij dit een voordeel opgeleverd van 2100€. Wie gaat daar niet voor!

Dat ik goed kan vergelijken en meten wil nog niet zeggen dat ik dan direct een fiets voor veel geld (voor mij tenminste) vanuit het buitenland laat komen om er vervolgens achter te komen dat het toch niet de juiste is. Dan kies ik ervoor om te kijken of de fiets in de omgeving beschikbaar is.

De fiets waarop ik testte was trouwens niet de fiets die ik zocht. Ik was geïnteresseerd in één uit 2013 die de fm niet meer had staan of kon leveren. We hebben nog andere opties bekeken maar qua prijs/kwaliteit verhouding konden ze niet op tegen deze aanbieding van het internet.
Ik heb dat laatste natuurlijk niet hardop gezegd, maar bedankt voor de moeite.

Nou begrijp ik ook wel de onvrede van sommige, omdat deze manier van shoppen ten koste gaat van de tijd en service van de fm. Die verdient hier niets op.
Ik weet niet waarom de nederlandse fm of fietswebwinkels vaak duurder zijn, maar daardoor ben ik vaker geneigd in duitse webwinkels te kopen.
Hoeveel was het je waard, om op een gelijksoortige fiets te testen bij een locale FM, zodat je tenminste zeker wist dat je internetaankoop de goeie was?
Denk je (als je een beetje verder kan en wil denken) ook niet dat de nederlandse fm een beetje duurder is, omdat hij tijd, geld en moeite moet stoppen in testritten van uitzuigers die vervolgens in een buitenlandse webwinkel gaan kopen?

Het is maar een vraag.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bacoro79
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2014 00:15

bacoro79 09 mar 2014 19:35

Ik vind 15-20 euro een redelijk bedrag om te mogen proefrijden als je daarna toch via het internet je aankoop gaat doen.

Wat betreft je tweede vraag denk ik dat de fm duurder is, omdat ie meer kosten heeft. Denk aan het huurpand, personeel etc etc. Een internetwinkel heeft geloof ik daarin minder kosten en vandaar de lage prijzen.
Ik weet het natuurlijk niet zeker dat zou je aan de fietsenmaker zelf moeten vragen

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 mar 2014 21:58

Misschien is het dan een ideetje dat FM's gewoon geld vragen voor een testrit? Lijkt me eigenlijk niet onredelijk en mogelijk win-win.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 mar 2014 22:15

bacoro79 schreef:Ik vind 15-20 euro een redelijk bedrag om te mogen proefrijden als je daarna toch via het internet je aankoop gaat doen.
Ik denk meer aan 150 - 250 Euro (afhankelijk van de waarde van de fiets) voor een test op 2-3 modellen die je zouden moeten passen.
En bij aankoop wordt deze 150 - 250 Euro dan van je aankoopfactuur afgetrokken.
de zwarten schreef:Misschien is het dan een ideetje dat FM's gewoon geld vragen voor een testrit? Lijkt me eigenlijk niet onredelijk en mogelijk win-win.
Lijkt me niet onredelijk als ik hier lees wat sommigen als "normaal" beschouwen :oops:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 mar 2014 22:19

Dat gebeurt bij sommige FM's al. Bij Italworks bijvoorbeeld.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bacoro79
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2014 00:15

bacoro79 09 mar 2014 22:22

de zwarten schreef:Misschien is het dan een ideetje dat FM's gewoon geld vragen voor een testrit? Lijkt me eigenlijk niet onredelijk en mogelijk win-win.
Had ik wel gedaan als fm tenzij de tester overgaat tot koop,
dan vind ik het een onderdeel van de service.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 mar 2014 22:23

bacoro79 schreef:......
Ik weet niet waarom de nederlandse fm of fietswebwinkels vaak duurder zijn, maar daardoor ben ik vaker geneigd in duitse webwinkels te kopen.
Omdat die je wel laten testrijden?
Omdat die antwoorden op de vragen die je hen persoonlijk in hun winkel komt stellen?
Omdat die ook bij je 2e bezoek je tewoord staan zonder dat je iets hebt aangekocht?
Omdat die je wel persoonlijk goed op je fiets zetten?
Omdat die je fiets nog eens nazien nadat je deze al enkele weken in je bezit hebt?
Omdat die je fiets na een aankoop toch nog aanpassen als je niet gemakkelijk zou zitten?

Ik noem zo maar wat hoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bacoro79
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2014 00:15

bacoro79 09 mar 2014 22:33

lcsmt schreef:
bacoro79 schreef:Ik vind 15-20 euro een redelijk bedrag om te mogen proefrijden als je daarna toch via het internet je aankoop gaat doen.
Ik denk meer aan 150 - 250 Euro (afhankelijk van de waarde van de fiets) voor een test op 2-3 modellen die je zouden moeten passen.
En bij aankoop wordt deze 150 - 250 Euro dan van je aankoopfactuur afgetrokken.
de zwarten schreef:Misschien is het dan een ideetje dat FM's gewoon geld vragen voor een testrit? Lijkt me eigenlijk niet onredelijk en mogelijk win-win.
Lijkt me niet onredelijk als ik hier lees wat sommigen als "normaal" beschouwen :oops:
Dan kan een nieuwe fiets kopen wel een heel duur geintje worden als je de eerste keren niet slaagt. Ben benieuwd welke fietsenmaker zulke bedragen invoert?!

bacoro79
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2014 00:15

bacoro79 09 mar 2014 22:44

lcsmt schreef:
bacoro79 schreef:......
Ik weet niet waarom de nederlandse fm of fietswebwinkels vaak duurder zijn, maar daardoor ben ik vaker geneigd in duitse webwinkels te kopen.
Omdat die je wel laten testrijden?
Omdat die antwoorden op de vragen die je hen persoonlijk in hun winkel komt stellen?
Omdat die ook bij je 2e bezoek je tewoord staan zonder dat je iets hebt aangekocht?
Omdat die je wel persoonlijk goed op je fiets zetten?
Omdat die je fiets nog eens nazien nadat je deze al enkele weken in je bezit hebt?
Omdat die je fiets na een aankoop toch nog aanpassen als je niet gemakkelijk zou zitten?

Ik noem zo maar wat hoor.
Oh vandaar dus! Ben jij zelf fietsenmaker, want je weet het zo goed te vermelden?!

Plaats reactie