Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

Cronimet
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014 00:11

Cronimet 07 apr 2014 00:19

Beste mensen,

Bedankt voor de vele info die jullie hier verspreiden, best wel handig.
De Edge 800 is een supertoestel, maar blijkbaar toch niet makkelijk om het onder de knie te krijgen.

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de edge en ik heb volgend probleem:
Ik heb de Benelux kaart gedownload van ofm, en ik wil hem via basecamp en mapinstaller op men sd kaart overzetten. Het overzetten start telkens, maar na 30% stopt de transfer en krijg ik de melding dat de transfer niet succesvol was.

Heeft er iemand een idee wat hier fout loopt?
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27538
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2014 06:32

Gewoon handmatig de gmapsupp.img downloaden en in de map Garmin op de sd-kaart zetten. Basecamp uit het raam gooien, is waardeloos programma.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 07 apr 2014 07:27

Gisteren in Groesbeek gefietst. Helaas bleek na de 1e ronde de hartslag meter geen signaal meer te geven. Gisteravond even gekeken maar toen had hij wel weer gewoon signaal. Wat zou dit kunnen zijn. Heb diverse malen de band verplaatst en verschoven tijdens het fietsen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 07 apr 2014 07:33

Cronimet schreef:Beste mensen,

Bedankt voor de vele info die jullie hier verspreiden, best wel handig.
De Edge 800 is een supertoestel, maar blijkbaar toch niet makkelijk om het onder de knie te krijgen.

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de edge en ik heb volgend probleem:
Ik heb de Benelux kaart gedownload van ofm, en ik wil hem via basecamp en mapinstaller op men sd kaart overzetten. Het overzetten start telkens, maar na 30% stopt de transfer en krijg ik de melding dat de transfer niet succesvol was.

Heeft er iemand een idee wat hier fout loopt?
Alvast bedankt!
Het kan zij dat er een probleem in de kaart zit en dat komt pas boven water als je de kaart op deze manier verzend. Ik zou dan zelf opnieuw de kaart downloaden en controleren of dit ook een nieuwe versie is.

Met BaseCamp heb ik weinig problemen en werkt beter samen met de Edge dan MapSource.
Marco :)

Cronimet
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014 00:11

Cronimet 07 apr 2014 08:26

havana schreef:Gewoon handmatig de gmapsupp.img downloaden en in de map Garmin op de sd-kaart zetten. Basecamp uit het raam gooien, is waardeloos programma.

Maar dan kan ik toch geen tracks of routes op de gps zetten?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27538
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2014 08:26

Hoezo niet? Gewoon de files (TCX/GPX) kopiëren naar de map "Newfiles" op de Garmin of de SD-kaart (maakt niet uit welke).

Basecamp heb je wel nodig als je routes wilt rijden. Het kan ook wel zonder, maar dat leidt onherroepelijk tot problemen. Voor tracks heb je geen Basecamp nodig, is zelfs af te raden.
Laatst gewijzigd door havana op 07 apr 2014 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Cronimet
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014 00:11

Cronimet 07 apr 2014 08:27

scheurneus schreef:
Cronimet schreef:Beste mensen,

Bedankt voor de vele info die jullie hier verspreiden, best wel handig.
De Edge 800 is een supertoestel, maar blijkbaar toch niet makkelijk om het onder de knie te krijgen.

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de edge en ik heb volgend probleem:
Ik heb de Benelux kaart gedownload van ofm, en ik wil hem via basecamp en mapinstaller op men sd kaart overzetten. Het overzetten start telkens, maar na 30% stopt de transfer en krijg ik de melding dat de transfer niet succesvol was.

Heeft er iemand een idee wat hier fout loopt?
Alvast bedankt!
Het kan zij dat er een probleem in de kaart zit en dat komt pas boven water als je de kaart op deze manier verzend. Ik zou dan zelf opnieuw de kaart downloaden en controleren of dit ook een nieuwe versie is.

Met BaseCamp heb ik weinig problemen en werkt beter samen met de Edge dan MapSource.
Hmm ok ik zal straks eens proberen de kaart opnieuw te downloaden en erop te zetten.
Merci voor de tip!

Cronimet
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014 00:11

Cronimet 07 apr 2014 08:28

havana schreef:Hoezo niet? Gewoon de files (TCX/GPX) kopiëren naar de map "Newfiles" op de Garmin of de SD-kaart (maakt niet uit welke).

Basecamp heb je wel nodig als je routes wilt rijden. Het kan ook wel zonder, maar dat leidt onherroepelijk tot problemen.

Ahzo ok, dan is dat wel een optie natuurlijk. Ik dacht dat je Basecamp nodig had om die files op de gps te krijgen. Merci voor de tip!

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 07 apr 2014 10:40

vincent75 schreef:Gisteren in Groesbeek gefietst. Helaas bleek na de 1e ronde de hartslag meter geen signaal meer te geven. Gisteravond even gekeken maar toen had hij wel weer gewoon signaal. Wat zou dit kunnen zijn. Heb diverse malen de band verplaatst en verschoven tijdens het fietsen.
Opties:

Band beter bevochtigen
Band mee onder de douche en ontdoen van zout/vet
Batterij van de sensor checken

Als dat niet helpt zou je de band kunnen pairen met een andere edge
older Budweiser

Cronimet
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014 00:11

Cronimet 07 apr 2014 20:28

Ok voor de een of andere reden is het eindelijk toch gelukt om kaarten op de edge te zetten. Ik heb een benelux openstreetmap en een gerbenelux openfietsmap kaart erop gezet via mapinstaller.

Ik heb ook een gmapsupp.img file van de city navigator op men sd kaart gezet via de explorer en deze zie ik ook staan, maar in de edge zelf geen spoor van deze kaart. Wat een klote software.

Verder heb ik enkele leuke ritten gevonden op gpscyclingtour.be. Als ik deze dan download en uiteindelijk ooit op de edge krijg, kan ik deze dan makkelijk nafietsen of hoe werkt het juist? Ik ken nog niks van fietspaden dus het zou het beste zijn als de rechting goed wordt aangegeven dus ik kan best routes downloaden. Hoe weet ik dan of ik een route of een track download als ze beiden .gpx files zijn?

Weten jullie nog leuke sites met goede routes voor beginnelingen?

Sorry voor de vele vragen, maar zelfs na 5x de FAQ gelezen te hebben is het nog niet zo duidelijk allemaal voor een beginneling :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27538
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2014 20:56

Heb je de .img file wel in de map "garmin" gezet op de SD-kaart?

Gpx'jes van internet zijn bijna altijd tracks maar zeker weten doe je 't nooit. Vandaar dat ik ze altijd omzet naar TCX dan weet ik tenminste zeker dat 't een track is.

Goede site voor ritjes: gpsies.com

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 07 apr 2014 20:58

De software is allemaal niet zo makkelijk inderdaad, ben ook flink aan het klooien met programma's waar je routes kan maken en Basecamp.

Ik heb het nu voor elkaar om in ridewithgps.com een route te maken en deze heb ik als .GPX in Basecamp gezet. Als TCX. gaat dat waarschijnlijk niet goed omdat de kaart welke ik in Basecamp heb staan niet alle wegen kent.

Morgenavond de route even proberen.
Laatst gewijzigd door Jaeger op 07 apr 2014 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie