Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 23 jun 2014 12:03

Zaterdag nog maar net mijn woonplaats uitgefietst toen ik op een dijkje een hardloopster tegenkwam met d'r hals en shirt flink onder het bloed. Dus gestopt en gevraagd wat er aan de hand was. Ze bleek aangevallen te zijn door een roofvogel (nou staan er ieder voorjaar borden op die dijk om te waarschuwen voor de vogel, blijkt dus niet zonder reden te zijn). We hebben even d'r man gebeld en omdat ze zich misselijk voelde ben ik er even bij gebleven. Ondertussen was er ook een automobiliste gestopt die een flesje water en een oude handdoek in haar auto had, zodat mevrouw zich een beetje schoon kon maken. Meneer kwam na een paar minuten en ze zijn linea recta naar de huisartsenpost gereden. 's Avonds nog even gebeld om te vragen hoe het ging, bleek allemaal mee te vallen, 1 wond bij haar oor, te klein voor hechtingen maar hij had wel erg entousiast gebloed. Maar goed, de komende tijd maar heel voorzichtig doen op dat dijkje.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 jun 2014 22:09

Geen idee in welk topic dit precies past maar vandaag zag ik iemand die al fietsende een boek lag te lezen in zijn triatlonstuur! En het was nog een dik boek ook. :shock:
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 23 jun 2014 23:02

TumTumTum schreef:Geen idee in welk topic dit precies past maar vandaag zag ik iemand die al fietsende een boek lag te lezen in zijn triatlonstuur! En het was nog een dik boek ook. :shock:
Helemaal in het goede topic hoor.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
fietseric
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 12 feb 2014 13:00

Gebruikersavatar fietseric 24 jun 2014 08:06

Gisteren vanuit werk met de racefiets direct doorgereden naar een kroeg waar ik met wat vrienden voetbal zou kijken. Fiets zet ik altijd op slot. Tijdens de 2e helft komt er een buitenlander naar mij toe.. "he gast, is die fiets van jou die buiten staat? dure fiets? wat kost ie?" ik ben hier niet verder op in gegaan, ik was lekker voetbal aan het kijken. Loopt hij naar buiten en staat met zijn maatje me fiets op te tillen, een beetje te kijken.. ik zat vanaf dat moment eigenlijk ook niet meer lekker te kijken en ben ook gelijk na de wedstrijd richting huis gegaan (wat vanaf daar nog 17km fietsen is).
Fiets ik net weg daar komt vanuit de steeg naast de kroeg dat maatje (ook buitenlands) rustig naast mijn fietsen op een niet goedkope 29er, en ik voelde niet prettig en kreeg heel erg het gevoel dat vriendjes van die 2 verderop mij op stonden te wachten, ik heb hem uiteindelijk schuin voor me en bij een zijstraatje zie ik op het laatste moment kans om linksaf te slaan en weg te wezen.. via sluiproutetjes ben ik zo snel mogelijk Harderwijk uitgefietst en richting huis gegaan.. misschien heb ik mezelf ook wel extra gek lopen maken maar wat een spannende rit naar huis is dit geweest zeg! je vertrouwd niets meer onderweg.. en ik was blij dat ik weer thuis was!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 01 aug 2014 11:24

Ik fiets gisterenavond met een vriend op een gewone herenfiets door Amersfoort dus het tempo is niet zo snel. We worden ingehaald door een oudere dame op een gewone stadsfiets die blij roept: "goh wat geweldig dat ik toch nog een keer een racefiets inhaal!"
Dat mens helemaal blij, wij ook meteen vrolijk. 8-)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 02 aug 2014 20:37

Vandaag een groep herten (of iets wat er erg op leek ;)) lekker aan het chillen in de duinen tussen Noordwijk en Zandvoort. Leuk :)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 aug 2014 20:41

Ergens bij Rhenen, twee ooievaars op een nest.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 02 aug 2014 20:52

GJEvK schreef:Vandaag een groep herten (of iets wat er erg op leek ;)) lekker aan het chillen in de duinen tussen Noordwijk en Zandvoort. Leuk :)
Het is een plaag daar!

Van de week passeerden wij een bejaarde vrouw op een fiets die ''tegen'" riep. Humor! Zo kan het ook! Achter haar reed een oude man op een brommertje. Ik weet miet of hij erbij hoorde.

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 03 aug 2014 18:01

Is dat zo? Heb er helaas nog nooit eerder hertjes gezien... Maakt m'n dag wel weer goed. Wel paar keer een vosje tegengekomen, ook leuk :)

Trouwens gister ook nog een knakker op de racer, in "er gaat niets boven groningen" tenue, geen helm, en in zijn hand een sigaret... Vond ik toch wel een opmerkelijk beeld. Weinig sportief ook trouwens, ondanks de sportieve kleding en de fiets.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 aug 2014 18:10

GJEvK schreef:Wel paar keer een vosje tegengekomen, ook leuk :)
Vosjes/Zorro's zijn idd erg leuk :mrgreen:
GJEvK schreef: Trouwens gister ook nog een knakker op de racer, in "er gaat niets boven groningen" tenue, geen helm, en in zijn hand een sigaret... Vond ik toch wel een opmerkelijk beeld. Weinig sportief ook trouwens, ondanks de sportieve kleding en de fiets.
Kijk dan doe je het wel goed zonder iets te verbergen. Had hij ook een asbakje op zijn stuur? :lol:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 04 aug 2014 10:25

GJEvK schreef:Is dat zo? Heb er helaas nog nooit eerder hertjes gezien... Maakt m'n dag wel weer goed. Wel paar keer een vosje tegengekomen, ook leuk :)
In de Amsterdamse Waterleidingduinen lopen er ongeveer 2.000 rond (als ik goed geïnformeerd ben). Wij komen ze vaak tegen als het wat later op de avond wordt. We hebben een keer in de remmen moeten knijpen toen een aantal al springend het fietspad overstak. Ook in Meijendel al een paar keer overstekende reeën gehad. Soms best wel schrikken. En dan ook nog al die konijnen en af en toe een vos. Het is een echte beestenboel in de duinen.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 04 aug 2014 10:33

De blik van totale verbazing bij een scooterrijder toen ik belde dat ik er langs wou :) (valt me op: veel van die scooters hebben spiegels, maar volgens mij kijken ze er nooit naar...)

Plaats reactie