Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 03 jun 2016 19:19

Zorro schreef:Dat doen ze wel, en zeker met jongen, als je maar langzaam nadert. Je moet ze alleen niet pissig maken en in je kuiten krijgen met die scherpe tandjes.
Prima waakhonden overigens.
Ganzen zijn de beste wakers op je erf, komt niemand ongemerkt aan voorbij.....

Het meest mooie moment op de fiets is toch wel zeker bijna 10 jaar geleden.

op het fietspad tussen Zevenaar en Giesbeek had ik ineens bezoek van een zeer grote Valk (weet niet exact welke) die zeker een meter of 600-750 mtr naast mij bleef vliegen/zweven.
Je zag zijn ogen blinken, en hij bleef echt op hoofd hoogte naast mij vliegen op een afstand van zo'n 10 mtr
Heel indrukwekkend om zoiets mee te mogen maken....

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 jun 2016 21:59

Vandaag een beetje aan het wielenwaaien in Brabantse land. Het viel mij vandaag opnieuw op hoeveel mede weggebruikers rekening met je houden. Op sommige plaatsen zie ik mensen een beetje inhouden om zo ruimte voor mij te maken. Andere punten zie ik mensen stoppen die eigenlijk voorrang hebben maar mij voorrang gunnen.
Hier en daar een kort gesprekje met een medefietser.

Vlakbij Heeswijk rij ik mezelf vast op een stukje dat helemaal verandert is. Een mede racefietser ziet het en roept me na; "Volg mij maar". Heel kort praten we even met elkaar en hij geeft aan mij wel even de weg te wijzen naar mijn volgende bestemming omdat er verderop nog meer overhoop gehaald is.

Geen grote verhalen maar een aaneenschakeling van leuke momenten en dat allemaal terwijl ik lekker op mijn fietsie zit. :like:

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 05 jun 2016 22:03

NicoNB schreef:Vandaag een beetje aan het wielenwaaien in Brabantse land. Het viel mij vandaag opnieuw op hoeveel mede weggebruikers rekening met je houden. Op sommige plaatsen zie ik mensen een beetje inhouden om zo ruimte voor mij te maken. Andere punten zie ik mensen stoppen die eigenlijk voorrang hebben maar mij voorrang gunnen.
Hier en daar een kort gesprekje met een medefietser.

Vlakbij Heeswijk rij ik mezelf vast op een stukje dat helemaal verandert is. Een mede racefietser ziet het en roept me na; "Volg mij maar". Heel kort praten we even met elkaar en hij geeft aan mij wel even de weg te wijzen naar mijn volgende bestemming omdat er verderop nog meer overhoop gehaald is.

Geen grote verhalen maar een aaneenschakeling van leuke momenten en dat allemaal terwijl ik lekker op mijn fietsie zit. :like:
positieve berichten is ook mooi! zeker in het wielrenbash tijdperk. Mooi dat het zo ook kan gaan! dan fiets je gelijk een stuk lekkerder :winkthumb:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 07 mar 2017 19:29

Nu de stalen rossen, aluminium racers en carbonnen monsters weer volop naar buiten gaan,
misschien wel leuk om dit topic weer eens een schop naar boven te geven.
Want het lijkt me toch gek dat er onderweg geen gekke, leuke en boeiende dingen gebeuren.
Dus laat de verhalen maar weer komen.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 06 apr 2017 23:27

Vorige week hadden we ze al gezien met 2 personen en woensdagavond met ons clubritje opnieuw,
maar het waren er nu een aantal meer.
Ieder is op zijn eigen manier bezig op de zondagmorgen, je ziet mensen wandelen, al dan niet met een hond, fietsers, wielrenners motorgroepen en natuurlijk de joggers/ hardlopers.
Vaak zijn deze uitgedost in een sportieve outfit en soms zelfs in het kort- kort ondanks dat het nog bijna vriest op de vroege morgen brrrrrrrr, lijkt me totaal niet goed,afijn,
afgelopen zondag zagen we toch wel een rare combinatie.
We zagen twee vrouwen die aan het hardlopen waren in een merkwaardige outfit.
Ze droegen voor "hardlopers" een slobberige broek die je 's avonds soms aan doet om
lekker op de bank te chillen en ze droegen ook een hoofddoek en nog eens niet zo'n hele korte.
Mooi en vooral grappig om te zien.
Nou gisterenavond zagen we alweer mensen in deze outfit rond hollen,
dit keer waren ze met een vrouw of zes.
Misschien een nieuwe hype.
Bikers are not alone

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 07 apr 2017 12:48

Die heb ik ook wel eens gezien. Volgens mij is dat een outfit voor moslima's om in te sporten. Het is inderdaad een vreemd gezicht.

Over in kort-kort hardlopen. Toen ik nog hardliep liep ik ook vaak al heel snel in kort-kort. Het lijkt wel of je met hardlopen veel sneller warm wordt. Ik liep altijd te zweten als een otter terwijl op de fiets je sneller afkoelt door de rijwind en je zweet verdampt waardoor je sneller afkoelt.

tib888
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2014 08:38

tib888 07 apr 2017 13:17

Bij het lopen moet je je kleden volgens de huidige temperatuur + 10°

Plaats reactie