Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaringen met webwinkel aliexpress.com

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 29 jan 2014 20:02

Hallo,

Wie hebben er ervaringen met aankopen op http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-ch ... thing.html ?

Een bevriende fietser overweegt daar kleding te kopen, maar weet niet of dat verstandig is.

Gr.

Erik

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 29 jan 2014 20:07

aliexpress is geen winkel maar een site waar winkels opzitten en meestal in china.
Veel spul is in ieder geval nep en zeker als het de bekendere merken zijn.
Of je er kan bestellen ligt dus aan de verkoper of die de boel oplicht ja of nee maar er zitten best veel verkopers op en de meeste zullen denk ik ook wel de spullen versturen al heb ik er nog nooit iets opgekocht
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Mat
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2014 20:51

Mat 29 jan 2014 20:56

Ik heb al regelmatig hier spullen met veel plezier aangeschaft. Kleding, Electronica, en laatst nog een schoonmaaksetje voor de fietsketting. Nog geen fietskleding maar er staat genoeg voor een mooie prijs. Verwacht geen topkwaliteit en soms duurt het even voordat het binnen komt, zeker bij Free shipping. Let wel goed op de maten de meeste resellers op aliexpress leggen dat allemaal goed uit. Even zelf goed opmeten.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 30 jan 2014 13:24

Kleding is allemaal nep. Shirtjes zijn wel ok de broeken zijn slecht.

riggard
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 jan 2013 17:59

riggard 30 jan 2014 17:30

Zelf regelmatig spullen via ebay besteld, dat is vergelijkbaar met Aliexpress. Zoals gezegd zijn beiden een soort van marktplaats voor (semi)commerciële aanbieders.

Voordeel van ebay vind ik de paypal buyers protection. Bij aliexpress -schijnt- dat minder te zijn. In alle gevallen, zoek een verkoper met veel en positieve feedback.

o.a. fietskleding heb ik besteld. Wat ik hierover kan zeggen;
- 'nep', voor wat dat waard is, want ook je 'echte' spullen worden in china oid gemaakt.
- Kwaliteit van zowel de broeken als jersey prima in orde (gebruik het nu 1.5y, heb 3 setjes)
- Pasvorm is een beetje gokken, in NL heb ik qua pakken en kleding maat 54/XL. Als ik in china bestel is XXXL vaak netaan goed. Nu is het wel zo dat ik vrij grote bovenbenen (omtrek 70+cm) heb.

Maargoed, voor die 4 tientjes per setje lange kleding ga ik me niet druk maken om het bovenstaande. Past het niet zet je het voor hetzelfde bedrag op marktplaats. (uiteraard wel de herkomst aangeven ;) )

i-mac

i-mac 30 jan 2014 18:32

Ik heb er nog nooit iets gekocht, maar goedkoop is het wel :o
Ik let wel al een paar keren wielertruien met een eigen design laten maken in China. En de kwaliteit is niet beter/slechter dan de kledij die hier in België/Nederland "gemaakt" wordt. Zelfs het zeem valt nog goed mee. Ik heb er zelfs minder last mee dan een zeem van Giordana (waarvan ik een paar broeken heb). En ik heb met die goedkope broeken al een paar ritten van 165km en meer opzitten. Al heb ik meer dan waarschijnlijk al genoeg zitvlees gekweekt in al die jaren. En om heel eerlijk te zijn, de (winter)broeken van Castelli zijn bij de beste die ik heb.

hayes

hayes 11 feb 2014 14:40

Je weet wat je koopt.
De shirtjes zijn best wel ok. Heb er een Sky broekje gekocht, en dat lijkt nergens naar.

Verder heb ik er ook al ander spul besteld (batterijen, led lichtjes,...) Allemaal ok.
Ze hebben ook een systeem dat je geld vastgehouden wordt totdat je bevestigd dat de bestelling ontvangen is, en ok is. Pas dan wordt het geld naar de verkoper doorgestuurd.

Aliexpress is een deel van Alibaba.com en dat zou de grootste online winkel ter wereld zijn.

Joepje
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2016 18:52

Joepje 07 okt 2016 18:56

Ik ga ook maar eens iets bestellen, heb wel wat schrik maar ik heb het artikel op kopenew.nl/ervaring/aliexpress gelezen en ga het toch wagen. Het kan dan wel namaak zijn of lang duren, maar tegen die prijs kan je niet op...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 okt 2016 20:14

Aliexpress is een soort Chinese ebay. De shirtjes die ik gekocht heb, zijn ok. Ik heb nu drie broeken gekocht. Van twee daarvan zijn de broekspijpen te kort. Van de derde is de stof die het zeem op z'n plaats houdt ruk. Daar ging in bij de de twee keer rijden al doorheen. Ik probeer het nog een laatste keer, maar dan moet ik goede antwoorden krijgen op alle vragen die ik de verkoper ga stellen. Er zijn ook een paar alternatieven uit Taiwan en uit India, maar die heb ik nog niet gevonden.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 okt 2016 20:18

Nee_Nee schreef:Aliexpress is een soort Chinese ebay. De shirtjes die ik gekocht heb, zijn ok. Ik heb nu drie broeken gekocht. Van twee daarvan zijn de broekspijpen te kort. Van de derde is de stof die het zeem op z'n plaats houdt ruk. Daar ging in bij de de twee keer rijden al doorheen. Ik probeer het nog een laatste keer, maar dan moet ik goede antwoorden krijgen op alle vragen die ik de verkoper ga stellen. Er zijn ook een paar alternatieven uit Taiwan en uit India, maar die heb ik nog niet gevonden.
Met andere woorden is het ruk en zou je wel gek zijn nogmaals de gok te nemen.
Goedkoop is duurkoop toch?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ane
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 sep 2014 16:25

ane 20 okt 2016 11:07

Let wel op de btw en invoerrechten die eventueel nog moeten worden betaalt (respectievelijk boven USD 25 en USD 150).

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 20 okt 2016 18:40

Aliexpress en Alibaba (zelfde eigenaar/site?) zijn een portaal voor chinese producenten om hun producten wereldwijd te slijten. Aliexpress geeft bescherming aan de verkoper qua betaling en verzending.

Ik kan niet over alle kwaliteit oordelen die er wordt aangeboden, maar inderdaad, veel van onze Europese producten worden ook in China/ Azie geproduceerd.
Nu heb ik hier jarenlang zaken gedaan en weet dus wel hoe het werkt. (meermaals aan den lijfe ondervonden)
De Europese/ Amerikaanse merken die daar producten laten maken hebben er veelal ook een "controler" zitten die kwaliteit etc bewaakt.
Er zijn eisen en eigenschappen waaraan het product moet voldoen en de producent mag dit specifieke product niet elders aanbieden*
(er zijn merken die een bescherming in Amerika op hun producten hebben, waardoor je bijvoorbeeld de producten wel in Europa aangeboden ziet en vice versa)

Wat je echter veelal ziet is dat de Chinese producenten een hele kleine aanpassing op het product uitvoeren en het dan aan Jan en Alleman aanbieden.
Daardoor wijken sommige "replica's" in kleine details af van het origineel.
Oakley brillen, POC helmen etc.
Ook zie je veel werknemers denken hetzelf beter te kunnen (meer kunnen verdienen) en gaan voor zichzelf beginnen.
Een mal wordt gemaakt en men gaat produceren zonder op de echte details c.q. eigenschappen van het product te letten. Het is hem dan alleen om de looks te doen.
Wij consumenten zien globaal een identiek product en denken goedkoper uit te zijn. Functioneel kan het soms wel eens een duurkoop zijn.

Kortom, er zit zeker prijstechnisch gezien goed materiaal bij, maar ik geloof dat we uiteindelijk onszelf allemaal tevreden willen stellen dat we met een iets mindere kwaliteit genoegen moeten nemen omdat het ook goedkoper is.

Plaats reactie