Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 apr 2014 08:34

simen schreef:Twee weken geleden ging het nog over gevaarlijk smalle wegen en een run naar de klimmetjes in Vlaanderen.
Levensgevaarlijk was dat er moest nodig iets aan gedaan worden.
Nu lees ik hier voorstellen om het amstel parcours ook zo in te richten.
"t kan verkeren.
Bredero zei het al
De smalle wegen in vlaanderen zijn m.i. niet te vergelijken met de smalle wegen Van de AGR.
In vlaanderen is het veel korter draaien, slechte staat van bepaalde weggetjes, kasseien, van brede naar smalle wegen en veel verkeersremmers e.d.

Wat mij wel verbaasd: Nederland heeft een groot aantal beloftevolle of zelfs goede klimmers en renners voor dit parcours en toch komen ze er in "hun" wedstrijd al jaren niet aan te pas.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2014 10:06

Dit heeft niks met klimmen te maken; Gilbert zal bijv nooit de AdH winnen oid.
Ik zou niet weten wie er in NL explosief genoeg is om dit te kunnen, hoezeer ik het ze ook zou gunnen. TJ S. misschien(!) over een jaar of 3?


Ik snap niet dat Van Vliet tevreden is over het parcours, daar verbaas ik mij nog meer over.
Ohnee...dom van mij; Van Vliet is altijd zeeeeeer tevreden met zijn eigen keuzes.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 apr 2014 10:11

:mrgreen: :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 22 apr 2014 10:32

vraag Cruiff eens om raad, die weet altijd wel een oplossing.

Hij zal vermoedlijk dit zeggen; Kijk de AGR is voorspelbaar.Dat heeft een nadeel maar ook een voordeel.
Als je nu zorgt dat de nadeel in je voordeel gaat werken...Dan is dat de oplossing.
Kijk.Je begint nu omgekeerd.Je gaat eerst over al die achterelkaar opvolgende bergjes, zodat het hele peleton in stukken valt en zo blijf je nog maar met weinig renners over in het peloton.
De controle is dan weg en zo kan er allemaal demarrages komen en zo is de winnaar iemand die altijd de sterkste is,want hij moet wegblijven uit de greep van het overgebleven kleine peloton.
Op het laatste stuk ga je weer over het zware gedeelte met de vele bergjes en zo heb je altijd de verdiende winnaar.Hoe logisch is dat nu? Nou?logisch toch.

Dagmar
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2012 21:27
Locatie: Valkenburg a/d Geul

Dagmar 22 apr 2014 18:56

Jammer dat de Dode man er al lang niet meer inzit. Het kan veel beter. Eyserbosweg, Dode man, Keutenberg, en cauberg als finale. Voor mij part gaan ze twee keer de Dode man achter elkaar op of andersom twee keer de Keutenberg.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 22 apr 2014 21:45

fiedoo schreef:
simen schreef:Twee weken geleden ging het nog over gevaarlijk smalle wegen en een run naar de klimmetjes in Vlaanderen.
Levensgevaarlijk was dat er moest nodig iets aan gedaan worden.
Nu lees ik hier voorstellen om het amstel parcours ook zo in te richten.
"t kan verkeren.
Bredero zei het al
De smalle wegen in vlaanderen zijn m.i. niet te vergelijken met de smalle wegen Van de AGR.
In vlaanderen is het veel korter draaien, slechte staat van bepaalde weggetjes, kasseien, van brede naar smalle wegen en veel verkeersremmers e.d.

Wat mij wel verbaasd: Nederland heeft een groot aantal beloftevolle of zelfs goede klimmers en renners voor dit parcours en toch komen ze er in "hun" wedstrijd al jaren niet aan te pas.
Toch is de hoeveelheid verkeersremmers en bijbehorende valpartijen,ook in de de gold race een onderwerp van discussie geweest een aantal jaren geleden.
Zij is ook tegen

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 23 apr 2014 15:45

Mollema en Slagter 4 en 5 in de Waalse Pijl, vond Mollema een erg sterke indruk maken. Ik schrijf hem op voor as zondag (wens vader gedachte etc.).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2014 16:08

mooie uitslag idd!!
Less is bore

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 23 apr 2014 23:05

Mooie uitslag, maar vooral een sterke indruk achtergelaten. Dat zag er fris uit op de muur van Huy.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 23 apr 2014 23:51

Mijn finale route voorstel gaat inderdaad over smalle wegen, maar die zijn wel constant smal en zonder obstakels.
Het zijn de brede wegen met vluchtheuvels en de fuiken van breed naar smal die het gevaarlijk maken m.i.

In de vorige route werd altijd via Sibbergrubbe en Reinaldstraat richting Cauberg gereden hierdoor zat er net een paar kilometer extra vlak en breed voor de laatste Cauberg. Door nu via de Daalhemmerweg te gaan is dat euvel opgelost. Die extra ronde is echt het grootste probleem.

Ps. In een race lijkt me de Dodeman niet zo interessant als de Keuteberg, het is het vals plat waar altijd het verschil werd gemaakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2014 08:29

Met die extra ronde is alles veel te controleerbeer. Bij de oude finale kon je niet als ploeg de Keut op rijden en dan de boel controleren.
Als een renner na een straf tempo Keut-op nog wat over had werd idd de demarrage bij de boerderij bovenop geplaatst, waar hij afzwakt. En als er dan geen ploegen meer bij elkaar zitten moeten de favorieten het zelf uitvechten.
Maar ja, wie kan dat uitleggen aan Van Vliet......
Less is bore

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 27 apr 2014 12:02

Behalve de anticlimax in P-R heb ik tot nu toe al enorm genoten van het klassieke voorjaar. En vandaag komt de kers op de taart met de 100ste editie van de allermooiste en zwaarste klassieker. Vandaag vallen alle maskers af, alleen de allersterkste renner kan winnen in Luik. Super parcours, het sterkste deelnemersveld. Ik hoop op een mooie strijd tussen Gilbert, Valverde en Kwiatokowski. En hopelijk kan Gilbert met de concurrentie afrekenen en een derde overwinning boeken in 2014 :D Go Phil, Go!!!

Plaats reactie