Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 feb 2014 08:36

Stijn Devolder heeft juist prima kunnen profiteren van de aanwezigheid van Boonen, net als Knaven van Museeuw. Dus zeker in die ploeg kan het juist een voordeel zijn om als luxe knecht of reserve kopman van start te gaan. Ik denk dat het probleem meer is dar er ook nog een Stybar en Vandenbergh in dezelfde ploeg rondrijden.
Campagnolo Ultra Dork

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 16 feb 2014 17:21

stakie75 schreef:Zolang Terpstra samen met Boonen in de ploeg rijdt, zal het sowieso moeilijk worden om een grote klassieker te winnen. Alle kaarten bij OPQS zijn voor Tom, wat ook logisch is. Was dat ook niet de reden dat Chavanel vertrok?
Dat is inderdaad de reden dat hij vertrok, maar denk je dat hij bij IAM de RVV of PR gaat winnen?
Vorig seizoen heeft hij voor eigen rekening mogen rijden omdat Boonen out was, geen prijs. Toen Nuyens won mocht hij niet meerijden met Cancellara maar in de finale heeft hij toch wel weer zijn eigen ding doen.

Zoals Ernie zegt kan in de schaduw van een kopman rijden net zijn voordelen hebben. Pozzato heeft dan wel de E3, MSR, en de Omloop gewonnen maar 8 jaar geleden zou iedereen gezworen hebben dat hij ook wel is RVV of PR zou winnen. Had hij bij QuickStep gebleven en niet tegen Boonen moeten koersen had hem dat mss wel gelukt, zoals Devolder Boonen in de tang zette :)

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 16 feb 2014 20:20

Ik denk alleen dat, door het mislukte jaar vorig jaar voor Tom, er nu nog minder ruimte is voor anderen in de Vlaamse voorjaarskoersen. Tom is toch het gezicht vd ploeg en Belgisch. Maar ik last me graag verrassen, zou onderhand wel weer eens mooi zijn, een NL klassieke overwinning.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 16 feb 2014 20:59

Als Boonen top is zal alles op hem gezet worden, maar logisch ook met zijn staat van dienst. Dat was tijdens de gewonnen rondes van Devolder ook wel het geval.
Als er een Nederlander een grote klassieker wint zie ik eerder Langeveld dit doen dan Terpstra

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 17 feb 2014 22:31

Ik schat Devolder wel hoog in. Je kan hem zeker niet als een 'outsider' bestempelen zoals Vansummeren of Nuyens. Hij is misschien niet van het allerhoogste niveau zoals Cancellara, Boonen of Gilbert. Maar als Devolder over zijn 'goei benen' beschikt, is er niet veel aan te doen. Het zal zeker geen nadeel geweest zijn om bij Boonen in de ploeg te rijden, maar als Boonen zelf goed genoeg was in die jaren, dan zou hij het niet nalaten om achter Devolder aan te gaan. Devolder heeft nie voor niks op een bepaald moment gewoon zijn 'oorkes' uitgedaan ;) Enige nadeel van Devolder is dat hij niet erg constant is en niet gedurende een lange periode kan pieken.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 18 feb 2014 15:34

Mij benieuwen wat de wereldkampioen mountainbiken gaat presteren op de weg dit seizoen... Al zijn deze koersen natuurlijk wel in eigen land en niet de hele wereldtop zal daar rijden. Verder zegt hij dat zijn hart bij het mountainbiken zal blijven, maar dat moet ik nog maar zien als het goed bevalt...
Meer mountainbikers als bijvoorbeeld Cadel Evans en Peter Sagan hebben hun plek op de weg gevonden... Denk dat Nino ook een best veelzijdige renner kan zijn, maar ik zal wel zien waar het toe zal leiden. Het is in ieder geval een sterke mtb-er met nog eens een goede fietsbeheersing ook. Kan ook zijn dat hij het als mooie voorbereiding ziet op enduro mtb wedstrijden, waarvan in 2013 ook een paar races heeft gedaan...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 feb 2014 11:18

De fiets van OPQS n.l. de Specialized S-Works Venge is door de forumleden van Vélo101 gekozen tot fiets van het jaar 2014.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 19 feb 2014 22:40

Nogmaals een bewijs dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft. :D Voor mij één van de allerlelijkste vélokes in het pelton. Maar ja, over smaak en kleur kunde nie discussiëren hé.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 feb 2014 07:59

Suntoro schreef:Mij benieuwen wat de wereldkampioen mountainbiken gaat presteren op de weg dit seizoen... Al zijn deze koersen natuurlijk wel in eigen land en niet de hele wereldtop zal daar rijden. Verder zegt hij dat zijn hart bij het mountainbiken zal blijven, maar dat moet ik nog maar zien als het goed bevalt...
Meer mountainbikers als bijvoorbeeld Cadel Evans en Peter Sagan hebben hun plek op de weg gevonden... Denk dat Nino ook een best veelzijdige renner kan zijn, maar ik zal wel zien waar het toe zal leiden. Het is in ieder geval een sterke mtb-er met nog eens een goede fietsbeheersing ook. Kan ook zijn dat hij het als mooie voorbereiding ziet op enduro mtb wedstrijden, waarvan in 2013 ook een paar races heeft gedaan...
Niet vergeten: Sagan was ook veldrijder!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 20 feb 2014 15:16


sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 20 feb 2014 16:44

Mag ook wel verwachten dat Greipel daar de sprints wint, de rest van de aanwezige sprinters zijn als het op een recht-toe-recht-aan sprint aankomt toch een klasse minder. Verheug me wel weer op de spints tussen Kittel, Cav en Greipel dit seizoen, die laatste 2 moeten er toch op gebrand zijn Kittel te laten zien wie er (volgens hun) de baas is.

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 20 feb 2014 22:18

In een rechtstreeks duel denk ik dat Kittel momenteel de rapste is. Cav en Dré zijn aan elkaar gewaagd, maar het treintje van Lotto staat veel beter op de lijn dan bij Omega Pharma. Dit terwijl ze met hun budget toch veel beter zouden moeten kunnen. Gelukkig haalt Kwiatek de kolen uit het vuur. Man, wat is dat een topper! Hopelijk hebben ze het verstand om hem de rol van kopman te geven tijdens de klassiekers en niet Boonen. Ze hebben met Kwiatkowski en Stybar nu 2 renners die een stuk beter zijn dan Tom.

Plaats reactie