Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 13 okt 2014 07:48

JPAR schreef:
Om een 'fantoompodium' te voorkomen, besloot de organisatie om de winnaar van Parijs-Tours voor beloften, Mike Theunis, naar voren te roepen.
Even echte wielervolger die journalist van dit artikel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2014 08:17

Hanz Bé schreef:Dit was natuurlijk niet sportief van hem, maar het is toch echt een renner die ik graag zie. Vaak in de aanval, kan op veel wisselende terreinen uit de voeten, (meestal) slim. Volgens mij probeert hij de standaard patronen in wedstrijden nog al eens te doorbreken.
Eigenlijk snap ik die kritiek nooit zo. Is dat nou alleen maar door zijn "elastische mimiek"?
Hij doet dat alleen bij de camera en dan op zo'n storende theatrale manier...bleegh.Ligt ook niet echt lekker in het peloton.
En een renner die dit soort geintjes flikt (in eigen land nota bene) die verdient een grote schop onder zijn kont.
In het begin toen hij met al zijn ziel en zaligheid de gele trui langer vast kon houden dan iedereen dacht mocht ik hem wel; dat is echter snel verdwenen.
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 okt 2014 09:16

daniel1975 schreef:
Hanz Bé schreef:Dit was natuurlijk niet sportief van hem, maar het is toch echt een renner die ik graag zie. Vaak in de aanval, kan op veel wisselende terreinen uit de voeten, (meestal) slim. Volgens mij probeert hij de standaard patronen in wedstrijden nog al eens te doorbreken.
Eigenlijk snap ik die kritiek nooit zo. Is dat nou alleen maar door zijn "elastische mimiek"?
Hij doet dat alleen bij de camera en dan op zo'n storende theatrale manier...bleegh.Ligt ook niet echt lekker in het peloton.
En een renner die dit soort geintjes flikt (in eigen land nota bene) die verdient een grote schop onder zijn kont.
In het begin toen hij met al zijn ziel en zaligheid de gele trui langer vast kon houden dan iedereen dacht mocht ik hem wel; dat is echter snel verdwenen.
Je kunt zeggen wat je wilt maar hij heeft toch wel het leeuwendeel gedaan van de ontsnapping en P-T is vooral door het toedoen van Voeckler geen makkelijke prooi geworden voor de sprinters.
Verders Heeft Wallays het goed gedaan door niet meer over te nemen in de laatste km en hem er af te sprinten.

Ik kan me wel voorstellen dat Voeckler er ziek van is maar echt professioneel is het niet om niet meer op het podium te verschijnen. De ontgoocheling zal te groot zijn geweest.

Aan de andere kant heb ik toch wel een bepaalde mate van bewondering voor Voeckler. Love him or hate him, hij doet soms wel verassende dingen en is meer een renner van het hart en courage. Daar heb ik meer mee dan met dan de, vanuit de ploegleiderswagen gestuurde, wattage robotjes. Ik zou eigenlijk willen dat er meer van dit soort renners zouden rondrijden en dan graag zonder die bekken :)

Dat hij dan zoiets onsportiefs doet om niet op te komen draven voor de 2e plek past dan wel weer in zijn wereldbeeld ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2014 09:55

Ik heb al eerder eens getikt dan het zeker een mooie renner is, maar dat de beroerde mens achter de renner mij elke vorm van sympathie ontneemt. Zijn manier van rijden is leuker dan van Mr. WattageMeter.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 okt 2014 10:02

daniel1975 schreef:Ik heb al eerder eens getikt dan het zeker een mooie renner is, maar dat de beroerde mens achter de renner mij elke vorm van sympathie ontneemt. Zijn manier van rijden is leuker dan van Mr. WattageMeter.
+1. Het heeft niet met zijn durf en ondernemende rijden te maken, maar met alles er omheen.
mrcoffee schreef:Je kunt zeggen wat je wilt maar hij heeft toch wel het leeuwendeel gedaan van de ontsnapping en P-T is vooral door het toedoen van Voeckler geen makkelijke prooi geworden voor de sprinters.
Wallays heeft net zoveel gedaan. Ze zijn gezamenlijk in de kopgroep weggereden. Daarnaast waren van de laatste tien edities (tot gisteren) er maar vier gewonnen door een sprinter. Dus zo vaak gebeurt het ook niet dat een sprinter wint.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 16 okt 2014 15:41

Toch oppassen als je in Oostenrijk gaat fietsen.
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... oor-jager/

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 16 okt 2014 18:31

fietsernl schreef:Toch oppassen als je in Oostenrijk gaat fietsen.
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... oor-jager/

De jager zag de renster voor een haas aan :D
Vroeger wat gemist bij biologie ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 okt 2014 18:45

Het team waar de Ostenrijkse voor rijdt heeft na het incident besloten om over te stappen op een andere helmen sponsor
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 21 okt 2014 21:54

De Zesdaagse van Amsterdam is opgeschrikt door een ernstig ongeluk. Tijdens de dernyrace ging het helemaal mis tijdens het wielerspektakel op het Velodrome in de Nederlandse hoofdstad.
Derny-gangmaker Cees Stam kon een botsing tussen twee andere derny's niet meer ontwijken en knalde er vol op. De organisatie zag direct dat het ernstig was en zette witte schermen om de plaats des onheils. Politie, ambulance en brandweer waren snel ter plekke. Stam werd ter plekke gereanimeerd en vervolgens per trauma-helikopter zwaargewond naar het ziekenhuis vervoerd.
Cees Stam is de vader van oud-baanwielrenner Danny Stam en de opa van deelnemer Yoeri Havik.

Hopen dat het goed komt
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 okt 2014 07:24

Op twitter las ik meerdere malen iets over een mogelijke beroerte?
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 okt 2014 07:28

Was een suggestie van één van de renners. Heb ik nergens nog bevestigd gezien. Ik stond letterlijk 2m van de val af; was naar om te zien :(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie