Eentje staat er bij, de link naar de site van Park Tool. Maar ook op Bike Radar, Road.cc etc. lees je dat. Die neem ik allemaal niet zo serieus, maar het lijkt wel alsof de manual van SRAM eigenlijk de enige is die afwijkt.
Levensduur voorbladen-kettingen-cassettes.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Nieuwe kettingen zijn officieel exact op dezelfde steek (12,7 mm gemaakt , maar daar houdt niet iedere fabrikant zich exact aan....ypuh schreef: ↑18 jun 2020 17:20
De cassette en kettingbladen vertonen nauwelijks slijtage, hebben weinig slecht weer gezien en de drivetrain wordt regelmatig grondig schoongemaakt en gesmeerd (met het droge weer de laatste tijd wat minder, maar na een buitje altijd). 2.000km lijkt me gewoon heel erg weinig. Ook geeft een nieuwe ketting al 0.25% slijtage aan. Kan dit aan de tool liggen, of moet je anders rekenen?
Maakt een fabrikant hem iets korter, dan lijkt hij langer mee te gaan, maar loopt men het risico dat de ketting direct na montage door gaat slaan, mer name op kl;eine kransjes.
Maakt de fabrikant hem iets langer, dat slaat ie niet door , maar lijkt hij een kortere levensduur te hebben.
PLUS dat tools ook niet 100% nauwkeurig zijn, temperatuurverschillen kunnen enkele honderdsten mm uitmaken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Misschien interessant om dit eerst te lezen:
https://www.bikeradar.com/features/how- ... cle-chain/
https://cyclingtips.com/2019/12/the-bes ... cy-tested/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless