Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Helm voor erg groot hoofd

Gebruikersavatar
nils
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 05 jul 2005 14:23

Gebruikersavatar nils 07 jan 2014 14:19

Beste Leden,

Na jaren zonder helm te hebben gereden ben ik nu toch serieus aan het zoeken naar een helm. Waarom zonder helm rijden hoor ik jullie denken??? Dit komt omdat ik nooit een helm heb kunnen vinden die past, one size fits all is voor mij veel te klein, ik heb een helm nodig van minimaal 64,5 cm doorsnede.

Ik ben al bij verschillende fiets zaken geweest, ook Hopmans in BoZ waar ze toch een aardige selctie hebben, maar ze hebben geen voorraad van grote helmen. Ze willen ook niet een grote maat bestellen als ik deze niet direct koop. Ik wil eerst een helm passen of deze lekker zit en het draag comfort goed is, dus daar gha ik niet aan beginnen.

Mijn vraag is of de leden een winkel weten waar er helmen met grote maten te passen zijn of die ervaringen hebben met grote helmen?

Ik heb een aerodynamische bult :lol: achter op mijn hoofd vandaar dat de omtrek zo groot is.

Ik lees graaf jullie ervaringen en advies!

Thanks
Nils
No I'm not big headed my head is just big

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 07 jan 2014 14:26

Misschien is het makkelijker om bij fietsclubs rond te neuzen of er mensen zijn die ook een grote helm rijden om zo tenminste te kunnen passen.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 07 jan 2014 15:22

misschien is dit een optie voor je.Je kunt hem bestellen zonder tekst.

nee geen geintje van me.(want dan had ik je wel een duitse helm aanbevolen).
http://www.politiefiets.nl/index.php?ro ... uct_id=111

deze nog gaat van 60- 66cm Powell F38 helm maat L
http://www.fietsonderdeelxl.nl/Fietshel ... uct/68855/

deze gaat van 60-66cm Bontrager Quantum X-large
zullen wel meer aanbieders zijn.
http://www.actionbikes.co.uk/bontrager- ... black.html
Bontrager Quantum 2014 – Black
CODE: 420393
Price: £49.99
In stock
Size:
Small 50 - 56cm
Medium 54 - 56cm
Large 58 - 64cm
X Large 60 - 66cm




nog een serie helmen waar 65cm de grootste maat is en dat is al heel uitzonderlijk.
Extra Large Bicycle Helmets (above 63 cm)

Bell XLV Bike Helmet, universal XL fits 58-65 cm
Bern Brentwood (Zipmold), XXL fits up to 63.5 cm
Giro Hex, size XL fits up to 65 cm
Giro Venti Extra Large Bike Helmet, universal XL fits 58-65 cm
Louis Garneau Carve, XL fits up to 65 cm
Louis Garneau Arcterus, XLarge fits up to 65 cm


Ik kwam nog een helm tegen in de maat 68 tegen, maar dat is geen originele fietshelm.
Het lijkt erop dat maat 66cm wel het allergrootste is wat je nog kan kopen.
Of je moet met een ander type helm gaan fietsen.

Het lijkt me op zich helemaal niets bijzonders, als je een afwijkende hoofdmaat hebt.

succes!
Laatst gewijzigd door codex op 07 jan 2014 15:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jan 2014 15:46

64,5cm DOORSNEDE :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Campagnolo Ultra Dork

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 07 jan 2014 18:59

Ik heb ook altijd moeite met een passende helm te vinden. Nu is mijn hoofd geen 64.5cm volgens mij, maar wel rond i.p.v. een ei. Standaard XL helmen van bijvoorbeel BBB, Giro, Bell of Mavic pas ik niet. Die heb allemaal al eens gepast. Volgens mijnomtrek van rond de 62/63cm zouden veel helmen in XL moeten passen, maar dat is dus niet zo.

Wel pas ik XL van Fox, Alpina en ZeroRH+ welke ik ook alledrie gebruik. Dirtjump helm (een pot) van Fox, mountainbikehelm van Alpina (Mythos) en een racefietshelm van ZeroRH+ (ZW). Verder heb ik ook nog een goedkope Giro Venti XL mtb helm liggen, maar die oogt minder mooi (omdat hij zo'n dikke schaal heeft). En mijn hoofd nog groter lijkt... ;). De andere helmen zijn wel mooi slank. Bij de Giro Venti XL heb ik genoeg ruimte over, maar dat is gewoon geen mooie strakke helm.

POC helmen schijnen ook wel ruim te vallen in de grootste maat, maar ik vind ze te duur.

Gebruikersavatar
nils
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 05 jul 2005 14:23

Gebruikersavatar nils 08 jan 2014 10:44

Dank voor de reacties!

Ben wel een beethje huiverig om online te bestellen, ik kan de helm niet passen van tevoren maar zal eens kijken wat de retour procedure is van de verschillende sites.

Nils
No I'm not big headed my head is just big

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 jan 2014 15:23

Zelf nooit gepast, maar MET schijnt ook in de grootste maat ruim te vallen... Inderdaad ben ik ook wat huiverig om helmen online te bestellen, omdat ze vaak in de grootste maat niet passen. Hetzelfde geldt voor (fiets)brillen die te krap zitten kunnen zitten...

In de locale fysieke winkels hebben ze haast nooit passende helmen voor mij. Tegen de Alpina Mythos liep ik toevallig aan toen ik een keer bij Rose was. Toen alleen een helm gepast, omdat ik ze aardig geholpen werd. Mijn geld was al uitgegeven aan andere dingen tijdens de Rose Sale toen. Later heb ik diezelfde helm ergens voordeliger bij Bike24 online gekocht toen. Gekke was dat ik maatje M nodig had, terwijl er ook nog een L van te krijgen was. Denk dus dat jou een L van Alpina zeker moet passen, maar ik weet niet zeker of racefietshelmen dezelfde maatvoering als de mtb-helmen hebben.

Bij Correct in Rotterdam hadden ze ZeroRH+, terwijl ik van plan was daar een Mavic helm te kopen (die helaas niet paste).

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 10 jan 2014 15:04

Ernie C. schreef:64,5cm DOORSNEDE :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Grappig... dit was ook mijn eerste reactie toen ik het bericht las... en vreemd genoeg haakt er ook niemand in op jouw bericht.
Laten we maar aannemen dat iedereen automatisch omtrek leest i.p.v. doorsnede (of is het doorsnee).
Het onderschrift van de TS klopt overigens wel als het echt de doorsnede is ;).

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 10 jan 2014 20:35

:lol: :lol: :lol: Las er inderdaad ook overheen en ging uit van omtrek ja... ;)

Gebruikersavatar
nils
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 05 jul 2005 14:23

Gebruikersavatar nils 15 jan 2014 14:40

Lol ... Oeps ... het is idd omtrek en geen doorsne(e)de
No I'm not big headed my head is just big

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 16 jan 2014 19:43

nils schreef:
Ik heb een aerodynamische bult :lol: achter op mijn hoofd vandaar dat de omtrek zo groot is.

Ik lees graaf jullie ervaringen en advies!

Thanks
Nils
Als het vooral om die bult gaat zal een erg grote helm aan de zijkant te groot zijn.
Misschien moest je eens kijken of het niet beter (of mogelijk) zou zijn een helm aan te laten passen, met name aan de achterkant dan.

Sigmund freud
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2013 21:10

Sigmund freud 19 jan 2014 14:20

Nils ik heb specialized echelon 2 large gekocht.Deze valt ruim over mijn hoofd. heb verschillende grote maten van verschillende merken gepast.In welke provincie/plaats woon je?
Groet Hans

Plaats reactie