Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi Infinito CV vs. Cannondale Synapse

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 01 jan 2014 14:22

Ik wil graag mijn Cannondale Supersix omruilen voor een -hoe noem je dat precies- comfort-fiets, grandfondofiets of enduroracer.

Het blad Fiets testte er onlangs een aantal maar daar stonden mijn kandidaten niet tussen: Infinito CV en Synapse. Ik geloof zonder meer dat het twee uitstekende frames zijn. Fiets (van Bon) testte die eerste in het novembernummer. Komt er zeer goed uit. Ook over de Synapse zijn goede reviews te vinden.

Nu ben ik benieuwd of iemand weet of de fietsen al ergens met elkaar vergeleken zijn? Heeft iemand zelf ervaring met (het overstappen naar) deze fietsen. Het gaat me vooral om hoe het comfort in het horizontale zich verhoudt met stijfheid in het laterale. Mijn huidige Supersix is superstijf en een feest om op te rijden. Maar mijn 'profiel' is typisch dat van een grandfondo fietser; ik rijd lange afstanden, geen wedstrijden, ben geen sprinter maar wel een duurrijder. Vandaar mijn belangstelling om over te stappen waarbij ik vooral niet wil inleveren op de laterale stijfheid van mijn huidige fiets.

Bij de FM kan ik op de fietsen een 'blokje rond' rijden, maar ik krijg ze niet mee om er een dag op te rijden. En in zo'n blokje rond haal je er ook niet alles uit. Vandaar mijn vraag hier.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 02 jan 2014 12:18

Deze twee dus:

Afbeelding

en

Afbeelding

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 02 jan 2014 14:58

Ik heb zelf een Synapse Ultegra 2012 en ik ben bijzonder blij met mijn fiets.

Scholten in Dalen heeft nu een fantastische aanbieding voor de helft van de prijs zeg maar (zijn kort gebruikt geweest in de verhuur of zoiets.).

Ik zit er super comfortabel op(lees meer rechtop) en heb er 28mm banden onder(past goed).De meeste comfort haal je uit de banden(breedte en wat minder bar).Je knalt er zo over straatklinkers heen.Hij is voor een tourfiester een superfiets.Prachtige ranke vormen heeft het model ook.Ik krijg geregeld complimenten over mijn fiets.

En ik heb me eerlijk gezegd nooit afgevraagd wat de laterale stijheid is.Deze fiets scoort heel goed ,op allerlei testen/reviews.Maar al ik eerlijk ben dan neem ik die testen niet altijd helemaal serieus.De fietsbladen waar die testen in staan, worden gesponsord door de fabrikanten en krijg je dan wel een eerlijke test?. Bij audio zie je dit overigens ook.

Je trapt echt uren door op een Synapse.Zeker al je eenmaal in cadans(diesel effect) komt.En je kan er ook zo hard mee racen als je maar wilt.En ik toer ook rustig over smalle (oneffen)weilandpadjes heen, met die wat bredere banden op mijn dooie akkertje.Het kan allemaal.

Maar dat kan natuurlijk met een Bianchi Infinito ook allemaal.

De Synapse is al jaren een comfort model en nog steeds weer verbeterd.
De Bianchi is nieuw dit jaar 2014.

Je kan gewoon kiezen uit 2 hele mooie fietsen en als je wilt besparen kies je voor een overjaarsmodel Synapse.

Kijk eens goed naar de lengte van de bovenbuis en dat samen met de balhoofdbuislente.
Dat is weer belangrijkste voor je zit.(vergelijk die eens van beide fietsen).
Je kan mooi je eigen Supersix gebruiken als referentie.

en niet onbelangrijk Cannondale geeft levenslange garantie op je frame.
bij Bianchi weet ik dat niet?
en ze zijn toch niet gek bij de teams die op Cannondale rijden!
Ze rijden op een Synapse ook Parijs-Roubaix. ;)


dit is een test tussen 5 comfortracres waar ze ook over de Synapse schrijven dat hij het dichtst in de buurt komt van een racer en toch comfortabler is.

http://www.bikeandtrekking.nl/images/41/900.pdf

en kijk eens naar een Trek Domane.Echt een fantastische fiets.Heb ik ook aan gedacht.
Maar die was in mijn frame maat(61 cm) te massief.Dat is ook een topfiets, maar is veel te grof om te zien, zeker in de grotere framematen. Zelfde zie je bij de Specialized Roubaix.Dat is ook geen gezicht in frame 61.
Nee dan een Synapse.Da's een model als een rank volbloed-wedstrijdpaard!

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 11 jan 2014 17:41

Dank voor je verhaal. Ik heb vanmiddag een Synapse gekocht. De geo's van beide fietsen geven in mijn maat, 63 resp 61 geen verschil. Het gaat dan hooguit om 1mm langere of kortere buizen. Da's dus verwaarloosbaar.

Uiteindelijk gaf de -lagere- prijs van de Cannondale, mijn meer dan goede ervaring met het merk, de service en het feit dat ik over de FM gewoon meer dan tevreden ben, de doorslag. Goede deal kunnen sluiten. Helemaal blij.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 12 jan 2014 19:20

Mooi om te lezen, dat je een nieuwe Synapse hebt gekocht bij een FM waar je heel tevreden mee bent.Dat is zeker veel waard en veel fiets plezier.Het voorjaar duurt niet zo lang meer. ;)

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 19 feb 2014 10:41

henschoten schreef:Dank voor je verhaal. Ik heb vanmiddag een Synapse gekocht. De geo's van beide fietsen geven in mijn maat, 63 resp 61 geen verschil. Het gaat dan hooguit om 1mm langere of kortere buizen. Da's dus verwaarloosbaar.

Uiteindelijk gaf de -lagere- prijs van de Cannondale, mijn meer dan goede ervaring met het merk, de service en het feit dat ik over de FM gewoon meer dan tevreden ben, de doorslag. Goede deal kunnen sluiten. Helemaal blij.
Welk type/kleur Synapse is het geworden ?
Heb je hem al/er al op kunnen fietsen ?
Cannondale Synapse Ultegra

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 17 sep 2014 11:18

Beetje laat dat ik voorgaande vraag lees, dus ik dacht, ik post 's wat. 8-)

Ik rijd er intussen al een half jaar op en ben er zeer tevreden over. Zo zag ie er uit bij aflevering:
Afbeelding

En zo ziet er nu uit, nu ik fluorescerende car-wrap over de lichtgrijze delen heb geplakt.
Afbeelding

Afbeelding

Ik had al goede ervaring met het 'wrappen' van mijn ATB en wilde ook eens geintje uithalen op mijn racer. (en het kan er zo weer af)

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 17 sep 2014 11:39

henschoten schreef:(en het kan er zo weer af)
Gelukkig, snel regelen dan svp! :D
Avatar gebruiker

Dionysos
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 aug 2014 12:27

Dionysos 17 sep 2014 12:21

Ik vind die fluo carwrap eigenlijk wel mooi. Het onderscheidt je fiets in el geval van de massa, want laten we wel wezen: tegenwoordig lijken fietsen vaak sterk op elkaar.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 27 okt 2014 22:12

@ Dionysos: met jou kan ik praten ;)

Ik rijd er deze zomer met veel plezier op. Veel nieuwsgierige blikken en je rijdt inderdaad op wat anders dan die grijze, zwarte, rood/witte frames waar de rest op rijdt. Wel leuk hoor.

En het blijft nog goed zitten ook!

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 28 okt 2014 19:12

Smaken kunnen verschillen.......stiekem wel blij dat je niet voor de Bianchi hebt gekozen......

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 28 okt 2014 19:25

Je hebt deze winter in ieder geval geen verlichting nodig met deze kleur.

Plaats reactie