Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

hayes

hayes 17 jun 2022 22:11

Lees eens reviews van de One, zowat een derde tot de helft meldt dat hij moeilijk te monteren is.
Ik heb er wel een jaar mee gereden zonder één lek. Da's dan weer heel positief.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 jun 2022 22:15

Ik lees niets anders dan berichten dat de Schwalbe One Tle gewoon goed is te monteren, dus . . . . ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 jun 2022 08:51

Orlok schreef: 17 jun 2022 22:15 Ik lees niets anders dan berichten dat de Schwalbe One Tle gewoon goed is te monteren, dus . . . . ?


Ligt ook geheel aan de velg. Zo lagen de Pro One er bij mn Zipp 303 zo op, maar bij mijn zoon z’n Bontrager was het iets meer zwoegen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

hayes

hayes 18 jun 2022 15:51

1 / 5
Niet te monteren
- Paul, 16 november, 2021

Heb echt al veel banden en velgencombinaties gehad in de loop van de jaren, en tot deze band vond ik het echt belachelijk als iemand zijn band niet op de velg kreeg, maar eens moet de eerste keer zijn; deze zijn echt niet te doen. De vouwrand ligt al strak in het velglint bij de eerste kant, en dan moet het moeilijke nog komen. Absolute afrader dit.
Plus- & minpunten
Mooie band
Niet te monteren
1 / 5
Just impossible to mount on wheels
- Renaud, 13 november, 2021

Way too tight : never again schwalbe even wih their lube (easy mount). I just wasted money
Plus- & minpunten
too tight to be mounted


1 / 5
De horror
- Jurre, 3 november, 2021

Ze zien er goed uit, maar deze banden zijn domweg veel te strak voor een doorsnee carbon velg. Bespaar jezelf de worsteling - als je ‘m er al half op krijgt, krijg je ‘m er amper weer af.
Plus- & minpunten
Niet te monteren


1 / 5
Niet het geld waard
- Henk, 6 juli, 2021

Verschrikkelijk om er op te monteren en te demonteren, ook heb je weinig grip
Plus- & minpunten
verschrikkelijk monteren
weinig grip

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 jun 2022 16:26

Pneu Schwalbe One TLE

een jaar geleden
Doet alles wat beloofd werd en blijft uitstekend op druk.
Review afkomstig van giga-bikes.nl

De betere optie Eén ;). Een beetje meer rubber, een veel betere prijs. HOUD van deze banden.
een jaar geleden
Vertalen
Uitstekende allrounder voor rijden op de weg en de beste band voor tubeless weggebruik. Deze versie heeft iets meer rubber en duurzaamheid dan de Pro One, voor een betere prijs. Dit is mijn go-to-band in 28 cm met Orange Seal endurance sealant. Ik gebruik meestal de 76psi voor 82psi achter, soms varieer ik het. Ik rij nu al twee jaar en krijg 1200+ mijlen of achteraan gemonteerde, en nog geen flat. Ze rollen snel, super in regen en goed in bochten met geweldige tractie in regen en absoluut in droge omstandigheden. Ik heb hier zelfs uitgebreide grindstroken op geraakt en ze doen het geweldig. Ze monteerden gemakkelijk op sommige Hunt All Season Gravel Disc-wielen, een beetje lastiger op sommige ICAN Aero-schijven, maar 's nachts in de tube en veel zeepsop op de hiel deden de truc. Dat zijn gewoon krappe toleranties...Meer
ernieg_2007 · Review afkomstig van ebay.com

8 maanden geleden
Vertalen
Ik heb deze gekocht ter vervanging van de WTB Exposure 30's die bij mijn fiets waren geleverd. De Schwalbe's waren eenvoudig te installeren en houden lucht vast - niet het geval met mijn WTB's. Hoewel de WTB-zijwanden lekten, hield ik van de zachte rit. Veel kussen over de ruwe plekken. De Schwalbe's zijn in alle opzichten beter, behalve de zachte rit. Ik heb er maar één keer op gereden en zal de volgende keer een lagere druk proberen.
Review afkomstig van Google Customer Reviews

Allemaal goed, behalve ...........
een jaar geleden
Vertalen
Geen probleem met de gebruikte banden, lijken van goede kwaliteit, alles prima. Het enige probleem dat ik had was om ze op de wielen te zetten. Heel moeilijk om te doen, kostte me veel tijd en liet me met pijnlijke duimen en vingers achter. Ik begrijp dat ze strak moeten zitten, maar ze waren zo moeilijk aan te trekken! Er zijn momenteel zeer weinig opties aanbevolen voor mijn wielen (haakloos). Tegen de tijd dat je rekening houdt met de huidige leveringsproblemen, waren dit de enige beschikbare banden. Ik heb geen andere om mee te vergelijken, aangezien dit de eerste zijn die ik heb geprobeerd. Misschien zijn alle banden even moeilijk te installeren. Als dat zo is, zal ik het de volgende keer niet doen, ga ik naar de plaatselijke fietsenwinkel en laat ik het doen.
Badgerhead · Review afkomstig van sigmasports.com

Goede kwaliteit voor lekvrij rijden
10 maanden geleden
Vertalen
Ik kocht de Schwalbe One 700 x 25c banden met een nieuwe wielset. De wielfabrikant zei dat hij een hogere druk had (88-94 psi) en dus kreeg ik binnen de eerste twee weken twee enorme lekke banden. Ik kreeg van mijn LBS te horen dat de hoge druk niet hielp en dat ik het misschien beter had gedaan om het lager te zetten. Ik heb deze 28's met 80 psi gebruikt en heb geen enorme lekke banden gehad in de maand sinds ik ze kreeg. De grip is goed, de rit is soepeler en de band zelf is redelijk licht.
dambra-12 · Review afkomstig van ebay.com

een jaar geleden
Vertalen
Allereerst: de Schwalbe One TLE is mijn eerste tubeless band, ik heb geen praktische ervaring met het systeem; vanuit dit oogpunt moet de beoordeling worden begrepen. Ik geef de drie sterren omdat ik het moeilijk vond om de band op te zetten, zelfs met twee bandenlichters (velg: Novatec N30 Disc) en ik heb geen verschillende trucs gebruikt om hem te verzegelen met de luchtpomp, maar moest een compressor gebruiken . Ik zou de rit beschrijven als vergelijkbaar met andere 28 mm-banden. Maar wat echt indrukwekkend is, is de grip op nat wegdek, wat natuurlijk geweldig is voor mijn forenzenfiets. Maar ik zal hem niet op een racefiets gebruiken vanwege het complexe rijgedrag.
Korbinian Ba. · Review afkomstig van bike-components.de

Zal geen lucht afdichten of vasthouden in tubeless vorm
6 maanden geleden
Vertalen
Geen van de twee die ik heb geprobeerd, kan heel lang tubeless lopen. De band sluit niet af tegen de velg. Na het verliezen van druk en herhaalde pogingen van het afdichtmiddel, heb ik gekozen voor buizen. Verslaat het hele doel hiervan. Zal het niet opnieuw proberen met deze versie. Ik leerde via de plaatselijke winkel dat de vroege versie van de band problematisch was. YMMV
zuppy51 · Review afkomstig van ebay.com

Kleur niet zoals verwacht
een jaar geleden
Vertalen
De kleur komt niet overeen met de afbeelding of beschrijving. De foto ziet er bruin uit en de beschrijving zegt ook bruin, maar de kleur is geel. Teleurstellend bij het betalen voor levering de volgende dag en het ontvangen van wat net zo goed een ander product kan zijn. Toen ik contact opnam met de klantenservice over de bedrieglijke foto en beschrijving, kreeg ik te horen dat het een stockfoto van schwalbe is, maar desondanks wordt deze nog steeds op de site gebruikt om iets te verkopen en kreeg ik geen restitutie van mijn bezorgkosten. Geen geweldige service van zo'n groot bedrijf dat niet de juiste details van een product heeft verstrekt.
Heather · Review afkomstig van sigmasports.com

Goede band maar veel zwaarder & kleur anders
een jaar geleden
Vertalen
Aanvankelijk erg moeilijk om op mijn Hollogram-velgen te passen en op te blazen, maar als ze eenmaal zijn gemonteerd, rijden ze mooi en lijken ze goed af te dichten en lucht vast te houden. Vertrouw NIET op het hierboven vermelde gewicht; 28s weegt bijna 100 g meer dan de geclaimde 295 g! En de bruine kleur is niet zoals afgebeeld, het is veel meer oranje, maar ik ben eraan gewend geraakt en vind het best leuk. Al met al een goede robuuste winterband.
Niall · Review afkomstig van sigmasports.com

Vers rubber
een jaar geleden
Vertalen
Geweldige set rubber om je fiets er stijlvol maar ook praktisch uit te laten zien. Bruine zijwanden zijn van rubber en niet van katoen of waar de vittoria-wanden ook van zijn gemaakt, dus een stuk gemakkelijker schoon te houden, wat een must is, want ze zijn de beste kleur die ik waarschijnlijk ooit zal krijgen. Makkelijk om ze tubeless te krijgen. ik raad aan
No fake tan · Review afkomstig van sigmasports.com

Een keer geweldig
een jaar geleden
Vertalen
Ik was niet zo zeker van de TLE, het was een absolute worsteling om deze op mijn Giant SLR's te krijgen, ik moest twee bandenlichters gebruiken, waarvan er één brak om ze op de velgen te krijgen. Maar eens merkte ik echt een verschil met mijn 25 mm Gavia Course 1s. Absoluut comfortabeler en de bruine muren zijn gewoon prachtig!
Jmccloud · Review afkomstig van sigmasports.com

Ik hou van de kleur
2 jaar geleden
Vertalen
Mijn 3e set schwable tubeless banden. Vorig jaar 2 sets van de pro gekocht. Mijn zoon vond ze beter dan de conti tubeless die snel leek te verslijten. Hoe dan ook, ik ging voor de bruine versie en ze zien er geweldig uit. De montage is net zo eenvoudig als de pro en heeft tot nu toe 500 mijl op de weg afgelegd en wat ruigere dingen waarbij de 28 mm goed presteert. Zou aanraden.
Dwh · Review afkomstig van sigmasports.com

Top banden
een jaar geleden
Vertalen
Absoluut eersteklas tubeless banden. Lees een paar positieve recensies en werd ook aangetrokken door de beschikbaarheid van een tan wall-versie. Strak om op My Mavic UST te passen, maar eenmaal opgeblazen gemakkelijk zonder compressor. Rol prachtig, een echte aanrader...
MonsieurFlahute · Review afkomstig van sigmasports.com

Doet zijn werk, maar sommige problemen...
een jaar geleden
Vertalen
Ik heb maar een paar ritten gemaakt en tot nu toe waren de banden prima. Een paar dingen om te overwegen: (1) de zijwanden zijn niet geelbruin, niet oranje, ergens daartussenin (2) ze hebben buitensporige schimmelresten, die een beetje moeten worden schoongemaakt, tenzij je een egellook niet erg vindt en (3) ze breder opblazen dan aangegeven: bij 90 psi blazen mijn 28 mm-banden op tot c.29,6 mm (ik vind dit eigenlijk niet erg, maar misschien wel)
HAH · Review afkomstig van sigmasports.com

Geweldige klantenservice
een jaar geleden
Vertalen
Banden zijn tegenwoordig niet gemakkelijk te vinden. Ik heb lang gewacht op sommige die nabesteld waren. Het werd een dringendere behoefte en Pro Bike Supply kon deze snel leveren. Ik vind de banden tot nu toe goed, maar ik heb echt het gevoel dat de service die ik kreeg top was.
Jonathan S. · Review afkomstig van probikesupply.com

Goede tubeless band
een jaar geleden
Vertalen
Eerste uitstapje naar Road tubeless nadat ik al een tijdje tubeless op mijn grind heb gelopen. Erg blij met het resultaat, maar houd er rekening mee dat het wat tijd/inspanning kost om deze op diepere aero-wielen te monteren.
ceverson · Review afkomstig van sigmasports.com

Snel rollend en gripvast
2 jaar geleden
Vertalen
Na ongeveer 1.000 km rijden zijn deze banden indrukwekkend. Grip, veilig in snelle bochten en snel. Het enige is dat ik er nog geen natte test op heb gedaan - wat een soort record moet zijn voor het VK.
Paddyhaha · Review afkomstig van sigmasports.com

Zeer goed
een jaar geleden
Vertalen
Zeer eenvoudig te monteren. Er kwam een ​​beetje kit uit de zijwand tijdens het zitten, maar op advies van sigma sports werd verteld dat ze enigszins poreus zijn en dat de kit zijn werk heeft gedaan. Tot nu toe zo goed na een maand op de fiets
GMC · Review afkomstig van sigmasports.com

Goede allround racebanden
een jaar geleden
Vertalen
Deze banden zijn soepel, gemakkelijker te monteren dan de meeste tubeless ready-banden voor op de weg, lage rolweerstand en naar mijn ervaring zeer moeilijk te doorsnijden/doorprikken.
sandyloam · Review afkomstig van ebay.com

Schwalbe One TLE draadband - 700x25C
7 maanden geleden
Vertalen
Geweldig aanbevolen product! Veel, veel beter dan de Continental
Omar D · Review afkomstig van all4cycling.com

Meer reviews
;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jun 2022 17:04

Ik heb al zeker 6-7 setjes van deze band gemonteerd op diverse wielen (van mezelf van fietsmaten/buurmannen enz.). Nooit ook maar in de verleiding gekomen om een bandenwipper te gebruiken.

Ik denk dat het toch echt ligt aan de gebruikte techniek.

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 18 jun 2022 18:10

Ik sluit me daar bij aan... rijd al jaren met Schwalbe. Mijn vriendin ook. Plus ook fietsmaatje. De One's, de Pro One's, in de tubeless versies, op meerdere velgen (Visions, Bontrager Aeolus Pro, Reynolds, CSC onder andere) gemonteerd, maar echt nog nooit ook maar iets van hulpmiddel nodig gehad om ze er op te leggen.
Altijd onderweg...

H143
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2020 09:12

H143 18 jun 2022 22:03

Mijn achterband is versleten (conti grand sport race) en da ht als mn banden af zijn stap ik over op tubeless alleen nu toont mijn voorwiel nog maar nauwelijks slijtage, wat nu te doen 1 band tubeless en 1 met biba of beide vervangen? Opzich vind ik dat ook weer zonde van mn voorband

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jun 2022 22:14

1 tubeless prima toch. Weggooien goede spullen is zonde!

bass11
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mar 2010 19:51

bass11 18 jun 2022 22:48

Hier Schwalbe One TLE's 28mm op FFWD Tyro wielen: geen enkel probleem om ze erop te krijgen en ze rijden prima als ze op de juiste druk staan. Ik rijd ze met 4 bar bij 80kg. Dat is de minimale druk die op de wang staat. Boven de 4,5bar worden ze erg onrustig.

H143
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2020 09:12

H143 19 jun 2022 08:00

havana schreef: 18 jun 2022 22:14 1 tubeless prima toch. Weggooien goede spullen is zonde!
Daar heb je gelijk in! Waar heb je het meeste profijt van een nieuwe band voor of juist achter?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 jun 2022 08:52

Ik vind voor. Mooi rond maakt betere bochten.
Zet er zelf zelden twee nieuwe op, nieuwe voor, en die weer naar achter.

Daarnaast hoe minder kans op lek voor hoe beter.

Plaats reactie