Tubeless
Vandaag even een setje Pirelli PZero 26mm op alu velgen gelegd om even te rekken voordat de wielen van Philippos klaar zijn. Ze zijn redelijk moeilijk te monteren in vergelijking met Schwalbe - Veloflex - Continental. Ik had echt wel even een bandenwipper nodig om ze op de velg te krijgen. OP de 19mm interne velg komen ze precies uit op 26,02mm wat erg netjes is. Het oppompen ging dan weer verrassend makkelijk - en het "ploppen " niet te horen maar zo op 6 bar kunnen krijgen. Hopen dat als ze een tijd op druk staan een 2e montage beter gaat.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12637
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Oke, bij mij gaan de pirelli,s prima om de velg, maar er heel lastig af.
Wel de 28mm versie, kan net ff anders zijn natuurlijk.
Ben benieuwd hoe je ze vind in verglijk met je veloflex. Ik vind het persoonlijk de beste band van het moment, maar hij is niet soepel.
Waarschijnlijk kan je ze een halve bar minder rijden dan de veloflex.
Wel de 28mm versie, kan net ff anders zijn natuurlijk.
Ben benieuwd hoe je ze vind in verglijk met je veloflex. Ik vind het persoonlijk de beste band van het moment, maar hij is niet soepel.
Waarschijnlijk kan je ze een halve bar minder rijden dan de veloflex.
Beide wielen tubeless opgezet. Omdat ik er mét tubes in had gereden had de voorband 3 kleine gaatjes. 2 daarvan zijn meteen gedicht door de sealant, maar de 3e wil maar niet. Achter is de seal een stik aan de velg nog niet optimaal.
Ik begreep dat dit proces soms ook wat geduld vergt. Paar keer opnieuw oppompen, weer even rusten, etc. Volgens Part Tools video kan het meerdere dagen duren voordat er een perfecte seal op zit.
Klopt dat met jullie ervaring/kennis? Moet ik tussentijds sealant bijvullen? (Het spuit niet bepaalt uit de lekkes die ik nu vooral hoor).
Ik begreep dat dit proces soms ook wat geduld vergt. Paar keer opnieuw oppompen, weer even rusten, etc. Volgens Part Tools video kan het meerdere dagen duren voordat er een perfecte seal op zit.
Klopt dat met jullie ervaring/kennis? Moet ik tussentijds sealant bijvullen? (Het spuit niet bepaalt uit de lekkes die ik nu vooral hoor).
Heb je al geprobeerd om dat gaatje op de grond te zetten? En zo de fiets een nachtje te laten staan.
Vraagje: gisteren blijkbaar mijn eerste "lek ervaring" met tubeless gehad. Vandaag zag ik witte spetters achterop de fiets, blijkt dus latex. Op de achterband zie ik een klein vlekje waar blijkbaar iets lek geweest is. Ik heb er tijdens het rijden niets van gemerkt, dus het zal niet veel voorstellen lijkt me.
Moet ik verder nog iets met dat plekje doen, band van binnen uit plakken? Of is het zo verder goed, aangezien het gaatje al gedicht is?
Moet ik verder nog iets met dat plekje doen, band van binnen uit plakken? Of is het zo verder goed, aangezien het gaatje al gedicht is?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2828
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Welke tubeless banden zijn een beetje vergelijkbaar met de schwalbe durano's?
In de winter wil ik vooral niet lek rijden
In de winter wil ik vooral niet lek rijden
De Schwalbe One ben ik tevreden van. Nog niet lek in ca. 10.000km.
Er zijn wel bandjes die langer meegaan, ik schat de One TLE zo'n 4.000 km.
Er zijn wel bandjes die langer meegaan, ik schat de One TLE zo'n 4.000 km.
Durano's rijd je clincher omdat je niet lek wil rijden.gaisdergerman schreef: ↑26 okt 2022 19:50 Welke tubeless banden zijn een beetje vergelijkbaar met de schwalbe durano's?
In de winter wil ik vooral niet lek rijden
Maar ... bij tubeless speelt dat probleem veel minder. Dus kun je ook gerust een veel fijnere band nemen. Schwalbe One zoals hierboven gesuggereerd is een uitstekende keuze, gaat lang mee en rolt ook fijn. Ik voel geen verschil met de veel duurdere Pro One, die ook nog eens veel sneller slijt.