Dopje erop dan
Zwarte ventielkernen heb ik nog niet direct gevonden, anders had ik die al wel
Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Zo doe ik het ook, de ventielkernen verwijderen bij versleten binnenbanden.wasbeer2006 schreef: ↑16 feb 2022 10:09 Ik heb er nog een hoop verzameld uit de biba tijd, bij weggooien haalde ik altijd de ventielen eruit
Die van Ali kunnen natuurlijk niet @TL, ze moeten wel mooi zwart zijn, anders moet het dopje er weer op
(wat voor gravel en MTB weer wel mag)
Versleten binnenbanden . . . . ? daar heb ik geen last van.
Ik koop gewoon voor een habbekrats een partij ventielkernen uit China.!
Ik koop gewoon voor een habbekrats een partij ventielkernen uit China.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
“Ventiel onderaan”? Loopt de sealant toch juist in het ventiel !?hayes schreef: ↑15 feb 2022 20:52Als je de fiets wegzet, ventiel onderaan, dan kan er geen sealant in het ventiel lopen.edube schreef: ↑15 feb 2022 20:34 Sinds enige tijd maak ik gebruik van tubeless banden. De banden zijn uiteraard gevuld met een zgn. sealant.
Nu ervaar ik dat deze sealant ook in het ventiel terecht komt. Dit bemoeilijkt vervolgens het oppompen. Het binnenwerk van het ventiel is hierdoor ook moeilijk te bewegen.
Wat kan ik daar aan doen?
Ik vergeet het ook regelmatig trouwens
Alleen als je er te veel sealant in doet.
Gewoon het wiel ophangen/plaatsen met het ventiel tussen ong. 10 h en 14 h dan loop je het minste risico dat de sealant in het ventiel komt.
Trouwens de sealant (goede) koekt alleen aan als er heel veel lucht ontsnapt.
Gewoon het wiel ophangen/plaatsen met het ventiel tussen ong. 10 h en 14 h dan loop je het minste risico dat de sealant in het ventiel komt.
Trouwens de sealant (goede) koekt alleen aan als er heel veel lucht ontsnapt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Na vullen spuit ik het ventiel altijd even schoon/droog met lucht.
Echt verstopte kernen heb ik niet veel een jaartje of twee gaat het toch zeker goed.
@TL hier zijn ze in zwart
https://r2-bike.com/SCHWALBE-valve-insert-black-SV
Echt verstopte kernen heb ik niet veel een jaartje of twee gaat het toch zeker goed.
@TL hier zijn ze in zwart
https://r2-bike.com/SCHWALBE-valve-insert-black-SV
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik herken dat, eerst roepen: te duur, nergens voor nodig................................. en dan kopen
Overigens hebben meer mensen hier die neiging, wij weten het iig van onszelf ...
Overigens hebben meer mensen hier die neiging, wij weten het iig van onszelf ...
Dat schoonspuiten van het ventiel gebeurt toch vanzelf met het oppompen?wasbeer2006 schreef: ↑16 feb 2022 17:00 Na vullen spuit ik het ventiel altijd even schoon/droog met lucht.
Echt verstopte kernen heb ik niet veel een jaartje of twee gaat het toch zeker goed.
@TL hier zijn ze in zwart
https://r2-bike.com/SCHWALBE-valve-insert-black-SV
Courir c'est mourir un peu