Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 31 mar 2022 22:04

NuitKor schreef: 31 mar 2022 15:47 Ja dat het is hetzelfde dat sommige merken dat een fiets niet geschikt is voor op een direct drive trainer of achter op een fietsendrager van een auto. Puur om zichzelf in te dekken.
Daar had ik ook beter geluisterd naar de fabrikant.. Dan was mijn ultimate velgrem frame niet beschadigd geraakt op de wahoo kickr..

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 31 mar 2022 23:11

Djemz schreef: 31 mar 2022 22:04
NuitKor schreef: 31 mar 2022 15:47 Ja dat het is hetzelfde dat sommige merken dat een fiets niet geschikt is voor op een direct drive trainer of achter op een fietsendrager van een auto. Puur om zichzelf in te dekken.
Daar had ik ook beter geluisterd naar de fabrikant.. Dan was mijn ultimate velgrem frame niet beschadigd geraakt op de wahoo kickr..
Dat kan ook prima, alleen had je de insert even om moeten draaien ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 apr 2022 10:45

@orlok, je begrijpt echt niet wat ik bedoel, prima ga lekker door. Maar geef onervaren mensen geen half advies.
Misschien begrijpen wel elkaar beter als we in de kroeg staan in een 1 op 1 conversatie.

Je trekt heel mijn verhaal compleet uit zijn verband en een naar autisme neigende zwart/wit benadering.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 10 apr 2022 14:55

Ik heb zaterdag een gravelroute gedaan met de mtb in Zuid Limburg.
Ik had net nieuwe banden, maxxis ikon tubeless met exo bescherming.
Alleen nu is er een steen doorheen gegaan en zat er een gat van 3 a 4 mm, latex kreeg dit niet gedicht.
Toen heb ik er een lezyne plug in gedaan. Band bleef langzaam leeglopen dus moest onderweg steeds pijpompen.
Deze plug:
https://www.mantel.com/lezyne-tubeless- ... gKPZfD_BwE

Zijn er betere?

En wat kan ik nu nog met die band, want hij was net nieuw.
Rubber inplakken en dan gebruiken met binnenband?

Is dit pure pech of moet ik andere banden hebben?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 apr 2022 15:51

Gewoon repareren aan de binnenkant met een Simson plakker zoals je ook met een binnenband zou/kan doen. ;)

Btw, als reparatie onderweg zou ik een Dynaplug erin stoppen, die zijn zowiezo veel beter dan die van Lezyne.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 apr 2022 17:26

DynaPlug is veel beter. IK heb ook eens lopen knoeien met zo'n Lezyne ding, echt niet aangenaam. Met de DynaPlug was ik op een minuutje weer verder en bleef gewoon helemaal dicht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 apr 2022 18:23

Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonal DX60L / Schwalbe Pro One TLE / net te doen met de hand / Vloerpomp (met ventiel nog geplaatst
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 5TL-11 all season 23mm / makkelijk (m.b.v. kunststof bandenlichter) / compressor
Carbonspeed C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Carbonspeed C38-25 UST / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (hand) / compressor
Carbonspeed C38-25 UST / Hutchinson Fusion 5TL-11 performance edition Voeckler 25mm / makkelijk / compressor
Carbonspeed C38-25 UST / Schwalbe Pro One Addex 25mm / makkelijk (hand) / compressor
Carbonspeed C50-25 UST / Schwalbe Pro One Addex 25mm / makkelijk (hand) / compressor
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
DT Swiss R460 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R460 / WTB ByWay 34mm / makkelijk (1 bandenlichter maar was achteraf gezien waarschijnlijk niet nodig) / Tire Booster
DT Swiss R460 / Panaracer Gravelking Slick Plus TLC 32mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R470 / Pirelli Cinturato Velo 32mm / makkelijk (hand) / makkelijk (vloerpomp)
DT Swiss R500 disc / Schwalbe One TLE addix 28mm / doenbaar (laatste stuk met bandenknecht) / makkelijk (vloerpomp)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Hutchinson Fusion5 Performance 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Wind 40C 2020 / Schwalbe Pro One TLE / makkelijk (Tire Booster)
FFWD Tyro / Schwalbe pro one tle 28mm / makkelijk / makkelijk (vloerpomp bij Schwalbe velglint, compressor of co2 bij velglint ffwd)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
H-Plusson Archetype / Vredestein Fortezza Tubeless Ready 25mm / montage makkelijk / oppompen met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Mavic Aksium / Continental Grand Prix 5000 TL 25mm / niet gelukt
Mavic cosmic carbon pro sl / conti gp 5000 TL / montage niet gelukt.
Mavic Comete carbon UST / Continental Grand Prix 5000 TL 28mm / niet gelukt
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Ryde Pulse Comp CSS / Continental GP5000S TL 25mm / onmogelijk: lukte ook fietsenmaker niet
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Scope R4D / Schwalbe pro one tle 28 / makkelijk
Scope R4D / Schwalbe one tle 28 / makkelijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Janjan
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06

Janjan 11 apr 2022 18:46

Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonal DX60L / Schwalbe Pro One TLE / net te doen met de hand / Vloerpomp (met ventiel nog geplaatst
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 5TL-11 all season 23mm / makkelijk (m.b.v. kunststof bandenlichter) / compressor
Carbonspeed C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Carbonspeed C38-25 UST / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (hand) / compressor
Carbonspeed C38-25 UST / Hutchinson Fusion 5TL-11 performance edition Voeckler 25mm / makkelijk / compressor
Carbonspeed C38-25 UST / Schwalbe Pro One Addex 25mm / makkelijk (hand) / compressor
Carbonspeed C50-25 UST / Schwalbe Pro One Addex 25mm / makkelijk (hand) / compressor
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
DT Swiss R460 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R460 / WTB ByWay 34mm / makkelijk (1 bandenlichter maar was achteraf gezien waarschijnlijk niet nodig) / Tire Booster
DT Swiss R460 / Panaracer Gravelking Slick Plus TLC 32mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R470 / Pirelli Cinturato Velo 32mm / makkelijk (hand) / makkelijk (vloerpomp)
DT Swiss R500 disc / Schwalbe One TLE addix 28mm / doenbaar (laatste stuk met bandenknecht) / makkelijk (vloerpomp)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Hutchinson Fusion5 Performance 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Wind 40C 2020 / Schwalbe Pro One TLE / makkelijk (Tire Booster)
FFWD Tyro / Schwalbe pro one tle 28mm / makkelijk / makkelijk (vloerpomp bij Schwalbe velglint, compressor of co2 bij velglint ffwd)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
H-Plusson Archetype / Vredestein Fortezza Tubeless Ready 25mm / montage makkelijk / oppompen met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Mavic Aksium / Continental Grand Prix 5000 TL 25mm / niet gelukt
Mavic cosmic carbon pro sl / conti gp 5000 TL / montage niet gelukt.
Mavic Comete carbon UST / Continental Grand Prix 5000 TL 28mm / niet gelukt
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Ryde Pulse Comp CSS / Continental GP5000S TL 25mm / onmogelijk: lukte ook fietsenmaker niet
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Scope R4D / Schwalbe pro one tle 28 / makkelijk
Scope R4D / Schwalbe one tle 28 / makkelijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Zipp Firecrest 404/ Schwalbe pro one tle 28mm / makkelijk, met de hand
Zipp Firecrest 404/ Schwalbe pro one tle 25mm / makkelijk, met de hand
Zipp 303s/ Schwalbe pro one tle 28mm / makkelijk, met de hand

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 apr 2022 18:48

Vorige week 'onverwacht' de CSC 50 mm tubeless wielset ontvangen (gepland na 15 april) en daags daarna voorzien van één laag 23 mm Deemount tubeless rimtape. Het is voor de eerste keer dat ik deze tape heb gebruikt en kan zeggen dat het mij heel goed is bevallen, een aanrader wat mij betreft.

De 60 mm tubeless ventielen die ik daarvoor speciaal via Aliexpress had besteld/ontvangen kwamen mij nogal (te) kort over en heb uiteindelijk besloten Schwalbe tubeless ventielen met verlengstukken te gebruiken die ik toch al had leggen.

De nieuwe Schwalbe Pro One Addex 25 mm tubeless banden waren met de hand te monteren en na deze met zeepsop te hebben ingesmeerd hebben deze zich meteen in de velg gezet met de compressor ( binnenkern van het ventiel gedemonteerd). Pas nadat duidelijk was dat de banden luchtdicht waren gemonteerd de Doc Blue latex toegevoegd en definitief op druk gebracht. Bij het op druk brengen bleek toch dat een band bij 4 bar lucht via de zijkant begon te lekken, door extra druk te zetten plopte ook daar de rand van die band in de velg en bleef bij 7 bar op druk.

Inmiddels alweer meer dan 150 km met deze wielset en banden gereden. :D :like:

Btw, die Xiaomi MI S1 accu luchtcompressor is een geweldig apparaat, wat een uitvinding. Effen op het ventiel schroeven, knoppie drukken, bbrbrbrbrbrbrb, klaar op juiste druk, stopt vanzelf, top. :like:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 apr 2022 18:58

Ondertussen 1500km met de Michelin Power TLR gereden.

Toch niet helemaal tevreden van.

De band is niet echt consistent, er is wel grip maar het gevoel is daar niet altijd naar. Soms beweegt de band wat onder de fiets waardoor er minder vertrouwen in de bochten is.

Hij is ook helemaal niet luchtdicht. In het begin was na een dag of 2 de druk in de band zowat weg (<1bar), dat is nu niet zo erg (ik pomp elke keer voordat ik fiets) maar ondertussen verliest hij ook druk tijdens het rijden.
Eerst leek hij echt te lekken ergens, ik dacht dat het misschien het ventiel of velglint was. Dus velglint vervangen (achteraan deed eerst lastig dus enkel die vervangen), nieuwe melk erin. Enkele ritten terug goed.
Gisteren kwam ik thuis na 5 uurtjes fietsen (175km) en zat er nog 2bar in vooraan en 3bar achteraan (moest 4 en 4.5 zijn). Dus nog maar wat melk erbij en vandaag na een kleine 5 uurtjes fietsen (155km) zat er nog 3 en 3.5bar is, dus iets beter maar echt niet goed genoeg.

Er gaan terug Vittoria Corsa Control op komen (normaal zou ik de Michelins willen oprijden maar ik denk niet dat ik dit wil riskeren voor LBL binnen een paar weken)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 apr 2022 19:09

Op het Franse forum "veloptimal" is men ook niet te spreken over de Michelin Power TLR band:

polo66 schreef:Test des Michelin Power tubeless ready en 25.
Ils taillent comme les GP5000, sont très faciles à monter, claquent avec une pompe à pied.
Et c'est tout.
Ils ne tiennent pas la pression et sont inutilisables en tubeless. Perte de 3 à 4 bars par heure (!!!) malgré une bonne dose de préventif et quasi 170 bornes effectuées pour tenter de les étanchéifier (je ne compte pas les arrêts pour regonfler....).
Retour sur des GP5000 qui restent pour moi La Référence en pneu tubeless (rendement, solidité).
Zelf ben ik niet van het type dat elke band gaat testen. Sinds jaren rijd ik nu met Schwalbe Pro One en vind dit een zeer fijne band en zou niet weten waarom ik dan een andere band zou moeten gaan monteren. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4349
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 apr 2022 19:17

Ik rij nu ook met Schwalbe pro one banden, maar het lijkt erop dat ik wel iets anders moet gaan monteren.
De 28mm variant lijkt heel moeilijk verkrijgbaar via de bekende (en goedkope) webshops.

Plaats reactie