Schwalbe airbooster van mij blijft band gewoon prima dagje op druk ?Gabrie schreef: ↑31 aug 2022 10:42Probleem is dat de aansluiting van de tank niet goed genoeg is om de band op druk te houden. Dus als ik de lucht uit de tank de band in schiet, dan plopt de band wel, maar blijft ook langs de tank aansluiting langzaam leeg lopen. Zal eens kijken of ik dat beter passend krijg.
Tubeless
Gelukt, na de meest vreemde tips en truuks, toch maar eens het velglint verwijderd en nieuw erop gedaan en plop in 1x goed of
Zucht, wat een gedoe. Is echt de eerste keer dat dit zo'n gedoe was, want ik rij al jaren tubeless en zelden zo'n geklooi gehad.
Zucht, wat een gedoe. Is echt de eerste keer dat dit zo'n gedoe was, want ik rij al jaren tubeless en zelden zo'n geklooi gehad.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Lucht lekkage via de nippels van mijn DT Swiss GR1600 wielen.Band er af gehaald sealend zat aan de binnenzijde van de band geplakt en niets meer vloeibaar.Standaard DT Swiss lint is erg dun maar zag er prima uit,je zag wel afdruk van de spaakgaten.Lint vetvrij gemaakt en 21mm Schwalbe lint als 2de laag geplakt.Banden schoongemaakt van de restanten sealand en weer gemonteerd dit ging met de hand prima compressor er op 4 bar er in 3 uurtjes laten staan en bleven op druk.Sealand er in even rondje rijden.
Kleine update,na 12 dagen stil staan 0,3 bar drukverlies.
Kleine update,na 12 dagen stil staan 0,3 bar drukverlies.
Laatst gewijzigd door nijkie op 15 sep 2022 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Ben even snel door dit enorm lange topic gegaan om te zoeken naar tips over verversen/bijvullen van sealant voor racefietsbanden. De consensus lijkt te zijn dat:
a) de banden ongeveer om de 3 maanden moeten worden bijgevuld met +/- 30ml.
b) het niet nodig wordt geacht de (resten van de) oude sealant te verwijderen en
c) nieuwe sealant via het ventiel toe te voegen.
Is dit nog steeds de consensus?
a) de banden ongeveer om de 3 maanden moeten worden bijgevuld met +/- 30ml.
b) het niet nodig wordt geacht de (resten van de) oude sealant te verwijderen en
c) nieuwe sealant via het ventiel toe te voegen.
Is dit nog steeds de consensus?
6 maanden.
Ik heb Stan's sealant en die heeft zo'n grote klonters er in, dat via ventiel niet altijd werkt. Meest spannende is dan wanneer je met de spuit nog even extra druk zet of het dan doorschiet of dat ie in je gezicht ontploftJazzHands schreef: ↑07 sep 2022 00:39 Ben even snel door dit enorm lange topic gegaan om te zoeken naar tips over verversen/bijvullen van sealant voor racefietsbanden. De consensus lijkt te zijn dat:
a) de banden ongeveer om de 3 maanden moeten worden bijgevuld met +/- 30ml.
b) het niet nodig wordt geacht de (resten van de) oude sealant te verwijderen en
c) nieuwe sealant via het ventiel toe te voegen.
Is dit nog steeds de consensus?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
En neem volgende keer niet de racesealent, die droogt ook veel sneller uit.
Race betekend niet racefiets, maar MTB competitie gebruik voor grotere gaten.
Race betekend niet racefiets, maar MTB competitie gebruik voor grotere gaten.
Over racesealant gesproken. Ik heb onlangs bewust road sealant van Pirelli in mijn nieuwe Vredestein Superpasso gedaan. In 2 bandensets. Op mijn eigen fiets en op die van een vriendin. Ik vond dat spul overigens best dun en snap niet zo goed waarom dit speciaal voor racebanden zou zijn.
Bijzonder is wel dat hier wel amoniak en latex in zit en in de normale sealant van Pirelli zit geen amoniak en ook geen latex. Road sealant van Pirelli lijkt minder milieu vriendelijk.
Echter bevalt het goedje wel. Nog geen lekke banden gehad in de afgelopen 2 weken. Zowel de Pirelli road sealant als de Vredestein Superpasso's bevallen uitstekend. Wel erg geel spul overigens.
Bijzonder is wel dat hier wel amoniak en latex in zit en in de normale sealant van Pirelli zit geen amoniak en ook geen latex. Road sealant van Pirelli lijkt minder milieu vriendelijk.
Echter bevalt het goedje wel. Nog geen lekke banden gehad in de afgelopen 2 weken. Zowel de Pirelli road sealant als de Vredestein Superpasso's bevallen uitstekend. Wel erg geel spul overigens.
-
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10
Vraag:
Ik heb een tubeless gravel wielset staan die ik vorig jaar december voor het laatst gebruikt heb.
Nu wil ik deze dit weekend gebruiken.
De banden blijven redelijk hard maar lopen toch langzaam leeg na ca 12 uur van 4 naar 2 bar.
Kan ik gewoon sealant toevoegen en opnieuw het resultaat beoordelen?
Ik heb een tubeless gravel wielset staan die ik vorig jaar december voor het laatst gebruikt heb.
Nu wil ik deze dit weekend gebruiken.
De banden blijven redelijk hard maar lopen toch langzaam leeg na ca 12 uur van 4 naar 2 bar.
Kan ik gewoon sealant toevoegen en opnieuw het resultaat beoordelen?