Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 sep 2022 18:55

Orlok schreef: 14 sep 2022 16:31 Ik heb nog geen idee wat er is gebeurd maar eergisteren ff nieuwe Schwalbe Pro One 25 mm banden gemonteerd, de oude waren na meer dan 5000 km versleten, fluitje van een cent, half uur werk. Gisterenochtend stonden de banden nog op volle druk dus klaar voor een ritje. Na eerst nog de juiste druk te hebben gecontroleerd/gecorrigeerd met mijn elektrische fietspomp vertrokken voor een 100+ rit. Bijna halverwege voelde ik al het zwikken van het achterwiel en dacht het zal toch niet nu al lek zijn geweest. Enfin, alles kan dus toch maar ff gestopt en ja hoor de band was zacht maar helemaal geen spetters op het frame te bekennen. Met behulp van een CO2 patroon de band weer opgepompt en verder gereden tot aan huis na 105km. Thuis gekomen bleek de band toch weer wat in druk te zijn gezakt maar niet zoveel als halverwege. De band weer opgepompt tot de juiste druk en fiets weggezet.
Hedenmorgen blijkt de band nog steeds hard - voelen met de duim - te zijn, dus weinig tot geen drukverlies. Ik ben benieuwd wat het is geweest en of het bij een volgende rit weer gebeurd, misschien het ventiel of binnenventiel wat niet goed was aangedraaid.
:D :D
Lees mijn berichtje nog even na op 24 Augustus en jouw reactie daarop!
Hoezo jezelf tegenspreken! :lol:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 sep 2022 19:08

scottpch schreef: 14 sep 2022 18:55
Orlok schreef: 14 sep 2022 16:31 Ik heb nog geen idee wat er is gebeurd maar eergisteren ff nieuwe Schwalbe Pro One 25 mm banden gemonteerd, de oude waren na meer dan 5000 km versleten, fluitje van een cent, half uur werk. Gisterenochtend stonden de banden nog op volle druk dus klaar voor een ritje. Na eerst nog de juiste druk te hebben gecontroleerd/gecorrigeerd met mijn elektrische fietspomp vertrokken voor een 100+ rit. Bijna halverwege voelde ik al het zwikken van het achterwiel en dacht het zal toch niet nu al lek zijn geweest. Enfin, alles kan dus toch maar ff gestopt en ja hoor de band was zacht maar helemaal geen spetters op het frame te bekennen. Met behulp van een CO2 patroon de band weer opgepompt en verder gereden tot aan huis na 105km. Thuis gekomen bleek de band toch weer wat in druk te zijn gezakt maar niet zoveel als halverwege. De band weer opgepompt tot de juiste druk en fiets weggezet.
Hedenmorgen blijkt de band nog steeds hard - voelen met de duim - te zijn, dus weinig tot geen drukverlies. Ik ben benieuwd wat het is geweest en of het bij een volgende rit weer gebeurd, misschien het ventiel of binnenventiel wat niet goed was aangedraaid.
:D :D
Lees mijn berichtje nog even na op 24 Augustus en jouw reactie daarop!
Hoezo jezelf tegenspreken! :lol:
Begrijpend lezen is een verhaal apart @scottpch, helaas is dat voor jouw niet weg gelegd. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 sep 2022 19:12

Spellen is ook een vak apart.

Voor jou.

Jouw is bezittelijk.

Jouw fiets.
Ik geef het aan jou

"Het gebeurt" is overigens ook met een t. Stam+t, een regel die men al in groep 7 leert maar kennelijk nog steeds echt te moeilijk is voor veel mensen.

En nu we toch bezig zijn: "binnenventiel DAT niet goed was aangedraaid." Dat verwijst naar iets bepaalds: het idee dat ik had. Wat naar iets onbepaalds. "De kinderen aaiden een hond, wat wij niet goed vonden".

"Weggelegd" is één woord. Hoort geen spatie tussen.
Laatst gewijzigd door havana op 14 sep 2022 19:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 sep 2022 19:15

En 'jouw verstand' in het verhaal naar @scottpch, ook jij zou dat moeten begrijpen. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 sep 2022 19:52

Orlok, ik doop je tot Latex Queen!
Jij die er zoveel vanaf weet! :D

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 sep 2022 21:57

havana schreef: 14 sep 2022 19:12 Spellen is ook een vak apart.

Voor jou.

Jouw is bezittelijk.

Jouw fiets.
Ik geef het aan jou

"Het gebeurt" is overigens ook met een t. Stam+t, een regel die men al in groep 7 leert maar kennelijk nog steeds echt te moeilijk is voor veel mensen.

En nu we toch bezig zijn: "binnenventiel DAT niet goed was aangedraaid." Dat verwijst naar iets bepaalds: het idee dat ik had. Wat naar iets onbepaalds. "De kinderen aaiden een hond, wat wij niet goed vonden".

"Weggelegd" is één woord. Hoort geen spatie tussen.
Pietleuterige wijzigingen naar aanleiding van mijn lik-op-stuk reactie, ik veeg er mijn Afbeelding mee af. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 14 sep 2022 22:11

Gaat wel lekker hier op het forum of niet Orlok? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 sep 2022 22:20

NuitKor schreef: 14 sep 2022 22:11 Gaat wel lekker hier op het forum of niet Orlok? :mrgreen:
Als men opmerkingen gaat maken over juiste taalgebruik op dit forum zonder ook maar enige inhoud te geven aan het onderwerp of discussie kan men dit soort antwoorden verwachten. 🙂
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 sep 2022 22:21

Dames, dames , beetje lief zijn hej...
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 15 sep 2022 10:37

rene schreef: 14 sep 2022 22:21 Dames, dames , beetje lief zijn hej...
Waarom zo sexistisch? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 sep 2022 11:34

Orlok schreef: 14 sep 2022 16:31 Ik heb nog geen idee wat er is gebeurd maar eergisteren ff nieuwe Schwalbe Pro One 25 mm banden gemonteerd, de oude waren na meer dan 5000 km versleten, fluitje van een cent, half uur werk. Gisterenochtend stonden de banden nog op volle druk dus klaar voor een ritje. Na eerst nog de juiste druk te hebben gecontroleerd/gecorrigeerd met mijn elektrische fietspomp vertrokken voor een 100+ rit. Bijna halverwege voelde ik al het zwikken van het achterwiel en dacht het zal toch niet nu al lek zijn geweest. Enfin, alles kan dus toch maar ff gestopt en ja hoor de band was zacht maar helemaal geen spetters op het frame te bekennen. Met behulp van een CO2 patroon de band weer opgepompt en verder gereden tot aan huis na 105km. Thuis gekomen bleek de band toch weer wat in druk te zijn gezakt maar niet zoveel als halverwege. De band weer opgepompt tot de juiste druk en fiets weggezet.
Hedenmorgen blijkt de band nog steeds hard - voelen met de duim - te zijn, dus weinig tot geen drukverlies. Ik ben benieuwd wat het is geweest en of het bij een volgende rit weer gebeurd, misschien het ventiel of binnenventiel wat niet goed was aangedraaid.
Voor wie het interesseert, hedenmorgen staat de band nog steeds op druk, dus wat er toen onderweg is gebeurd . . . ? ik weet het niet. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 sep 2022 21:38

Orlok schreef: 14 sep 2022 18:30 In al die 10 jaar tubeless voor de racefiets heb ik al heel wat rare dingen meegemaakt, maar een leegloper zonder sporen van latex - tenzij er geen latex (meer) in zit natuurlijk - nog niet, dus . . . . ff afwachten op het vervolg.

Btw, een badkuip vullen is er bij mij niet bij, wel de gehele band insmeren met zeepsop dan komt het ook wel te voorschijn.
Lekte zo ongeveer langs alle spaken lucht weg.
Band eraf en velglint leek nog prima te zitten, nou nee dus...

Nieuwe velglint erop, oops rol halverwege op :lol:
Dus maar even bestelling gedaan bij mantel.

Badkuip was wel zo makkelijk, had vast ook wel met zeepsop gekund maar wel heel duidelijk nu.
Latex kon denk niet onder velglint komen, dus daardoor nergens zichtbaar.

Plaats reactie