Deze morgen lek gereden de latex vloeistof dichte het lek niet, ik heb dan maar een binnenband gestoken en opgeblazen met een CO2 patroon, de tubeless buitenband sprong echter niet over de volledige diameter van de velg op zijn plaats, de laatste 30 km naar huis gereden met een hoogteslag van 0,5 cm in de band
Normaal herstel ik het lek met een dynaplug maar ik zag nergens een lek of beschadiging aan de band.
Tot nu toe zeer tevreden over het tubeless rijden, tot vanmorgen.
Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Groetjes
Dat is inderdaad wel een nadeel van tubelessbanden, vooral als alle latex reeds is weggespoten en de band nat of vies is. Soms is simpel de band weer even op te pompen al voldoende om de lucht te voelen ontsnappen, dan weet je waar het lek zit en kan je het markeren met een krijtje of iets dergelijk om of een Dynaplug te steken of om naderhand te kunnen repareren.anniversary schreef: ↑15 jan 2023 19:01 Deze morgen lek gereden de latex vloeistof dichte het lek niet, ik heb dan maar een binnenband gestoken en opgeblazen met een CO2 patroon, de tubeless buitenband sprong echter niet over de volledige diameter van de velg op zijn plaats, de laatste 30 km naar huis gereden met een hoogteslag van 0,5 cm in de band
Normaal herstel ik het lek met een dynaplug maar ik zag nergens een lek of beschadiging aan de band.
Tot nu toe zeer tevreden over het tubeless rijden, tot vanmorgen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb mijn laatste lekke band (ritje van Hengelo-Tecklenburg-Hengelo) gerepareerd door er alleen nieuwe latex vloeistof in te doen, CO2 patroon erachteraan en klaar. Merkte het rond km 130, toen was het echt slap geworden achter, maar bij de 1e stop (om ff reepje te eten) op km 75 had ik al kunnen vermoeden dat er wat mis was, zitbuis van de Aeroad (wit) had rare vuile strepen aan de achterkant, totaal niet bij nagedacht dat dit een combinatie van latex+straatvuil kon zijn. Was zodanig op druk toen dat ik er verder niet bij nadacht.
Sindsdien voor langere ritten biba+latex flesje bij ), biba is dan het laatste redmiddel
Sindsdien voor langere ritten biba+latex flesje bij ), biba is dan het laatste redmiddel
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe neem je makkelijk een flesje mee dan?
Less is bore
Ik heb een keer een mini flesje van Squirt Lube gekregen van 15ml. Deze heeft een mooi tuitje die precies in een ventiel past. Daar heb ik latex in gedaan en past mooi in een klein zadeltasje.
https://www.bol.com/nl/nl/p/squirt-kett ... 013069717/
Zo'n klein flesje van Schwalbe heb ik (60ml), stop daar nu wel de lates in van Dynamics (paarse vloeistof). Dat is zeker genoeg voor 1-2 keer. Past nog in mijn zadeltasje erbij
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
Doordat inmiddels hier thuis 3 wielsets tubeless zijn, begint de sealant op te raken. Ik had Orange Endurance Sealant en dat bevalt prima. Nu zie ik dat er ook een Regular is. Wat is het verschil met de Endurance, qua prijs maakt het niet uit?
Ik doe er ongeveer elke 4 maanden zo'n 15ml bij.
Ik doe er ongeveer elke 4 maanden zo'n 15ml bij.
Endurance zou langer meegaan, maar dicht minder grote gaten.
Ik ben afgestapt van Orange, ik vind het echt veel te duur. Voor mij gewoon Doc Blue van Schwalbe.
Ik ben afgestapt van Orange, ik vind het echt veel te duur. Voor mij gewoon Doc Blue van Schwalbe.
Stan's NoTubes Sealant komt ook goed uit een test en is met bijna een liter voor 29,95 zelfs nog goedkoper dan Doc Blue.
https://www.mantel.com/notubes-race-sea ... DMQAvD_BwE
Volgens deze test dicht het zelfs grotere gaten:
https://www.bikeradar.com/advice/buyers ... -the-best/
https://www.mantel.com/notubes-race-sea ... DMQAvD_BwE
Volgens deze test dicht het zelfs grotere gaten:
https://www.bikeradar.com/advice/buyers ... -the-best/
Stan's heb ik ook goede ervaringen mee. Doc Blue is overigens gewoon Stans (het staat er zelfs op). Verschillende soorten sealant mixen is volgens mij geen punt.
ECHTER
Stan's Race is bedoeld voor MTB (verwarrend). Daar zitten korreltjes in. Je krijgt de boel daardoor lastig door je ventielkern. Deze sealant moet je rechtstreeks in de band gieten, wat ik zelf onhandig vind.
Ik heb per abuis een keer zo'n fles gekocht. Uiteindelijk opgelost door de boel in de blender te gooien
Ik zou de volgende keer de gewone Stan's kopen:
https://www.mantel.com/no-tubes-tyre-sealant
ECHTER
Stan's Race is bedoeld voor MTB (verwarrend). Daar zitten korreltjes in. Je krijgt de boel daardoor lastig door je ventielkern. Deze sealant moet je rechtstreeks in de band gieten, wat ik zelf onhandig vind.
Ik heb per abuis een keer zo'n fles gekocht. Uiteindelijk opgelost door de boel in de blender te gooien
Ik zou de volgende keer de gewone Stan's kopen:
https://www.mantel.com/no-tubes-tyre-sealant