Tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Bij MTB is combineren van profielen voor en achter ook wel zinnig. Een voorband moet echt bijten bocht in, hoe is wel heel persoonlijk. En een achterband moet vooral in de aandrijving voorzien. Een schwalbe racing ralph is abosluut ongeschikt als voorband.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dit komt van WW forum : schijnt toch verschil in te zitten.
Note with the Pirelli P Zero TLR SLs: despite the tread appearing symmetrical/non-directional, and these tires are infact VERY directional. I had just swapped to a new set of wheels and was surprised with how sluggish they felt. Sure enough the rear tire was on backwards. After flipping around (and tubeless sealant everywhere) felt markedly better, just like the last set of wheels. Definitely check that tiny triangle arrow to be sure!
Note with the Pirelli P Zero TLR SLs: despite the tread appearing symmetrical/non-directional, and these tires are infact VERY directional. I had just swapped to a new set of wheels and was surprised with how sluggish they felt. Sure enough the rear tire was on backwards. After flipping around (and tubeless sealant everywhere) felt markedly better, just like the last set of wheels. Definitely check that tiny triangle arrow to be sure!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het profiel bepaald niet altijd de looprichting.
Het karkas van de band wel, als dit dus anders is opgesteld.
Je zit op sommige banden twee pijlen/geen pijlen of 1 pijl.
Banden met een V achtig profiel kan je achter andersom monteren voor meer tractie (MTB en Gravel)
Maar dan moet de band er wel geschilt voor zijn.
Of je het als op WW staat enorm merkt is de vraag, maar het kan zeker.
Als ik dat zou merken zou ik het intressant vinden ze voor en achter andersom te monteren.
Om te kijken of je daar verschil in merkt
Het karkas van de band wel, als dit dus anders is opgesteld.
Je zit op sommige banden twee pijlen/geen pijlen of 1 pijl.
Banden met een V achtig profiel kan je achter andersom monteren voor meer tractie (MTB en Gravel)
Maar dan moet de band er wel geschilt voor zijn.
Of je het als op WW staat enorm merkt is de vraag, maar het kan zeker.
Als ik dat zou merken zou ik het intressant vinden ze voor en achter andersom te monteren.
Om te kijken of je daar verschil in merkt
Volgens Schwalbe is het voor racebanden voor de weg alleen maar voor de 'looks':
Why are so many treads direction dependant?
In the case of a road tire the rolling direction is mainly important for aesthetic considerations. Tires marked with arrows simply look more dynamic..
Off road, the rolling direction is far more important, as the tread ensures optimumconnection between the tire and the ground. The rear wheel transmits the driving force and the front wheel transmits the braking and steering forces. Driving and braking forces operate in different directions. That is why certain tires are fitted in opposite rotating directions when used as front and rear tires.
There are also treads without a specified rotating direction.
Why are so many treads direction dependant?
In the case of a road tire the rolling direction is mainly important for aesthetic considerations. Tires marked with arrows simply look more dynamic..
Off road, the rolling direction is far more important, as the tread ensures optimumconnection between the tire and the ground. The rear wheel transmits the driving force and the front wheel transmits the braking and steering forces. Driving and braking forces operate in different directions. That is why certain tires are fitted in opposite rotating directions when used as front and rear tires.
There are also treads without a specified rotating direction.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Okay, ik ben om. Ga mijn gravelbanden tubeless maken. Zowel velg ls band zijn tubeless ready.
Klopt het dat ik dan alleen een tubeless ventiel en sealent nodig heb? Welke kan ik hiervoor het beste gebruiken? (Liefst bioafbreekbaar, wil geen zooi in de natuur sprayen).
Klopt het dat ik dan alleen een tubeless ventiel en sealent nodig heb? Welke kan ik hiervoor het beste gebruiken? (Liefst bioafbreekbaar, wil geen zooi in de natuur sprayen).
Ja dat klopt.
Over welke sealant milieuvriendelijk is en welke niet:
https://www.bikeradar.com/features/tube ... al-impact/
Over welke sealant milieuvriendelijk is en welke niet:
https://www.bikeradar.com/features/tube ... al-impact/
Thanks!havana schreef: ↑16 okt 2022 07:26 Ja dat klopt.
Over welke sealant milieuvriendelijk is en welke niet:
https://www.bikeradar.com/features/tube ... al-impact/
En: als mijn wiel tubeless ready is, dan zit die tubeless tape er al in toch?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37637
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Staan veel nietszeggende reacties in…havana schreef: ↑16 okt 2022 07:26 Ja dat klopt.
Over welke sealant milieuvriendelijk is en welke niet:
https://www.bikeradar.com/features/tube ... al-impact/
Less is bore
Nope, dat zegt alleen iets over de vorm van de velg etc. Maar als ik je foto zie lijkt het wel tubeless plaklint, check even voorzichtig of het inderdaaad plakt en het niet zo'n losliggend HP lint is.