De ronde (conische) passen doorgaans overal op.
Bij sommige velgen wil dat wel eens niet lukken en dan is een rubber wat meer rechthoekig is en parallel aan de velg, in het velgbed valt, beter.
Wat veel mensen vaak ook niet doorhebben is, dat als je de ventielkern goed vastdraait, op een gegeven moment, je tegelijkertijd ook het moertje (aan de buitenakant van de velg) van het ventiel losdraait. Daardoor gaat ongemerkt het rubbertje aan de binnenkant van de velg niet meer goed aansluiten op de velg waardoor je een lek krijgt. Een rechthoekige rubber aan de binnenkant van de velg, voorkomt dit, omdat deze klem komt te zitten tegen de wanden van het velgbed.
Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Goeie opmerkingen! Gewoon vast is vast.
En met de hand. niet met een tang ofzo en als je het los moet draaien met een tang, dan zat het te vast!
Maar dat is met veel, als iets kraakt is de neiging ook vaak om iets harder aan te gaan draaien.
En met de hand. niet met een tang ofzo en als je het los moet draaien met een tang, dan zat het te vast!
Maar dat is met veel, als iets kraakt is de neiging ook vaak om iets harder aan te gaan draaien.
Ik moest gisteren nog hard werken om de het conische deel van mijn tubeless ventiel uit een velg te krijgen, man wat kunnen die dingen vast gaan zitten .
Overigens hoorde ik laatst van iemand die gewoon "tubeless" ventielen uit binnenbanden knipt, ik was skeptisch want voor mijn gevoel schiet zo'n ventiel zo door het ventielgat uit de velg, maar die persoon zegt dit al jaren zo te doen...
Overigens hoorde ik laatst van iemand die gewoon "tubeless" ventielen uit binnenbanden knipt, ik was skeptisch want voor mijn gevoel schiet zo'n ventiel zo door het ventielgat uit de velg, maar die persoon zegt dit al jaren zo te doen...
Uiteraard zijn de kosten de drijfveer, dus uit zo goedkoop mogelijke en niet zo lite binnenbandjes. Maar dat zal in dit geval dus alleen maar beter zijn dan. Verwijderbare kern lijkt me wel fijn.
Maar voorlopig heb ik zelf meer tubeless ventielen dan biba's in huis dus ik hoef het zelf nog even niet te testen.
Laatst gewijzigd door Kluus op 30 nov 2022 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
In de begin jaren van de tubeless banden op de racer ook zo gedaan vooral bij smalle niet tubeless ready velgen omdat anders de bandranden niet langs het rubber van een tubeless ventiel kunnen.Kluus schreef: ↑30 nov 2022 10:43 Ik moest gisteren nog hard werken om de het conische deel van mijn tubeless ventiel uit een velg te krijgen, man wat kunnen die dingen vast gaan zitten .
Overigens hoorde ik laatst van iemand die gewoon "tubeless" ventielen uit binnenbanden knipt, ik was skeptisch want voor mijn gevoel schiet zo'n ventiel zo door het ventielgat uit de velg, maar die persoon zegt dit al jaren zo te doen...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zag vorige week ook nog dit artikel gelinkt worden ;
https://www.enve.com/journal/behind-the ... -stem-nut/
Om dit soort schade te voorkomen :
Nooit bij stilgestaan, maar klinkt heel logisch.
Zit je opeens je velg op te pompen ipv de ruimte tussen velgbed en band.
https://www.enve.com/journal/behind-the ... -stem-nut/
Om dit soort schade te voorkomen :
Nooit bij stilgestaan, maar klinkt heel logisch.
Zit je opeens je velg op te pompen ipv de ruimte tussen velgbed en band.
DDX schreef: ↑30 nov 2022 11:46 Zag vorige week ook nog dit artikel gelinkt worden ;
https://www.enve.com/journal/behind-the ... -stem-nut/
Om dit soort schade te voorkomen :
Nooit bij stilgestaan, maar klinkt heel logisch.
Zit je opeens je velg op te pompen ipv de ruimte tussen velgbed en band.
Daar is dat kleine gaatje op de zijkant voor dus bij de Dtswiss Arc1600.. om deze problemen te voorkomen
Gaatje is wel 3mm volgens mij dan kan je toch nooit druk opbouw hebben?