Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 okt 2022 10:06

Zou gewoon laten zitten, vooral met noppen zal je daar geen last van hebben (neem ik aan).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 okt 2022 10:26

Ik heb afgelopen zomer een fles Muc off sealant gekocht en in mijn racebanden gedaan.
40ml per stuk.

Vorig weekend de banden eraf gehaal. en ik gok nog de helft erin. Viel niet tegen. na 3 maanden en twee weken spaanse zon.
Vloeistof was wel wat dikker nu. Terwijl notubes meestal een soort water word met soms balletjes erin.

Vloeistof eruit gehaald, laat een mooie laag achter binnen in de band.
Voor volgend seizoen de band op een andere wielset gemonteerd en nog geen vloeistof in gedaan. Band staat al een week op druk.
Er zal iets uit zijn, niet gemeten.

Kortom bevalt me wel de muc off vloeistof. Hoe het tegen lekken is weet ik niet, niet lek gereden.
Het is fijn dat het een mooi laagje achterlaat, ik weet vrijwel zeker dat banden met deze vloeistof niet of iig bijna niet gaan zweten.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 okt 2022 16:42

Wie heeft er al eens gehoord van de Schwalbe Pro One Tli band waarbij de i staat voor impossible. :evil: :evil: :evil: Alle trukjes geprobeerd:

* Sopje
* Band in de warme zon gelegd
* Met biba geprobeerd
* Met een CO2 patroon in 1x veel lucht

* Zelfs een nieuw tubeless lint geplakt.

Maar de band wil gewoon niet over het randje voor een cm of 15. Ik heb dit nog nooit gehad met deze band ( heb 2 setjes super easy tubeless gezet. Is dit een productie fout of wat zou het kunnen zijn.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 okt 2022 16:49

Krijg je de band er niet geheel opgelegd omdat het laatste stukje te strak zit Rene, of krijg je 'm niet tubeless opgepompt omdat er lucht ontsnapt?
Bij het eerste geval pak ik de bandenlichter, plastic, om de band op de velg te krijgen, in het 2e geval haal ik de ventielkern eruit en zet ik de compressor op het ventiel en geef 'm een flinke luchtstoot.
Dan schiet de band wel in positie en vul ik 'm met latex via de ventielopening.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 okt 2022 16:51

rene schreef: 12 okt 2022 16:42 Wie heeft er al eens gehoord van de Schwalbe Pro One Tli band waarbij de i staat voor impossible. :evil: :evil: :evil: Alle trukjes geprobeerd:

* Sopje
* Band in de warme zon gelegd
* Met biba geprobeerd
* Met een CO2 patroon in 1x veel lucht

* Zelfs een nieuw tubeless lint geplakt.

Maar de band wil gewoon niet over het randje voor een cm of 15. Ik heb dit nog nooit gehad met deze band ( heb 2 setjes super easy tubeless gezet. Is dit een productie fout of wat zou het kunnen zijn.
Begrijp ik het goed dat de band niet wil 'ploppen' en dus niet opgepompt krijgt?
Probeer eerst het binnen ventiel eruit te halen en dan met een compressor met minstens 24ltr. voorraadtank oppompen, dan moet het m.i. lukken. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 okt 2022 16:53

Ik krijg hem wel opgepompt - staat nu op 4 bar alleen een stukje van 15 cm wil niet over het randje heen. En zelfs op 6 bar wil de band niet geheel ploppen - weer iets leeg laten lopen, weer eens pompen - weer niet ! Lijkt wel of de band gewoon te strak is, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Elke keer is het ook op een andere plek - dus niet steeds het zelfde stukje.

Morgen verder. Ik heb gelukkig nog zo'n band liggen maar dan skinwall - kijken of het lukt en andere heb ik ook nog een set Veloflex Corsa TLR liggen die ik ook nog kan proberen. We geven niet op :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 okt 2022 17:31

Flink op druk zetten en zo laten staan, evt met wiel een paar maal verticaal op de grond"slaan/stuiteren" dan wil de band dat laatste stukje ook nog wel eens ploppen.
Ik heb zelf ook de Schwalbe Pro One tlr op DTSwiss velgen, maar nog nooit dat probleem gehad.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 okt 2022 18:25

rene schreef: 12 okt 2022 16:53 Ik krijg hem wel opgepompt - staat nu op 4 bar alleen een stukje van 15 cm wil niet over het randje heen. En zelfs op 6 bar wil de band niet geheel ploppen - weer iets leeg laten lopen, weer eens pompen - weer niet ! Lijkt wel of de band gewoon te strak is, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Elke keer is het ook op een andere plek - dus niet steeds het zelfde stukje.

Morgen verder. Ik heb gelukkig nog zo'n band liggen maar dan skinwall - kijken of het lukt en andere heb ik ook nog een set Veloflex Corsa TLR liggen die ik ook nog kan proberen. We geven niet op :lol:
Wat mij betreft zou je nog naar 8 bar maximaal kunnen gaan maar op wat voor een velg probeer jij de band te monteren en wat voor tubeless tape heb je geplakt, één of twee keer rond?

Jaren terug heb ik zo'n zelfde probleem gehad met Schwalbe Pro One (1e versie). Met geen mogelijkheid waren deze banden te monteren, laat staan dat ook het laten 'ploppen' met de compressor niet lukte. Na overleg met Schwalbe toen een rol Schwalbe tubeless tape (zeer dun en één laag aangebracht) en een flaconnetje montagevloeistof gekregen waarmee het probleem gelukkig werd opgelost. Daarna nooit is het altijd wel gelukt ondanks dat het niet altijd in een kwartiertje lukte. :) ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 okt 2022 18:31

Ik had het originele Hunt ( ruim 1 1/2 laag ) tape vervangen voor 1 laagje Schwalbe tape. Velg is gewoon een hooked velg.

Montage vloeistof nog niet geprobeerd. Als t goed is komt morgen of overmorgen nog een setje Pirelli P Zero Tlr in 26mm binnen - ook die kan ik nog proberen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 okt 2022 22:18

De aanhouder wint : Vanavond na het eten nog een poging gedaan - en tsjakka het is gelukt. Een beetje body lotion did the trick. Ik had net m'n handen even ingesmeerd met een beetje Nivea bodylotion, en dacht hé dat voelt best een beetje vettig doch is het met water ook weer weg te spoelen. Randjes van de banden wat ingesmeerd met wat vettige handen en floep zei de band. Niet eens meer een harde plop of wat ook. Nu even op 6 bar laten staan en een rondje fietsen als het weer het een beetje toelaat.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 okt 2022 07:35

Voor dit soort gevallen overschrijd ik ook rustig de maximale druk. Heb en keer een MTB band gehad van een fietsmaat die niet wilde. Ding op 5 bar gezet en hoppa.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 okt 2022 07:50

Ja ik ram bij tubeless maken ook wel eens de band naar 9 bar om te ploppen. Gaat prima.

Plaats reactie