Dat is inderdaad wel weer raar. Ik haalde het uit een interview in futurummag.
Tubeless
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik vermoed dat de dames de "tests" zijn waaraan door de mannenploeg werd gerefereerd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12460
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Raar verhaal, hier hadden ze tijd genoeg voor en die kennis is er al lang.
Misschien durfde ze niet voor de watt penalty (met een noodle)
Maargoed had dan je tube vol met latex gegooid, Als je notubes belt of het MTB team wat op vitoria rijd hebben ze gewoon custom vloeistof die bij alles dicht en na twee dagen hard is
Misschien durfde ze niet voor de watt penalty (met een noodle)
Maargoed had dan je tube vol met latex gegooid, Als je notubes belt of het MTB team wat op vitoria rijd hebben ze gewoon custom vloeistof die bij alles dicht en na twee dagen hard is
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag de wielen binnen gekregen en direct de banden gemonteerd. Dat ging redelijk makkelijk , mede door de soepele zijkant van de Veloflex Corsa Evo. Daarna een beetje water/sop gesproeid op de banden en met een CO2 patroon even laten "ploppen" . Banden gevuld met 35ml Orange Sealant / per band. Alles binnen een kwartiertje gefixed - nu even hopen dat ze op druk blijven - misschien straks nog even een ritje doen. Banden komen uit op 28,5 - 28,7mm wat prima is. Gewicht van de complete wielset in 2555 gram incl. schijven en cassette. Met XTR schijven ( ik wacht nog op eentje ) wordt het wat lichter. Zipp 303 Firecrest met 27mm Veloflex tubes is slechts 2360 gram... toch een verschilletje.Philippos schreef: ↑13 apr 2022 19:07 De Veloflex zit er tussen in, meer in de buurt van makkelijk.Ploppen doe ik altijd met een compressor. Dat was bij 2sec gepiept/plopt. Voorwiel houdt druk. Achterwiel is na een nachtje plat geweest. Ik weet wel dat deze banden een slokje lusten, dit fenomeen heb ik eerder meegemaakt met deze band. Een rondje mee fietsen na montage doet vaak wonderen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Edit: Vanmiddag rond 17.30 nog even een kleine ronde gedaan van 30 Km om te kijken of het tubeless een beetje te verwerken valt :
* 1. Het zijn geen tubes, maar benadering is er wel. Ter vergelijk Veloflex Raven 27mm tubes zijn net wat soepeler en nog fijner bij lagere druk.
* 2. Het rijd beter en een stuk fijner ( soepeler ) dan draadbanden met een butyl biba.
Ik heb gereden op 4 bar vóór en 4.2 bar achter voor zover mijn pomp betrouwbaar is. De Veloflex tubes zijn op deze druk echt nog soepeler. Waarschijnlijk ook door het ontbreken van de dikke rubber laag aan de binnenkant van de Veloflex Corsa Evo, die ook doorloopt naar zijwangen.... En laat nu juist net Veloflex bekend zijn om de soepele zijwangen bij de tubes en draadbanden.
* 1. Het zijn geen tubes, maar benadering is er wel. Ter vergelijk Veloflex Raven 27mm tubes zijn net wat soepeler en nog fijner bij lagere druk.
* 2. Het rijd beter en een stuk fijner ( soepeler ) dan draadbanden met een butyl biba.
Ik heb gereden op 4 bar vóór en 4.2 bar achter voor zover mijn pomp betrouwbaar is. De Veloflex tubes zijn op deze druk echt nog soepeler. Waarschijnlijk ook door het ontbreken van de dikke rubber laag aan de binnenkant van de Veloflex Corsa Evo, die ook doorloopt naar zijwangen.... En laat nu juist net Veloflex bekend zijn om de soepele zijwangen bij de tubes en draadbanden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Idd het zijn geen tubes is mijn ervaring en bleef het een beetje geklooi vinden dat ploppen/sealant/verstopte ventiel etc, echter ga tubeless binnenkort nog een kans geven.
YFood !!!
Wat is hier de ervaring met tubeless op een wegracer? Is het de moeite waard of zijn de alternatieven nog steeds het beste.
Verder, wat eigenlijk te doen tijdens een rit als een gat te groot is en de sealant het niet meer kan dichten? Toch gaan kliederen met een binnenbandje? Propje schieten?
Verder, wat eigenlijk te doen tijdens een rit als een gat te groot is en de sealant het niet meer kan dichten? Toch gaan kliederen met een binnenbandje? Propje schieten?
Ik vind het een meerwaarde hebben. Rijd je niet veel dan zou ik het niet doen.
Als je onderweg lek rijdt en sealant werkt niet, heb je 2 opties.
1. Biba steken met iets voor het gat (bijv. stukje oude binnenband, verpakking gelletje of een bankbriefje)
2. Prop steken (bijv. Dynaplug)
Ik ben van optie 2, sterker nog neem niet eens met een biba mee...
Als je onderweg lek rijdt en sealant werkt niet, heb je 2 opties.
1. Biba steken met iets voor het gat (bijv. stukje oude binnenband, verpakking gelletje of een bankbriefje)
2. Prop steken (bijv. Dynaplug)
Ik ben van optie 2, sterker nog neem niet eens met een biba mee...