Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 jan 2023 16:12

NuitKor schreef: 18 jan 2023 11:15
havana schreef: 18 jan 2023 10:58 Endurance zou langer meegaan, maar dicht minder grote gaten.

Ik ben afgestapt van Orange, ik vind het echt veel te duur. Voor mij gewoon Doc Blue van Schwalbe.
Oke bedankt. Kan ik dat gewoon bij de banden gooien waar nu nog Orange Seal in zit?
Volgens mij heb je last van je korte termijn geheugen @Nuitkor. :roll:

Orlok schreef: 02 dec 2022 14:42
NuitKor schreef: 02 dec 2022 12:41
N.eelis schreef: 02 dec 2022 12:26 Ongetwijfeld is deze vraag al langsgekomen in dit topic, dus alvast mijn excuses :D. Hoeveel kwaad kan het om m'n banden bij te vullen met andere latex dan waar de banden in beginsel tubeless mee zijn gemaakt?
Ik denk dat dat geen kwaad kan. Kan mij niet voorstellen dat er 2 soorten latex zijn die elkaar bijten.
Over het algemeen genomen moet men geen verschillende merken sealant (latex) mengen, zelfs niet als ze allebei op latex zijn gebaseerd. Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende additieven, die niet altijd goed samengaan en kunnen leiden tot stolling of een verslechtering van de prestaties en dat laatste wil je toch niet. ;)

Bron: slowtwich.com
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 jan 2023 16:41

Orlok schreef: 18 jan 2023 16:12
NuitKor schreef: 18 jan 2023 11:15
havana schreef: 18 jan 2023 10:58 Endurance zou langer meegaan, maar dicht minder grote gaten.

Ik ben afgestapt van Orange, ik vind het echt veel te duur. Voor mij gewoon Doc Blue van Schwalbe.
Oke bedankt. Kan ik dat gewoon bij de banden gooien waar nu nog Orange Seal in zit?
Volgens mij heb je last van je korte termijn geheugen @Nuitkor. :roll:

Orlok schreef: 02 dec 2022 14:42
NuitKor schreef: 02 dec 2022 12:41

Ik denk dat dat geen kwaad kan. Kan mij niet voorstellen dat er 2 soorten latex zijn die elkaar bijten.
Over het algemeen genomen moet men geen verschillende merken sealant (latex) mengen, zelfs niet als ze allebei op latex zijn gebaseerd. Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende additieven, die niet altijd goed samengaan en kunnen leiden tot stolling of een verslechtering van de prestaties en dat laatste wil je toch niet. ;)

Bron: slowtwich.com
Ik wist dat het onlangs besproken was, maar wist de uitkomst niet meer. Kon dat ook niet meer vinden. Bedankt.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 jan 2023 16:44

havana schreef: 18 jan 2023 11:52 Stan's heb ik ook goede ervaringen mee. Doc Blue is overigens gewoon Stans (het staat er zelfs op). Verschillende soorten sealant mixen is volgens mij geen punt.

ECHTER

Stan's Race is bedoeld voor MTB (verwarrend). Daar zitten korreltjes in. Je krijgt de boel daardoor lastig door je ventielkern. Deze sealant moet je rechtstreeks in de band gieten, wat ik zelf onhandig vind.

Ik heb per abuis een keer zo'n fles gekocht. Uiteindelijk opgelost door de boel in de blender te gooien :D

Ik zou de volgende keer de gewone Stan's kopen:

https://www.mantel.com/no-tubes-tyre-sealant
Ah bedankt. Goed om te weten. Dan haal ik wel de Doc Blue.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 jan 2023 16:47

NuitKor schreef: 18 jan 2023 16:41
Orlok schreef: 18 jan 2023 16:12
NuitKor schreef: 18 jan 2023 11:15

Oke bedankt. Kan ik dat gewoon bij de banden gooien waar nu nog Orange Seal in zit?
Volgens mij heb je last van je korte termijn geheugen @Nuitkor. :roll:

Orlok schreef: 02 dec 2022 14:42
Over het algemeen genomen moet men geen verschillende merken sealant (latex) mengen, zelfs niet als ze allebei op latex zijn gebaseerd. Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende additieven, die niet altijd goed samengaan en kunnen leiden tot stolling of een verslechtering van de prestaties en dat laatste wil je toch niet. ;)

Bron: slowtwich.com
Ik wist dat het onlangs besproken was, maar wist de uitkomst niet meer. Kon dat ook niet meer vinden. Bedankt.
Ach, zo moeilijk was het nou ook niet, gewoon de zoekfunctie gebruiken van het onderwerp (boven aan deze pagina). ;) :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 jan 2023 17:34

Orlok schreef: 18 jan 2023 16:47
NuitKor schreef: 18 jan 2023 16:41
Orlok schreef: 18 jan 2023 16:12
Volgens mij heb je last van je korte termijn geheugen @Nuitkor. :roll:


Ik wist dat het onlangs besproken was, maar wist de uitkomst niet meer. Kon dat ook niet meer vinden. Bedankt.
Ach, zo moeilijk was het nou ook niet, gewoon de zoekfunctie gebruiken van het onderwerp (boven aan deze pagina). ;) :)
Ach ik dacht, die Orlok heeft er zoveel lol in om een ander te wijzen op zijn fouten, dus gaf je die kans weer even :like:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 jan 2023 18:30

NuitKor schreef: 18 jan 2023 17:34
Orlok schreef: 18 jan 2023 16:47
NuitKor schreef: 18 jan 2023 16:41
Ik wist dat het onlangs besproken was, maar wist de uitkomst niet meer. Kon dat ook niet meer vinden. Bedankt.
Ach, zo moeilijk was het nou ook niet, gewoon de zoekfunctie gebruiken van het onderwerp (boven aan deze pagina). ;) :)
Ach ik dacht, die Orlok heeft er zoveel lol in om een ander te wijzen op zijn fouten, dus gaf je die kans weer even :like:
:)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 jan 2023 18:51

Je krijgt stans echt wel in een racebandje hoor. Wel even de ventielkern losmaken om te vullen. Doe ik toch al jaren zo.
Op de mtb al jaren stans in gebruik. En meestal initieel durf ik t wel in de band te gieten, maar bijvullen gewoon door t ventiel.

Laatst orange seal geprobeerd.
Orange seal doet het iets beter om de wangen van banden echt luchtdicht te maken. Bij stans had ik een soort van lekkage door de zijwang van de band heen ( panaracer gravelking en ook maar alleen bij die achterband... ).

Qua lekrijden voorkomen kan ik niet zeggen welke beter is. Beide hebben tot nu toe goed gefunctioneerd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 jan 2023 19:26

thestudent schreef: 18 jan 2023 18:51 Je krijgt stans echt wel in een racebandje hoor. Wel even de ventielkern losmaken om te vullen. Doe ik toch al jaren zo.
Op de mtb al jaren stans in gebruik. En meestal initieel durf ik t wel in de band te gieten, maar bijvullen gewoon door t ventiel.

Laatst orange seal geprobeerd.
Orange seal doet het iets beter om de wangen van banden echt luchtdicht te maken. Bij stans had ik een soort van lekkage door de zijwang van de band heen ( panaracer gravelking en ook maar alleen bij die achterband... ).

Qua lekrijden voorkomen kan ik niet zeggen welke beter is. Beide hebben tot nu toe goed gefunctioneerd.
Moet je niet sowieso de ventielkern losmaken om te vullen? Volgens mij krijg je er zelfs niet eens water in met een ventielkern. Ben nu wel benieuwd of de race versie van Stans echt in een raceband kan.

Dit zeg Stans zelf er over:
he quantity and size of crystals in this special formula means that Stan's Race Sealant can only be installed directly into the tire. As a result of its immense sealing capabilities, Race Sealant is not compatible with injector or other valve installation methods.
Ik ga het er maar niet op gokken.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 jan 2023 20:36

Stans Race krijg je wel door het ventiel. Mijn ervaring is echter dat na een paar keer mijn spuit zodanig verstopt raakte dat deze onbruikbaar raakte.
Het werkt dus wel maar je spuit gaat niet lang mee.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 jan 2023 21:10

Je moet geluk hebben, soms verstopt je spuit of ventiel.
Race versie kan je het beste gewoon in band kieperen. (wat ik regelmatig doe)

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 19 jan 2023 08:24

Is voor de gravelbike stans race of de normale sealant aan te raden?

Hartox
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41

Hartox 19 jan 2023 11:16

Normale, zoals genoemd is de race lastig bij te vullen.. Ik neem aan dat je op de gravelbike met niet meer dan 3 bar rijdt?

Plaats reactie