Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hartslag valt weg bij garmin 705

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 639
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 01 sep 2010 23:54

Tijdens het gebruik van mijn garmin borstband valt de registratie steeds weg. Soms rijd ik vol met een hartslag van 85, terwijl het gevoel in mijn lichaam een hogere frequentie zou moeten suggereren. Bij het aandrukken en een keer verschuiven gaat de frequentie weer naar de te verwachten frequenties. Maar later valt ie weer terug. Ik ben niet echt sportief gebouwd dus misschien ligt hierin de oorzaak dat er wat extra vet tussen zit. Meer mensen met dit probleem ?
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

gugi100
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:14

gugi100 02 sep 2010 00:06

Komt me wel bekend voor. De sensor moet goed vochtig zijn en bij voorkeur al wat zweet (water met electrolieten), dat helpt nogal. Verder luistert de positionering van de sensor nogal nauw.
Bij mij kan je altijd mooi zien dat na het infietsen en wat zweet de meting goed verloopt.

Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.

walters
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 02 sep 2010 01:04

[quote="Ceon"]Tijdens het gebruik van mijn garmin borstband valt de registratie steeds weg. Soms rijd ik vol met een hartslag van 85, terwijl het gevoel in mijn lichaam een hogere frequentie zou moeten suggereren. Bij het aandrukken en een keer verschuiven gaat de frequentie weer naar de te verwachten frequenties. Maar later valt ie weer terug. Ik ben niet echt sportief gebouwd dus misschien ligt hierin de oorzaak dat er wat extra vet tussen zit. Meer mensen met dit probleem ?[/quote]


Maak je de huid en de band voor het aanbrengen goed nat? Evt. kun je nog geleidingsgel gebruiken. Het probleem is altijd een niet goed contact met de huid (behaarde borst) en mogelijk het niet op de juiste plaats zitten van de band.

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 02 sep 2010 01:39

Met polar had ik dat probleem wel vaker. Oorzaak was meestal dat óf de borstband niet strak genoeg zat óf dat de batterijen op hun eind liepen. Heb je die al eens geprobeerd?
Overigens heb ik slechte ervaringen met het vervangen van de batterij bij polar: met de nieuwe batterij werktede borstband de ene keer wel, de andere keer niet (ik heb nu een oude borstband van polar van een afgedankte hardloophartslagmeter in gebruik)

Plaats reactie