Hoeveel zwaarder is de ronde van Vlaanderen?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Naar mijn aanvoelen toch wel de helft zwaarder.
Factoren die meespelen:
1. kasseien (toch een 14-15km dacht ik);
2. algemene staat van het wegdek;
3. Weer
4. Voorbereiding
Kasseien en staat van het wegdek zijn op te lossen door 25mm banden (best geen 23mm) en goede conditie. Het weer en de voorbereiding (vroeg in het jaar, kans op koud en nat) maken dat het zwaarder wordt. Niet te gek doen tot de Kwaremont, en dan de gas open
Factoren die meespelen:
1. kasseien (toch een 14-15km dacht ik);
2. algemene staat van het wegdek;
3. Weer
4. Voorbereiding
Kasseien en staat van het wegdek zijn op te lossen door 25mm banden (best geen 23mm) en goede conditie. Het weer en de voorbereiding (vroeg in het jaar, kans op koud en nat) maken dat het zwaarder wordt. Niet te gek doen tot de Kwaremont, en dan de gas open
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik ben het niet helemaal eens met de Zwarten.
De Ronde is anders maar niet "moeilijker: dan de AGR. In de AGR klim je meer in de Ronde heb je een paar kasseistroken, welke overigens prima te rijden zijn. Gewoon rijden die Ronde. Mooie rit alleen wat druk hier en daar.
De Ronde is anders maar niet "moeilijker: dan de AGR. In de AGR klim je meer in de Ronde heb je een paar kasseistroken, welke overigens prima te rijden zijn. Gewoon rijden die Ronde. Mooie rit alleen wat druk hier en daar.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Jongens laten we niet overdrijven. Het is maar 133km. Gewoon op tijd beginnen met voorbereiden en km's maken.
What makes the boat go faster?
Inderdaad.liviolivius schreef:Jongens laten we niet overdrijven. Het is maar 133km. Gewoon op tijd beginnen met voorbereiden en km's maken.
Als je kapot bent zijn kasseien de hel, in de AGR schakel je gewoon een tandje kleiner als het bergop gaat. Maar als je in goeie vorm bent en het weer zit wat mee zijn de kasseien en hellingen in de RVV nu ook niet zo onoverkomelijk, de hellingen moet je toch te voet nemen dus je kan uitrusten
Afstand was bij AGR makkelijk te doen. Alleen enkele klimmetjes waren voor mij nogal pittig. Wel alles fietsend kunnen halen. Zaten wel wat taaie pukkels in vond ik. Dus als RVV steiler en hoger is, zal dat voor mij toch taai worden, vandaar mijn vraag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
De klimmetjes in de RVV zijn over het algemeen niet steiler of langer dan die in de AGR. De enige aspecten die het zwaarder zouden kunnen maken zijn de kasseien en het weer eind maart/begin april.Bierfles schreef:Afstand was bij AGR makkelijk te doen. Alleen enkele klimmetjes waren voor mij nogal pittig. Wel alles fietsend kunnen halen. Zaten wel wat taaie pukkels in vond ik. Dus als RVV steiler en hoger is, zal dat voor mij toch taai worden, vandaar mijn vraag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Is er een link te leggen tussen Bierfles en AGR of is dat toeval?
Het verschil tussen de AGR en de Ronde kan ook heel persoonlijk uitvallen. Ik rij bijvoorbeeld zelf makkelijk de Limburgse en Vlaamse klimmetjes omhoog. Maar ik kan absoluut niet op kasseien rijden. De Kwaremont vind ik een kreng. Elke kasseien butsweg kan me gestolen worden. Maar er zijn ook mannen van staal die goed over kasseine denderen maar niet uitblinken in klimmen.
Voor mij is de AGR dus een leuke dag met veel klimmen en Vlaanderen een zware dag met gebuts.
Voor mij is de AGR dus een leuke dag met veel klimmen en Vlaanderen een zware dag met gebuts.
Live fast; die young. mijn blog
Wel enkele amstels weggedronken na afloop. Hoort er toch een beetje bij...walterg schreef:Is er een link te leggen tussen Bierfles en AGR of is dat toeval?
Bedankt allemaal voor de tips en verhalen. Ik ga er nog even goed over nadenken.
Misschien gewoon doen en dan maar zien.