Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fondriest

fietsen56
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2010 00:21
Locatie: Dodewaard

fietsen56 10 sep 2010 00:37

Aantal spacers en zadelhoogte maakt niet uit. Het gaat erom dat je er lekker op fietst.

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 10 sep 2010 00:39

Inderdaad, die opmerking was enkel ter aanvulling op daj over hoe je een fiets mooi op de foto zet.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 10 sep 2010 00:53

Ah ok,
voor de rest ben ik nog op zoek naar een beter fietstasje (deze had ik liggen en is dus tijdelijk).

En de stuurpen heb ik nog wat twijfels over. Wat is de beste positie op je fiets? Ik probeer op te letten hoe de mannen in de Vuelta op de fiets zitten. Maar is er een bepaalde hoek dat je lichaam moet maken of is dit puur persoonlijk?
Ik vind nu dat ik ver voorover moet buigen om mijn stuur onderin vast te nemen, maar misschien is dit alleen omdat ik het niet gewend ben..?
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 10 sep 2010 12:35

Jules_msk schreef: Het is inderdaad wel mooi dat je zo een iets exclusievere fiets hebt, maar ik wist niet dat Cofidis en Lampre op Fondriest hebben gereden.


Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? In mijn zoektocht naar een Fondriest kwam ik uiteindelijk tot de conclusie dat ik het beste in Duitsland kon bestellen...

Verder is het misschien leuk om te melden welke afmontage er op zit; bijv. de groep, wielen, zadel, stuur, etc...

Houding is verder wel grotendeels persoonlijk, maar er zijn veel websites over volgeschreven (tik maar eens iets in bij Google). Een voorbeeld van een website is deze. Maar er zijn er dus nog veel meer. Ook is op dit forum erg veel hier over te vinden via de zoekfunctie.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 11 sep 2010 02:40

Ik heb de fiets gekocht bij een fietshandel in Hasselt (België). Ik weet dat het geen super winkel is qua service etc, maar hij was sterk afgeprijsd. En voor dat geld vond ik geen andere gelijkwaardige fiets.

Ik heb hem meteen naar een super FM gebracht en die heeft de hele fiets 200% afgesteld.

De fiets is afgemonteerd met de Shimano 105 set en er lag een 53-39 op, die ik ondertussen al heb vervangen door een 50-34. Kwestie van een beetje bergen op te kunnen gaan!

Qua stuur en zadel heb ik eerlijk gezegd even geen idee van. Het is mijn eerste racefiets dus daar let ik niet echt op. Is dit zo belangrijk dan? =/
Laatst gewijzigd door jules_msk op 26 nov 2012 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 11 sep 2010 11:45

Jules_msk schreef:Ik heb de fiets gekocht in België bij de iTek.

Qua stuur en zadel heb ik eerlijk gezegd even geen idee van. Het is mijn eerste racefiets dus daar let ik niet echt op. Is dit zo belangrijk dan? =/


Aha... ook die van jou is dus niet in NL gekocht. Ik denk dat ze in NL nog een beetje achterblijven met Fondriest... komt misschien nog wel.

Zadel, stuur, etc is niet super belangrijk om te weten, maar ik vind het zelf altijd leuk om te lezen welke onderdelen mensen kiezen op hun fiets. Maar misschien ben ik daar niet helemaal "normaal" in aangezien bij mijn fiets elk onderdeel door mij is uitgekozen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 sep 2010 15:50

buddo schreef:
Aha... ook die van jou is dus niet in NL gekocht. Ik denk dat ze in NL nog een beetje achterblijven met Fondriest... komt misschien nog wel.
Ik help het je hopen, maar ook in België lijken ze wat weggedeemsterd, vergeleken bij pakweg 10 jaar geleden... Jammer, want ik vind het een mooi merk.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 11 sep 2010 20:56

Hierbij de eerste foto’s van mijn nieuwe fiets. De Kuota Kharma is verkocht en daarvoor in de plaats is gekomen deze Fondriest TF2...1.0.

Tijdens de Maratona d’les Dolomites heb ik er twee gezien en ik was verkocht. Gelijk bij thuiskomst gezocht waar ik dit frame kon bestellen en de specs opgezocht. In Nederland heb ik geen dealer gevonden die hem had staan, maar in Duitsland zo’n 1,5 uur rijden van hier bleek een winkel ze te verkopen en er zelfs één te hebben staan. Ben er heen gegaan en het bleek een superlicht frame te zijn van mooi carbon (fijne structuur). Helaas was het showmodel en de verkeerde maat en niet mijn kleur van voorkeur, dus zo uit het boekje een andere kleur besteld.

Na twee maanden is deze week het wachten beloond, het frame is er! Had gelijk ook een nieuwe groep besteld omdat zo’n mooi frame maar één groep verdient in mijn ogen: Campagnolo Super Record. Ben met alle onderdelen die overgezet moesten worden naar DL gereden en daar is de nieuwe fiets afgemonteerd en afgesteld. Het frame is in deze kleuren nog mooier dan in het boekje! Vandaag stuk gereden voor nog wat details af te stellen en het belooft heel wat. Licht, stijf, hard en direct zijn de trefwoorden.

Ook is de fiets gewogen en zoals hij hieronder staat weegt hij inclusief pedalen en bidonhouders 7,08 kilo (dus alleen de teller toen niet meegewogen).

Op de foto’s een eerste indruk. Er volgen nog nieuwe foto’s als de goede wielen er in zitten, deze heb ik namelijk verkocht samen met mijn Kuota en de body van mijn (carbon) Gipiemme wielen bleek niet geschikt voor 11 speed. Volgende week is de Gipiemme set voorzien van de juiste body en ook een nieuwe lage/lichte wielset voor de bergen in huis. Ook zal ik de fiets dan eens in beide setups wegen.

Specificaties:
Frame & vork & zadelpen: Fondriest TF2…1.0
Groep: Campagnolo Super Record
Stuur & stuurpen: ITM Pathom
Zadel: Prologo C.One30
Pedalen: Look Keo Carbon
Bidonhouders: Tune Wassertrager
Computer: Sigma ROX 9.0
Wielen (op de foto, gaan weg): Mavic Ksyrium ES
Banden: Vredestein Fortezza TriComp

[img=http://img705.imageshack.us/img705/8241 ... 5klein.jpg]

[img=http://img705.imageshack.us/img705/9757 ... 7klein.jpg]

[img=http://img705.imageshack.us/img705/6759 ... 8klein.jpg]

[img=http://img705.imageshack.us/img705/1927 ... 9klein.jpg]

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 11 sep 2010 21:41

Gewoon bij Maurizio in Cles binnen wippen, echt een aardige gast en dan krijg je ze ook nog eens een stuk goedkoper (-;
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 12 sep 2010 00:18

Wat een enorm mooie fiets.. Daar ga ik ook van kwijlen. Ik vind Fondriest gewoon ook echt super mooie fietsen maken, dus daarom dat ik me afvroeg waarom ze niet zo populair lijken te zijn als zou moeten.
Je bidonhouders zijn ook leuk trouwens.

Is het een carbon zadel? Super mooi, maar het lijkt me niet lekker zitten... Wat is jouw ervaring daarover?
Jammer dat je de wielen hebt verkocht. Ze zouden goed onder mijn fiets staan... Ben benieuwd naar meer foto's binnenkort !

Hoeveel heeft de fiets in totaal gekost, als ik mag vragen? Neem aan dat het ver boven mijn budget is (als student), maar ik ben er toch altijd benieuwd naar om in de toekomst ook zo'n droomfiets zelf samen te stellen.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 12 sep 2010 01:08

Jules_msk schreef: Ik vind Fondriest gewoon ook echt super mooie fietsen maken, dus daarom dat ik me afvroeg waarom ze niet zo populair lijken te zijn als zou moeten.

Misschien omdat ze enkel nog carbonfietsen maken? (ik zeg maar wat...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 12 sep 2010 03:20

Dario schreef:Misschien omdat ze enkel nog carbonfietsen maken? (ik zeg maar wat...)

Je zegt inderdaad maar wat, aangezien ze nog altijd aluminium fietsen maken. Kijk naar de mijne op pagina 1 en veel andere fietsen.

Zoals je hier kan zien...
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Plaats reactie