Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fondriest

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 08 sep 2010 22:24

Ik ben nieuw op het forum en ook redelijk nieuw in het racefiets-milieu. Afgelopen juli heb ik namelijk mijn eerste racefiets gekocht en ben ik begonnen met fietsen!

De fiets die ik heb gekocht in een Fondriest FZ4. Nu valt het me op dat ik weinig topics/informatie vind over Fondriest fietsen. Is hier een reden voor? Hoe komt het dat ze niet zo populair lijken te zijn, terwijl het (in mijn mening) erg mooie designs zijn.

Mijn fiets is afgemonteerd met de Shimano 105 set.

Images could not be found
Laatst gewijzigd door jules_msk op 04 mei 2012 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 08 sep 2010 22:30

In het vervolg: ketting op het buitenblad, zadeltasje even weghalen en fotograferen vanaf de andere kant (de aandrijfzijde)!

stienz
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:05

stienz 09 sep 2010 01:39

daj schreef:In het vervolg: ketting op het buitenblad, zadeltasje even weghalen en fotograferen vanaf de andere kant (de aandrijfzijde)!


Nou nou, laat hem toch lekker :)

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 09 sep 2010 01:52

Ja klopt, tasje wilde ik wegdoen, maar heb hem nu vastzitten met een kabelbinder (colson bandje) omdat het klik systeem kapot is.
Maar zal hem de volgende keer omdraaien en op het buitenblad leggen.

Nog geen informatie op mijn vraag gehoord!
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 09 sep 2010 09:44

Eens met Daj. Vind het verder wel een hele mooie fiets!
Andere modellen van Fondriest zijn ook zeer de moeite van het kijken waard. Hoe fietst het?

funlovinbiker
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 apr 2010 18:03

funlovinbiker 09 sep 2010 12:39

Dat je ze niet zo veel in Nederland ziet hoeft niet met de kwaliteit te maken hebben. Het kan te maken hebben met de importeur. Als ze niet zoveel aangeboden worden dan is het logisch dat er minder verkocht worden en je ze dus minder vaak ziet.

Misschien is dit topic een reden voor andere Fondriest-fietsers om ook hun fietsen te showen.
Wees blij dat er niet zo veel (in Nederland) zijn dan heb je een exclusievere fiets. Al heb ik wel het idee dat ik ze een aantal jaren geleden vaker zag.

Om bij jappiex aan te sluiten: hoe fiets het? (toch het meest wezenlijke)

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 09 sep 2010 15:01

Dit frame viel me qua design op, en een van de weinige sloping frames waarop ik me wel zou durven vertonen ;)

[img=http://www.fondriestbici.com/_files/pro ... e(800x640)]

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 09 sep 2010 15:33

daj schreef:In het vervolg: ketting op het buitenblad, zadeltasje even weghalen en fotograferen vanaf de andere kant (de aandrijfzijde)!


en een groter plaatje plaatsen, nu moeten we klikken...

;););)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 09 sep 2010 17:04

Eind jaren 90-begin 2000 leken ze inderdaad meer in trek, en hoorden ze - naast de klassiekers Bianchi, Colnago en Pinarello - bij de absolute Italiaanse top.
Maar eind jaren '90 reed Cofidis, en van 2000 tot 2002 Lampre, op Fondriest-fietsen; bij Cofidis was Fondriest bovendien nog zèlf actief - op een fiets van zijn eigen merk! Dat zorgde natuurlijk voor een veel grotere visibiliteit; ongetwijfeld is hun verdwijnen uit het profpeloton hier dan ook niet vreemd aan. Maar al of niet aanwezig zijn in het peloton heeft meer met centen dan met kwaliteit te maken...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 09 sep 2010 20:53

Nespresso schreef:Dit frame viel me qua design op, en een van de weinige sloping frames waarop ik me wel zou durven vertonen ;)


Laat dat nou net het frame zijn dat ik net heb gekocht... komend weekend waarschijnlijk compleet afgebouwd met foto's op dit forum te zien!

Gelukkig weinig Fondriest in NL, zo blijft het mooi exclusief!

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 09 sep 2010 21:11

daj schreef:In het vervolg: ketting op het buitenblad, zadeltasje even weghalen en fotograferen vanaf de andere kant (de aandrijfzijde)!


En zorg voor een rustigere achtergrond zonder bloempot en met kleinere DoF, haal de spacers weg onder het stuur en het zadel moet nog flink de hoogte in. En als je dan toch bezig bent monteer gelijk Sram Red en Obermayers.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 10 sep 2010 00:06

De TF2 is inderdaad ook erg mooi maar zat boven mijn budget. Aangezien dit mijn eerste racefiets is, wilde ik nog geen 3.000 euro neertellen voor een hobby die ik nog moet ontdekken.
Het is inderdaad wel mooi dat je zo een iets exclusievere fiets hebt, maar ik wist niet dat Cofidis en Lampre op Fondriest hebben gereden.

Ik vind een sloping frame net mooi. Als ik de keuze had tussen een sloping en klassiek frame zou ik altijd de sloping nemen.

En Hond, waarom zouden de spacers weg moeten? Ik ben erover aan het denken om toch een iets kortere stuurpen te nemen. En waarom het zadel omhoog? Ik moet wel nog aan de pedalen komen toch..? ;-)
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Plaats reactie