Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vraag over Mavic Zxellium schoenen

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 nov 2013 16:03

Wie heeft ervaring met deze schoenen?
Ik rij met de S-works schoenen 2013 model maat 46. Vallen de Mavic Zxellium vergelijkbaar aan de S-works schoenen, of vallen ze smaller?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 01 nov 2013 16:15

Een vriend van mij heeft deze en ze vallen nu, naar 1,5 jaar dat hij ze heeft denk ik, stukje bij beetje uit elkaar. Wel intensief gebruikt, maar dan nog voor dat geld moet beter kunnen denk ik....

MIsschien niet een antwoord op je vraag, maar ik meld het toch maar even ;)

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 nov 2013 16:29

Bedankt voor de info. Neem ik zeker mee. Weet jij of ze klein vallen of smal? Wellicht heb je het er eens over gehad.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 01 nov 2013 16:53

Ik heb geen praktijkervaring met de Mavic, wel met Specialized, en ik heb in diverse winkels begrepen dat Mavic smaller is dan Specialized.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 01 nov 2013 17:02

Heb alleen ervaring met Mavic (Scree en Cruize) en Northwave (Aerlite en Arctic Celsius) MTB schoenen. Northwaves vallen breder dan de standaard Mavics. Vind mijn Northwaves daarom net iets lekkerder zitten. Lengtematen zijn praktisch hetzelfde voor mij dan...

Neem aan dat bij het racefietsschoenen precies hetzelfde is qua pasvorm. Mavic heeft wel een extra breed model in zijn assortiment, ook voor de Zxellium, de Zxellium Maxi... Denk zomaar dat de standaard Mavics Zxellium smaller vallen dan de Specialized S-works, aangezien ik een fietsmaat heb met brede voeten met S-works mtb schoenen... Zelf alleen geen ervaring met Specialized...

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 01 nov 2013 17:25

boswielrenner schreef:Wellicht heb je het er eens over gehad.
Eigenlijk niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 01 nov 2013 17:30

boswielrenner schreef:Wie heeft ervaring met deze schoenen?
Ikke :D Alweer enkele jaren naar volle tevredenheid deze "slofjes" in gebruik.
1 paar "gebruikte" voor het viezer weer en 1paar "zondagse".
Dan vanaf afgelopen zomer ook nog een paar Huez voor hele warme dagen en bv voor in/op de bergen. In de pijplijn, de Fury's. Voor mij geldt dus een beetje: "never change a winning team".
Oh ja de pasvorm :mrgreen: Heb toevallig voordat ik de Huez kocht enkele modellen van Specialized gepast. Geen echt verschil gevoeld wbt breedte tov de Mavics.
Heb niet specifiek smalle voeten maar laten we het er op houden dat de ene voet de andere niet is... Btw wat @suntoro vertelt over de Maxi uitvoeringen is inderdaad een optie.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 01 nov 2013 17:44

Misschien ook wel handig...
Mijn normale schoenmaat 41 =
42 2/3 Zxelliums (kan ik ook dikkere sokken gebruiken)
42 Huez (alleen met dunne sokken)
Mijn gewenste leeftijd op de fiets 27 = mijn echte leeftijd 47 :D
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 nov 2013 18:29

hahahahahah. Bedankt voor de reacties sofar. Ik vind de gele zxelliums erg mooi. Al jaren wil ik ze hebben, maar ben erg content de s-works schoenen. Wellicht is de Sint genegen om ze voor me te kopen in de aanbieding. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 01 nov 2013 18:54

boswielrenner schreef: Wellicht is de Sint genegen om ze voor me te kopen in de aanbieding. :-)
Hopelijk ben je braaf genoeg geweest :lol: . Misschien overbodige tip, maar ga ze eerst eens even passen indien er een winkel in de buurt zit. Dan voorkom je een teleurgestelde Sint en/of dat de goedheiligman uit Spanje terug moet komen om ze te ruilen.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 nov 2013 19:01

Ja ik ga binnenkort wel eens kijken bij Mantel. De Sint vindt het niet erg als ik ze zelf koop en in de kast leg tot 5 december. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 01 nov 2013 19:42

boswielrenner schreef:Wellicht is de Sint genegen om ze voor me te kopen in de aanbieding. :-)
Weet niet of dat gaat helpen. Ik kreeg van de week nog een mail van de Sint.

Beste @flores,

gisteren kreeg ik van @FietsPiet een melding dat er dit jaar wel heel veel kindjes nieuwe fietsschoenen willen, zo ook jij. Gele, witte en zelfs van die lichtgevende groene.
Maakt de Sint natuurlijk niet uit dat ze voor gek willen fietsen maar wat mij opviel was dat de kinderen allemaal minimaal maat 41 hebben! Ondanks dat de Sint heus wel weet dat de Nederlandse kinderen tegenwoordig schoenmaten hebben gelijk de stoomboot, is de Sint natuurlijk niet van gisteren. Beste @flores (ik weet je echte naam natuurlijk wel ;) ), de Sint weet dat je braaf bent geweest maar volgens mij behoor jij niet meer in de doelgroep van de Sinterklaaskadootjes. Ondanks je klein jokje voor je bestwil ben ik blij met je brief want zo kan ik samen met @FietsPiet gaan uitzoeken via het forum van Fiets wie de schoenen zelf moeten betalen. Ik zie hier toevallig ook de naam @Boswielrenner. Zegt jou dat wat, @flores? En @ flores, je weet dat het bij de Sint ook een beetje crisis is en daarom is de Sint heel blij met het topic "waar het laagst geprijst".

Doe de groetjes aan alle andere boefjes op het forum.

Sint en @FietsPiet
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie