Pagina 1 van 2

Duurzame band

Geplaatst: 26 sep 2010 23:06
door chemist
Aangezien ik zo'n 7 K per jaar wegtrap, ben ik altijd op zoek naar een "gedegen"band.(niet te veel lekrijden en een hoog kilometrage).

Naast de onvolprezen grandprix 4 seasons, ook met de 4000S gereden.
Deze banden hebben (bij mij althans) na ca 100-2000 km last van vierkant worden en insnijdingen in het looppvlak.Waarbij de 4seasons het nu al 8 K uithoudt.

Ik heb sinds kort als voorband een Durano D en ben prettig verrast, de band blijft na circa 1000 km goed bollen en rollen en heeft geen last van insnijdingen.

De rubbersoort voelt ook harder aan dan bijv bij de conti's. Kortom ik ben een tevreden gebruiker.

Geplaatst: 26 sep 2010 23:22
door raleighrick
Ik heb dit ook gehad met een conti gp4000s. Bleek later dat ik de band verkeerd om erop had gedaan. Dus ligt je band er goed om op?

Geplaatst: 26 sep 2010 23:42
door rob74
Hoe leg je een band er verkeerd op?
Ik heb nog nooit een rijrichting indicator gezien. Dus wat kan ik fout doen?

Geplaatst: 26 sep 2010 23:47
door skimons
binnenstebuiten misschien? kan alleen met draadbanden trouwens :D

Geplaatst: 26 sep 2010 23:50
door jmdegroot
rob74 schreef:Hoe leg je een band er verkeerd op?
Ik heb nog nooit een rijrichting indicator gezien. Dus wat kan ik fout doen?


Op de Conti 4000S staat een rijrichting d.m.v. een pijl aangegeven.

Geplaatst: 26 sep 2010 23:53
door rene1
Tja op de cont's gp400s zit toch echt een rijrichting indicator. Voor en achter is precies omgedraaid. Vraag me niet naar de theorie er achter.

Vitorio Rubino is overigens ook keihard,dus duurzaam en spotgoedkoop.

Geplaatst: 27 sep 2010 03:40
door stoli
voor en achter omgedraaid?

er is geen voor en achterband? er is maar 1 band? dus er bestaat geen verschil?

ikke nie snap

Geplaatst: 27 sep 2010 13:40
door rene1
hmm... er staat een pijl tegen de klok in met de letters "front" en een pijl met de klok mee met de letters "rear" (of andersom dat weet ik zo niet uit m'n hoofd-edit; dat ligt er natuurlijk aan hoe je'm houdt om het nog makkelijker te maken ;) ) Als je voor monteert dan moet de "front pijl"met de klok meedraaien. voor de achterwielpositie moet je de band dan dus 180 graden draaien om z'n lengte as.

Geplaatst: 27 sep 2010 13:46
door havana
+1 voor de Conti GP4000s

Ik heb laatst voor het eerst in ruim 20.000 km weer eens lek gereden, was nog in de regen ook dus kun je nagaan.

Net zo belangrijk als je buitenband is je binnenband. Liever geen ultralichte meuk als je niet wil lekrijden.

Geplaatst: 27 sep 2010 14:41
door swijland
+1 Vittorio Rubino (PRO). Vriend van me heeft er 10.000km op gereden zonder er ook maar 1 keer lek mee te rijden.

Geplaatst: 27 sep 2010 14:52
door jpp
rene1 schreef:hmm... er staat een pijl tegen de klok in met de letters "front" en een pijl met de klok mee met de letters "rear" (of andersom dat weet ik zo niet uit m'n hoofd-edit; dat ligt er natuurlijk aan hoe je'm houdt om het nog makkelijker te maken ;) ) Als je voor monteert dan moet de "front pijl"met de klok meedraaien. voor de achterwielpositie moet je de band dan dus 180 graden draaien om z'n lengte as.


.... eeeuh, is het niet makkelijker te stellen dat de pijltjes in de rijrichting moeten wijzen? ;)

Geplaatst: 27 sep 2010 15:15
door rob74
SWijland schreef:+1 Vittorio Rubino (PRO). Vriend van me heeft er 10.000km op gereden zonder er ook maar 1 keer lek mee te rijden.


Ik heb deze zomer een setje rubino Pro gemonteerd. Na 3500 km zag ik het canvas op de achterband zitten. Dat is heel wat anders dan 10000. Niet lek gereden, dat wel