Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look Keo speling op as

dooku
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2008 16:13

dooku 16 mei 2011 18:09

Hallo,

Ik gebruik 3 setjes pedalen op mijn fietsen:
Look Keo Carbon
Look Keo Max
Look Keo Classic

Alle setjes vertonen een heel klein beetje speling (haaks op de as).
Maar sinds kort hoor ik een duidelijk klik geluid uit de linker Keo Max pedaal.
Als ik inklik en even (weinig)kracht zet op dat pedaal in de onderste positie dan hoor ik die tik. Is de speling nu al te groot? Pedalen zijn nog geen 1000km gebruikt. Ik heb even gezocht op het forum maar niet iets vergelijkbaars gevonden. Het probleem zijn namelijk niet de cleats maar duidelijk de pedalen zelf.

Is het mogelijk de as los te draaien en is hier speciaal gereedschap voor nodig?
Misschien helpt het om even nieuw vet aan te brengen om te kijken of dat helpt?

dave_mle
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:18

dave_mle 16 mei 2011 20:06

Ik heb hetzelfde probleem maar met mijn Rechter pedaal. Soms lijkt het dat er iets los zit.
Van weekend ook raar tikkend geluid. Soms lijkt het dat ik een valse trapbeweging doe. Mijn pedalen zijn 500 a 600km oud.
Ik heb de look Keo 2 Carbon.
Het is moeilijk uitleggen.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 17 mei 2011 00:03

Ik rij met Keo carbon´s die ik regelmatig service.
Met een ringsleutel -uit mijn hoofd 19- kun je de kunststof lockring verwijderen en het pedaal dan goed invetten met hoge kwaliteit lagervet. Deze pedalen worden behoorlijk droog af fabriek geassembleerd is mijn ervaring. Let op de draairichting van de lockring. rechterpedaal is normale richting, linksom is los. linkerpedaal andersom. succes
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

dooku
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2008 16:13

dooku 17 mei 2011 02:10

Bedankt Arnaudrace, dat is nuttige info, ga ik gelijk morgen maar eens even doen dan!

dave_mle
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:18

dave_mle 17 mei 2011 12:09

Ik ben niet zo een voorstander om na 3 maanden dat ik de pedalen heb, dat ik ze zelf ga openmaken.
Volgens de Verkoper, kan ik ze via de post terug sturen, alleen dan zit ik zonder pedalen :S

Inmiddels heb ik de pedaal opengemaakt. aan de punt van de as zit er genoeg vet op. Maar voor de 2 lagers (tussen de plastic schroef en de 2 lagers) zit een beetje roest.
Is dit normaal voor een pedaal dat sinds Maart of op de rollen heeft gezeten en 11 keer buiten getraind, en tot nu toe geen enkel water heeft gekregen?

dave_mle
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:18

dave_mle 17 mei 2011 20:58

Van Futurumshop krijg ik te horen dat ik ze moet opsturen en dat ze daarna gaan bepalen of er garantie opzit, de pedalen zijn minder dan 3 maanden oud. Ik kan nu weken of maanden wachten :S.

Ik ga ze morgen opsturen.

Ik hoop alleen niet dat ik tot verrassingen kom te staan.

In de disclaimer staat:
Voor de volledigheid wijzen we er graag op dat, indien de garantie-aanspraak ongegrond wordt geacht door de importeur/fabrikant, eventuele kosten voor reparatie en retourzending worden doorberekend. In dat geval overleggen we uiteraard met u over de verdere afhandeling.

loutheusden
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 apr 2010 17:01

loutheusden 19 mei 2011 00:18

Heel raar probleem vind ik het van de Look Keo pedalen. Hoor vaak dat er al heel snel speling op de as zit. Zelfs bij nieuwe setjes zit af en toe speling. Heb wel is gehoord dat dit is om de slijtage te verminderen, maar dat lijkt mij heel apart en niet kloppend!!

dave_mle
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:18

dave_mle 20 mei 2011 09:44

Beetje speling is normaal maar beetje roest in nieuwe pedalen? Dat vind ik weer minder normaal ;)
Ik wacht nog steeds op antwoord van Futurumshop

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 20 mei 2011 10:06

+1
Heb nu ook pas nieuwe pedalen gemonteerd en er zit idd een heel klein beetje speling in he asje, waarschijnlijk normaal.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 20 mei 2011 10:28

Dat de speling zou zijn om de slijtage te verminderen is volgens mij echt broodje aap.
Ik rijd nu al 2,5 jaar op Shimano Ultegra pedalen en deze zijn nog steeds spelingvrij en draaien nog heel soepeltjes. Nog geen een keer hoeven te servicen.

dave_mle
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:18

dave_mle 20 mei 2011 11:29

De onderhoud doen jullie het zelf of laten jullie het doen?

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 21 mei 2011 01:31

Dooku schreef:Hallo,

Is het mogelijk de as los te draaien en is hier speciaal gereedschap voor nodig?
Misschien helpt het om even nieuw vet aan te brengen om te kijken of dat helpt?


Is er: pedaaltool

LET OP: Niet geschikt voor Look Keo Carbon, Keo 2 Max, Keo Carbon Ti, Keo Blade Carbon en Keo Blade Carbon Aero!
Maar de prijs, echt....

Plaats reactie