Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wielerbroeken

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 24 jul 2016 13:14

De naadloze zwevende zeem had van mij ook niet gehoeven. Nu ik hem een paar keer gedragen heb zit het wel iets beter, maar overall vind ik de Uno S5 de betere broek. De NeoPro met S5 zeem zou ook prima zijn.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 jul 2016 12:23

Vorige week las ik de reactie van ypuh en dacht, ow dan moet ik nodig die S7 eens uitproberen die al een jaar op reserve in de kast ligt voor de laatste S5 voorraad overal uitverkocht is.

Ben me nooit zo bewust geweest van de verschillen tussen de Assos broeken. Ik fiets al een jaar of 6 of langer naar volle tevredenheid met de S5 mille XL. De nieuwe broek is een S7 equippe XL.
Kijk ik op de diverse websites met uitleg dan had ik blijkbaar een S7 T100 moeten hebben want die is volgens Assos gemaakt voor de lange afstanden.

Wat opvalt bij het aantrekken is dat het allemaal wat strakker aanvoelt, maar is dat niet gewoon omdat de broek nieuw is? Het voelde ook weer niet heel anders als een S5 had ik het idee.
De eerste kilometers op de fiets merk ik dat de broekspijpen best wel strak aanvoelen. De bibs voelen ok, het is fijn dat ze niet over je tepels lopen. Het elastiek is nog strak want als ik zit verander voel op mijn rug duidelijk waar de bibs samenkomen. Broekspijpen zijn niet langer of korter, dat zie ik aan de bekende streep op mijn bovenbenen.
Meest belangrijke, na een paar kilometer ben ik met het fietsen zelf bezig en niet met mijn nieuwe broek.

Als ik onderweg uit het zadel ga en weer ga zitten merk ik dat het net even anders is als met een S5. vooral hoe je gaat zitten om de zeem weer op de goede plek te hebben. Het is een detail want na 2 keer uit en in het zadel weet ik wat de truc is.

Ik reed maar een klein rondje van 40km, zoals we hier wel vaker opmerken, op dat soort afstanden maakt het niet uit welk merk de broek is, als hij maar past. Lopend met de fiets in mijn hand voel je de zeem inderdaad in je achterwerk, heel raar gevoel.

Het vogelpoepje valt af en toe op, maar dat is omdat ypuh erover begon. :lol:

Komende week zal ik de S5 en S7 per rit afwisselen.
Dan zal ik hier nogmaals posten hoe de S7 mij op afstanden bevalt.

Het verschil tussen de S7 broeken onderling is mij trouwens niet erg helder.
Buiten een extra stofje en een dikkere schuimlaag maken de sites niet duidelijk welke van de S7 nou echt bij mij past, of het moeten de bekende marketing kreten zijn.
Verder snap ik de prijsverschillen niet. de NeoPro heb je nu voor pak m beet 150 Euro, de duurste uitvoering kom je tegen voor 350 Euro.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 27 jul 2016 12:38

Nico wat is jou truc na het uit het zadel komen.

Bij de S7 valt mij op da ik altijd links wat last begin te krijgen in de lies/binnenkant bovenbeen.
Ligt dat dan aan het zadel of misschien de manier van de broek aantrekken?
Misschien kan jou truc mij verder helpen ;)

Voor de rest zit de broek echt fantastisch

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 jul 2016 12:42

Uhm, de truc, dan moet ik bij mijn volgende ritje even bewust registreren wat ik doe.
Wordt vervolgd.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 sep 2016 12:37

Hier een diepgaande review van Velonews over de nieuwe Rapha Core broeken. Het simpele zwart en langere beenstukken spreken mij wel aan.

Assos is met die s7 echt een no-go geworden voor mij. Begrijp niet waar iedereen zo lyrisch over is en vind die zeem maar een onding (helemaal wanneer ze het bestempelen als 'daily worker'). Als je regelmatig verschuift of uit het zadel komt blijf je bezig om die zeem goed te leggen.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 16 sep 2016 16:44

Daar moet ik ypuh wel enigszins gelijk ik in geven, bij vaak verschuiven kruipt de zeem altijd teveel in mijn linker lies altijd links en geeft op den duur wat irritatie.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 sep 2016 16:58

Bouwkwaliteit, pasvorm, bretels etc. van de NeoPro S7 is overigens wel top hoor. Zou de broek een rating van 3/5 geven, maar de zeem is toch waar het allemaal om draait bij een fietsbroek. De ene rit heb ik nergens last van, maar als ik ergens een beetje last heb dan wordt dat met de s7 alleen maar erger.

Hoe dan ook, ik zou nooit een 2e kopen en ga er vanuit dat de duurdere series van Assos hetzelfde 'probleem' hebben. Zo dom dat ze de s5 serie gewoon volledig uit productie gehaald hebben.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 sep 2016 19:00

Ik heb onlangs 2 nieuwe Assos broeken gekocht, omdat de prijs van een Castelli Free aero race wel heel dicht in de buurt van Assosprijzen kwam.
Een neo pro S7 en een Equipe, beide met een "zwevende" zeem.
Wat een kutbroeken (sorry voor het taalgebruik), bij een langere rit, 100 km, irriteert die zeem aan de zijkanten omdat die niet vast aan de broek gestikt zit, maar zweeft. Korte ritjes overleef ik er nog net mee, maar wel nadat ik een lading vaseline gebruikt heb. Je zit constant met je hand in je broek om die zeem aan de zijkanten terug te duwen.
Kortom waardeloze oplossing van Assos! En dat voor een kleine €300,-.
Ik heb maar weer een Castelli Free aero racebroek erbij gekocht, wat zit die zalig ivm die Assosmeuk.
Ook een paar Assosshirts erbij gekocht en die zitten perfect.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 sep 2016 19:24

Toevallig maat L?

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 16 sep 2016 19:25

ypuh schreef:Bouwkwaliteit, pasvorm, bretels etc. van de NeoPro S7 is overigens wel top hoor. Zou de broek een rating van 3/5 geven, maar de zeem is toch waar het allemaal om draait bij een fietsbroek. De ene rit heb ik nergens last van, maar als ik ergens een beetje last heb dan wordt dat met de s7 alleen maar erger.

Hoe dan ook, ik zou nooit een 2e kopen en ga er vanuit dat de duurdere series van Assos hetzelfde 'probleem' hebben. Zo dom dat ze de s5 serie gewoon volledig uit productie gehaald hebben.
Ik koop hierna ook gen Assos broek meer, maar ga eens Castelli proberen of Alé
Denk dat ik een setje Alé ook erg aantrekkelijk vind plus dat er goede reacties over te vinden zijn

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 16 sep 2016 22:44

Hoelang gaat een fietsbroek mee?
Ik heb nu 2 jaar een setje van Shimano,shirt en bibshort.
Koste 100 euro bij elkaar,wellicht geen topkwaliteit,maar het zat goed en ik vond het prettig fietsen.

Is nu al tig keer gewassen uiteraard,en heb het gevoel dat ik er zadelpijn van krijg,tenminste zo voelt het.

Is dit slijtage van het dragen of van het wassen?
Of is het gewoon op na 2 jaar wekelijks gebruik,en is het een kwestie van weggooien,nieuwe kopen?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 17 sep 2016 02:59

Ik heb nog nooit een wielerbroek weggegooid, alleen de collectie uitgebreid :oops: . Inmiddels heb ik 5 korte en 2 lange broeken die ik afwissel. Oude/goedkope broeken voor de korte ritten (<70km) en de nieuwe voor de lange ritten (>70-200km). Ze gaan pas de vuilnis in als ik gaten/scheuren/schuurplekken/losse naden zie etc. en dat is nog nooit gebeurd.

Plaats reactie