Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2013/2014

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 02 feb 2014 18:02

Dat biergooien heb ik gemist.

Ik vond het een mooie wedstijd, twee renners die gelijkwaardig waren en een mooie strijd daarachter.

Wat was er met Albert en Walsleben aan de hand?

bosna
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 06 okt 2008 15:44

bosna 02 feb 2014 19:42

mooie winnaar !! als hij volgend jaar maar niet weer in een roze onderbroek en een roze hoedje op de cross verschijnt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 feb 2014 19:46

Was er vandaag samen met een vriend ook. Wij stonden keihard te juichen om Stybar en van der Haar aan te moedigen, samen met twee luxemburgers. ( aparte lui ) Maar het boegeroep van de Belgen oversteeg ons. En je krijgt er ook weinig vrolijke blikken bij. Had Nys gewonnen had ik het ook prima gevonden, maar ik gunde het door het gedrag van de belgen vandaag Stybar veel meer.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 02 feb 2014 20:14

Hoe zat het precies met het boe-geroep naar Wout VanAert, kwam dat ook van de Belgen?
Ik bedoel maar, je hebt overal eikels; bij de Belgen, bij de Nederlanders, bij de.... en er lopen nu eenmaal veel Belgen rond op de cyclocross,....

Stybar was nu net een crosser die door de Belgen aanvaard werd en zelfs geprefereerd werd boven sommige andere landgenoten.
De negatieve reacties nu hebben niet te maken met zijn nationaliteit, zelfs niet omdat hij een concurrent is, maar wel omdat hij op een frisse uitgeruste manier niet met gelijke wapens strijdt tegen crossers die al meer dan 30 crossen het beste van zich geven en vaak nog trachten een klassement te verdedigen.
Het zou misschien verstandig zijn van de uci om alleen crossers toe te laten die tijdens het seizoen een bepaald aantal punten verzamelden om een deelnemersveld tot stand te brengen dat met meer gelijke wapens kan strijden.

Ook wat het niet te zien zijn van de wk-trui betreft is dit toch een domper voor het crossminnend publiek en tevens een financieel verlies voor mogelijke wk-trui-dragers.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 feb 2014 20:19

timo2.0 schreef:Is dat kinderachtige "fiets kussen" een ingestudeerd sponsorbelang uit de strijd om de dollars tussen Specialized en Trek, waaruit ook de overstap van Nys naar Trek voortkwam?

De hele wedstrijd voor de verandering eens gekeken: strijd tussen een 38-jarig relikwie uit de zwartste jaren van het wielrennen en een pupil van dokter Ibargueren die de wedstrijd er even bijdoet en de rest mocht figureren tussen onsportieve Vlaamse toeschouwers. Weinig hoopgevend voor een geloofwaardige wielersport.
Nu je het dopingtopic had verlaten, kom je hier een beetje zielige insinuaties doen? Beiden zijn compleet onbesproken en daar verander jij niets aan. Ik kan me van jouw relikwie ook niet echt voorstellen dat hij bij die zwarte jaren hoort, want dat kan je je lichaam m.i. geen 20 jaar aandoen.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 02 feb 2014 20:30

Wat een beest is die Stybar! Prachtige sport gezien. Alleen die sneue Belgen zeg.. :oops:

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 feb 2014 20:31

gede schreef:Ik kan me van jouw relikwie ook niet echt voorstellen dat hij bij die zwarte jaren hoort, want dat kan je je lichaam m.i. geen 20 jaar aandoen.
Hmmm, goed punt. Armstrong, Hincapie, Horner, Klöden, Leipheimer, Rebellin enz., enz., enz., allemaal renners die hun carrière vroegtijdig moesten beëindigen omdat hun lichaam het dopinggebruik niet aankon. Heb je nog meer van zulke overtuigende argumenten? Prachtige ploeg die Raboploeg :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 feb 2014 20:34

Geen van die heren heeft zowat 15 jaar lang telkens een heel seizoen uitgehaald.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 feb 2014 20:43

gede schreef:Geen van die heren heeft zowat 15 jaar lang telkens een heel seizoen uitgehaald.
Tsja, en dan is een renner die in een bewezen epo-ploeg middenin het epo-tijdperk wèl jaar op jaar een heel seizoen uitpakt natuurlijk wel boven elke twijfel verheven. Overigens een ploeg die hij in de zomer van 2008 verliet, direct nadat het bestuur van de bank Harold Knebel naar voren schoof om orde op zaken te stellen na de affaire Rasmussen na - naar wij nu weten - het wijdverbreide epo-gebruik tot en met 2007 onder Theo de Rooij. Gelukkig heb ik de vrijheid hier zo het mijne van te denken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 02 feb 2014 20:47

Maar dan graag niet hier, thank you very much!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 feb 2014 20:49

walterg schreef:Maar dan graag niet hier, thank you very much!
Het staat jou ook gewoon vrij om het te negeren ipv anderen voor te schrijven wat ze hier wel of niet mogen zeggen. Bij veldrijden altijd genoeg zand om je kop in te steken. Thank you very much.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 02 feb 2014 20:55

lugosi schreef: De negatieve reacties nu hebben niet te maken met zijn nationaliteit, zelfs niet omdat hij een concurrent is, maar wel omdat hij op een frisse uitgeruste manier niet met gelijke wapens strijdt tegen crossers die al meer dan 30 crossen het beste van zich geven en vaak nog trachten een klassement te verdedigen.
Het zou misschien verstandig zijn van de uci om alleen crossers toe te laten die tijdens het seizoen een bepaald aantal punten verzamelden om een deelnemersveld tot stand te brengen dat met meer gelijke wapens kan strijden.
.
Lijkt me onzin.
Een cross duurt een uurtje, wat moet een prof daar voor last van hebben?
Bovendien was Nys hiervoor niet aan het uitrusten maar ergens in de zon op trainingskamp geweest.
De vorm van de dag en misschien de leeftijd hebben de uitslag bepaald.
Die Belgen moeten dat crossen niet zo verschrikkelijk serieus nemen.
Cheap light strong, choose two

Plaats reactie