Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen op Lanzarote

ThibautD
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 aug 2013 08:15

ThibautD 24 sep 2013 09:25

Goeiemorgen allen,

In de herfstvakantie (26/10/2013 tot 2/11/2013) gaan wij met de familie naar Lanzarote.

Doordat ik niet graag stillig aan het zwembad was ik aan het zoeken naar fietsroutes op Lanzarote. Ik heb er al enkele gevonden en op mijn GPS gezet maar vroeg mij toch nog het volgende af.

Zijn er aangeduide (met bordjes) fietsroutes op Lanzarote zoals bij ons? Waar dan ook de lengte van de route op staat...

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 24 sep 2013 11:29

Lanzarote is best een leuk fiets eiland. Van het voorjaar heb ik in Puerto Carmen gezeten.
Er zijn geen aangeduide fietsroutes en net zoals zo vaak in Spanje moet je soms met de fiets over de snelweg wat niet altijd een even prettig gevoel geeft.

Ik had een fietsje gehuurd bij de BH concept store.

Anyways, leuke rondjes vanuit Puerto Carmen:
PC- Yaiza - door het vulkaanlandschap naar El Golfo - langs de kust en weer lekker klimmend binnenland in naar Las Breñas - via het BEEST van Fémes (max 28%!!) - daarna weer terug naar PC

Een andere leuke was naar Tabayesco en daar door de schitterende vallei naar boven richting het observatorium: ca 10km tegen een kleine 6%. Het is een beetje ge-emmer om er te komen ivm de best drukke wegen rond Arrecife.

En natuurlijk fijn is de bijtende wind die altijd 5 à 6 Beaufort over het einland staat.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ThibautD
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 aug 2013 08:15

ThibautD 25 sep 2013 07:37

Ik zou mijn fiets ook huren bij BH Concept Store (ligt recht tegenover het hotel blijkbaar).

ALs ik zo die percentages en windskrachten hoor zou ik beter voor een MTB kiezen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 sep 2013 08:50

Nee hoor, racefiets is prima te doen (ook dat Femes "beest", die ik persoonlijk niet zwaarder vond dan bijv de Redoute)
Ik vond de natuur erg mooi, maar ook wel een beetje eentonig. Net als Mallorca is Lanzarote in de winter bevolkt door bejaarden en fietsers (vooral triathleten) ;-)
Realiseer je dat het eiland vrij klein is; na een weekje heb je elk weggetje dat er is wel minstens 1 keer gereden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 sep 2013 09:25

53x11 schreef:Nee hoor, racefiets is prima te doen (ook dat Femes "beest", die ik persoonlijk niet zwaarder vond dan bijv de Redoute)
Ik vond de natuur erg mooi, maar ook wel een beetje eentonig. Net als Mallorca is Lanzarote in de winter bevolkt door bejaarden en fietsers (vooral triathleten) ;-)
Realiseer je dat het eiland vrij klein is; na een weekje heb je elk weggetje dat er is wel minstens 1 keer gereden
Als je er toch bent dan moet je die Fèmes gewoon gereden hebben. Ik kreeg bij BH een fiets mee met 34x25 als lichtste verzet en dat was voor mijn persoonlijk op deze klim niet echt comfortabel, al maakt het op een gegeven moment niet meer uit of je nou met 50 of 52 rpm naar boven moet :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 sep 2013 10:23

mrcoffee schreef:
53x11 schreef:Nee hoor, racefiets is prima te doen (ook dat Femes "beest", die ik persoonlijk niet zwaarder vond dan bijv de Redoute)
Ik vond de natuur erg mooi, maar ook wel een beetje eentonig. Net als Mallorca is Lanzarote in de winter bevolkt door bejaarden en fietsers (vooral triathleten) ;-)
Realiseer je dat het eiland vrij klein is; na een weekje heb je elk weggetje dat er is wel minstens 1 keer gereden
Als je er toch bent dan moet je die Fèmes gewoon gereden hebben. Ik kreeg bij BH een fiets mee met 34x25 als lichtste verzet en dat was voor mijn persoonlijk op deze klim niet echt comfortabel, al maakt het op een gegeven moment niet meer uit of je nou met 50 of 52 rpm naar boven moet :)
Eens, en om nou voor 200m 20+% helling een MTB ipv een racefiets te kiezen lijkt mij ook wat overdreven
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Tracing
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mar 2013 12:22

Tracing 25 sep 2013 11:56

Kom op heren / dames. Femes is maar 200meter echt steil en voor de rest is het een prachtig eiland om te fietsen waar je nergens in de problemen gaat komen. Ik vind persoonlijk de weg vanaf Mancha blanca terug naar Yaiza wel leuk, eerst een stukje klimmen, en dan bij nationaal park fietsen door één van de meest onwerkelijke landschappen die ik ooit heb meegemaakt. Na een week heb je het inderdaad wel gezien, dan ben je weer blij met onze hollandse polders

Gebruikersavatar
Martijn1979
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:02

Gebruikersavatar Martijn1979 02 okt 2015 08:39

Ha forumleden,

Eind van het jaar ga ik naar Lanzarote om 'n weekje te gaan fietsen. Nog tips voor fietsverhuur in Puerto del Carmen? ..Zag dat die BH concept store nog bestaat, nu onder de naam BH ProAction...
Tips voor leuke routes zijn ook meer dan welkom :)!

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 04 okt 2015 20:54

ik spring ook even in.
Wie weet er waar op Lanzarote deze bovenste foto gemaakt is?
http://www.cyclinglocations.com/lanzarote/
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
stampertje
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
Locatie: Madrid

Gebruikersavatar stampertje 05 okt 2015 09:48

LZ-67

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 05 okt 2015 12:11

Inderdaad, vanuit timanfaya Nationaal park richting Yaiza. Mooi stukje weg. Meestal forse wind in de rug. 70 per uur kun je hier meestal wel aantikken.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 05 okt 2015 20:30

Bedankt! Klinkt geweldig om te fietsen
ik zoek nog een mooi maar haalbaar rondje voor mijzelf. Die Femes is duidelijk al te zwaar voor mij. Ik fiets nu een bijna een jaar op een koersfiets, bij mij in de streek is het nogal plat. Ben laatst een paar keer in Zwalm en rond Brussel gaan fietsen en toen +/- 350 hoogtemeters gedaan op 70km. Nog niet zoveel dus Maar dat ging zonder problemen eigenlijk, dus t mag iets meer zijn maar ook weer niet té veel ;-)
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Plaats reactie