Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen op Lanzarote

Gebruikersavatar
Martijn1979
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:02

Gebruikersavatar Martijn1979 06 okt 2015 08:44

Ah bedankt.. die route van timanfaya Nationaal park richting Yaiza pakken we zeker mee!
Ik zoek eigenlijk routes vanuit Puerto del Carmen met zoveel mogelijk hoogtemeters (uiteraard wel met realistische afstand, snap dat je bij 'n route van 400 km best veel hoogtemeters kan maken daar ;)!).... als er iemand suggesties heeft, dan lees ik het graag!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 okt 2015 23:56

Belgje schreef:Ik spring ook even in.
Wie weet er waar op Lanzarote deze foto gemaakt is?

Afbeelding
stampertje schreef:LZ-67
Tracing_NL schreef:Inderdaad, vanuit Timanfaya Nationaal park richting Yaiza. Mooi stukje weg. Meestal forse wind in de rug. 70 per uur kun je hier meestal wel aantikken.
Martijn1979 schreef:Ah bedankt.. die route van Timanfaya Nationaal park richting Yaiza pakken we zeker mee!
Ik zoek eigenlijk routes vanuit Puerto del Carmen met zoveel mogelijk hoogtemeters (uiteraard wel met realistische afstand, snap dat je bij 'n route van 400 km best veel hoogtemeters kan maken daar ;)!).... als er iemand suggesties heeft, dan lees ik het graag!
Op de CyclingLocations-site vind je hier alvast een zestal routes vanuit Puerto del Carmen, inclusief hoogteprofiel en GPS-file.

Die foto hierboven is weliswaar van de LZ-67, maar dan andersom geschoten. Dus vanuit Yaiza richting Timanfaya, zoals hier...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn1979
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:02

Gebruikersavatar Martijn1979 07 okt 2015 08:24

Bedankt Buzz! Daar kunnen we zeker mee vooruit:)!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 07 okt 2015 09:09

Ok nog een paar foto's van dit voorjaar:

Afbeelding
Zicht vanuit Femes op Playa Blanca

Afbeelding
El Golfo

Afbeelding
Terugkomend vanaf El Golfo ri Yaiza

Pfoei, krijg gelijk weer zin om te boeken :D
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 07 okt 2015 09:23

OK en nog 1 om het af te leren

Afbeelding
Bij Timanfaya zelf

Ik vind zelf de wegen LZ703 (vanaf hoofdweg ri Las Brenas en door naar Femes (LZ702 (met 300 meter steil stuk) wel leuk. Andersom kan natuurlijk ook, Dan is stukje LZ702 naar Las Casitas vanaf hoofdweg wel leuk om in februari weer een beetje te wennen aan iets anders dan wind en dijken. Alhoewel wind.... daar hebben ze op lanzarote geen gebrek aan :) . heb er wel eens over gedacht om me met een taxi naar noordpunt van het eiland te laten rijden en dan op de fiets terug. :lol:
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 okt 2015 09:37

Martijn1979 schreef:Ah bedankt.. die route van timanfaya Nationaal park richting Yaiza pakken we zeker mee!
Ik zoek eigenlijk routes vanuit Puerto del Carmen met zoveel mogelijk hoogtemeters (uiteraard wel met realistische afstand, snap dat je bij 'n route van 400 km best veel hoogtemeters kan maken daar ;)!).... als er iemand suggesties heeft, dan lees ik het graag!
Alle GPX routes ben ik helaas kwijt, maar je kan in een week tijd vanaf Puero del Carmen het hele eiland rondfietsen (ik was daar in 2009 met mevr 53x11, ca 100 km/dag). M.a.w. je hoeft niet bang te zijn dat je een essentieel stukje gaat missen, het eiland is echt maar klein
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 07 okt 2015 22:10

zalige foto's! nog 8 weken .... :P

en doordat wij niet aan schoolvakanties gebonden zijn, kunnen we erg voordelig gaan: €190 voor 2 heen en terug! Dank u Ryan Air!
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

pitter
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 apr 2011 18:03

pitter 14 okt 2015 16:45

vorig jaar in december geweest, echt heerlijk weer om te fietsen. Ik heb toen een fiets gehuurd bij

http://www.lanzarote-cycling.com/en/bik ... /index.php

Een Trek Emonda, voor een prima prijs, zeer aardige eigenaar en fiets wordt bij hotel afgeleverd. Op de website staan ook nog wat route voorbeelden.
Iets om rekening mee te houden is dat de wind er steevast vanuit het Noorden staat, wat in mij geval betekende dat de heenweg soms ploeteren was, maar terug een feestje!

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 04 dec 2015 11:20

nog 2x slapen...! :like:

nog suggesties voor routes met niet teveel hoogtemeters? Ben niet zo'n ervaren klimmer
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 dec 2015 11:29

Zo lang zijn die klimmetjes niet. Je zou wel gek zijn om die te vermijden, vlak fietsen kan in Nederland ook..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 08 dec 2015 16:57

We zijn hier nu 2 dagen en logeren in Famara, prachtig! Nog niet gefietst, eerst het eiland verkend. Morgen ga ik fietsen, ik denk dat ik toch voor een MTB ga, meer opties qua routes zeker vanuit Famara. Ik denk dat ik een rondje Famara - Teguise -San Bart - La Santa - Soo - Famara ga doen terwijl hubby siesta doet. Later deze week wil ik nog een rondje met een koersfiets doenook.
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 11 dec 2015 19:40

Vandaag een prachtige rit gemaakt vanuit La Santa. 67km met 785 hoogtemeters, zoveel had ik er nog nooit gemaakt. Het lastigste was het eerste stuk van La Santa tot Tinago. Daarna ging alles vrij vlotjes. Er stond toch een vrij strakke N- oosten wind. Bij de afdalingen haalde ik makkelijk 40-50/u maar ik voelde de wind echt trekken aan de fiets. Ik was eerlijk gezegd toch niet helemaal op mijn gemak.
De fiets heb ik gehuurd bij Probikes, een betere fiets dan war ik thuis mee rijd... dat beviel mij wel!
;-) zie strava voor route en fotos. https://www.strava.com/activities/448281449
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Plaats reactie