Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Bourg d'Oisans

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 mei 2015 12:42

In het 1e bericht zijn de links naar de Salite-hoogteprofielen weer ‘werkend’ gemaakt. (Salite heeft de profielen onlangs op een ander webadres gedropt.)

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 07 mei 2015 08:48

baba86 schreef:
el_loco schreef:Ik zag net op facebook dat de Croix de Fer in ieder geval open is.
Attent van je, loco! We hadden het net ook zelf online gezien op de eerder geplaatste site.

Welke fb site is dat btw?

Vandaag Orlon en Solude beklommen, mooi begin!
Ehm, dat was volgens mij via Auberge la Douce Montagne. (een hotel met NL eigenaars in de buurt daar)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mei 2015 11:38

buzz schreef:In het 1e bericht zijn de links naar de Salite-hoogteprofielen weer ‘werkend’ gemaakt. (Salite heeft de profielen onlangs op een ander webadres gedropt.)
Bedankt voor de moeite :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

baba86
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2014 23:36

baba86 19 apr 2016 22:13

Jawel, het is bijna weer zover! De Alpen roepen, epische collen we komen eraan! Ik houd al een tijdje de website (http://bike-oisans.com/en/cycling-oisan ... ain-passes) in de gaten voor de 'openingstijden'. Vorig jaar ging de CdF op tijd open, hulde!

Nu is er nog steeds gedoe met die Tunnel bij lac du Chambon. Maar naar mijn weten hadden ze daar toch een soort bypass voor aangelegd? In ieder geval las ik dat in het Marmotte 2015 topic. Zou die bypass ervoor zorgen dat je bv. wel Lautaret op kan??

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 25 apr 2016 13:41

Ben er afgelopen zomer geweest.
Wat me bijstaat is dat de "nieuwe" tunnel dusdanig veel problemen heeft gegegeven met opnieuw verschuivingen dat de weg nu opnieuw voor ?-tijd gesloten is.
(bel anders even met: http://www.cyclesetsports.com/fr/)

Zelf vond ik de klim van de Sabot een enorme aanrader.
Ok het asfalt is geen snelweg kwaliteit maar hij is wel gaaf en zwaar. Inderdaad de laatste 9 km zit je echt in niemands land, maar hé, je hebt toch een bidonnetje bij je.
Afdalen met verstand en beleid.
Echt, 100 punten. Doen dus!!!

De Sarennes is nu echt slecht. Ik wilde hem na de Alpe opfietsen maar werd geadviseerd door een groep belgen niet verder te fietsen. Super slecht met heel veel grind. Garantie op lekke banden met alle gevolgen van dien.

Verder zijn alle andere beklimmingen wel bekend en genoeg aangemoedigd.

Veel plezier.

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 25 mei 2016 17:10

Sarenne vanaf het stuwmeer kan nog prima (zomer 2015 dan). Blijft een slechte weg, maar omhoog kun je makkelijk om de troep en gaten heen;-) De natuur (uit- en vergezichten) is namelijk erg, erg, erg prachtig. Heb vorig jaar ook gedaald aan die kant, dat was idd met de remmen er vol op werk :oops:

Ik ga rond komende Marmotte een weekje fietsen met standplaats Bourg. Heeft iemand wat te gekke routes als gps-bestand beschikbaar? Afstanden mag in alle variaties. Hoogtemeters idem.

Heeft iemand trouwens de gps van Marmotte 2015 beschikbaar?

Alvast mijn dank.


Theo

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 25 mei 2016 18:30

oehT schreef:Sarenne vanaf het stuwmeer kan nog prima (zomer 2015 dan). Blijft een slechte weg, maar omhoog kun je makkelijk om de troep en gaten heen;-) De natuur (uit- en vergezichten) is namelijk erg, erg, erg prachtig. Heb vorig jaar ook gedaald aan die kant, dat was idd met de remmen er vol op werk :oops:

Ik ga rond komende Marmotte een weekje fietsen met standplaats Bourg. Heeft iemand wat te gekke routes als gps-bestand beschikbaar? Afstanden mag in alle variaties. Hoogtemeters idem.

Heeft iemand trouwens de gps van Marmotte 2015 beschikbaar?

Alvast mijn dank.


Theo
In het openingsbericht staan 7 routes waar nagenoeg alle beklimmingen (met profiel & percentages) rond Bourg d'Oisans in opgenomen zijn. De routes zijn uitgestippeld met Bikeroutetoaster, vanwaar de gps-bestanden te downloaden zijn. Zit daar niks voor je bij...?

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 26 mei 2016 10:22

Ik zal nog eens kijken. Gisteren kon ik niets met deze eerste post en doorklikjes namelijk.... Maar, dat kan ook prima aan mijn browser liggen. Zal eens kijken.

Blijft wel de marmotte 2015 vraag staan volgens mij. Dus als iemand.....

Edit: Firefox pakt de link wel goed op :like:

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 mei 2016 13:00

Op vriendelijk verzoek is in het openingsbericht de Marmotte 2015 onderaan toegevoegd. ;)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 26 mei 2016 22:28

Iemand een idee of het mogelijk is om via de RS1091 om het Lac du Chambon te fietsen om van Bourg via de Lautaret de Galibier op te fietsen?
Andere opties?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 26 mei 2016 22:39

buzz schreef:Op vriendelijk verzoek is in het openingsbericht de Marmotte 2015 onderaan toegevoegd. ;)

Jij bent goed bezig :winkthumb: :like: :winkthumb: :like:

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2249
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 27 mei 2016 09:25

vincent75 schreef:Iemand een idee of het mogelijk is om via de RS1091 om het Lac du Chambon te fietsen om van Bourg via de Lautaret de Galibier op te fietsen?
Andere opties?
Neem aan dat je deze al gevonden had
http://www.hautes-alpes.fr/evenement/75 ... ualite.htm, of ook
http://www.hautes-alpes.fr/include/view ... ON-WEB.pdf.

Op diezelfde pagina de korte versie:
"The backup road is dedicated to local traffic with many restrictions : weight (less than 3.5 T), width and length of the vehicle (less than 8 m), alternating circulation… This road can be closed at any time for safety reasons. It will certainly be possible for the bicycles to use it in june but the van driver is invited to go to Bourg d’Oisans by Gap / Col Bayard and wait for the riders at the beginning of the climb."

Plaats reactie