Toerversie Parijs-Roubaix, zondag 8 juni 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Jammer!
Ik zoek komende periode een geschikte datum uit om eens met de mountainbike over de beroemde kasseien te gaan rossen.
Kan nog eind dit jaar worden, anders begin volgend jaar. Wordt vervolgd...
Ik zoek komende periode een geschikte datum uit om eens met de mountainbike over de beroemde kasseien te gaan rossen.
Kan nog eind dit jaar worden, anders begin volgend jaar. Wordt vervolgd...
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Nee, ik heb wel met een setje Fulcrum 7 een stukje over de kasseien gedaan en dat was geen succes: achternaaf kreeg behoorlijke klappen en moest vervangen worden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 17 okt 2013 20:43
Dan nog rij je P R niet met een MTBwalterg schreef:Beetje jammer om dit te rijden met een dubbel geveerde mountainbike, maar wat het huidige weer betreft kan ik me het wel voorstellen.
@Pelep: wat voor versnelling wil je op de cyclocrosser rijden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Ik ken mensen die de Ronde van Vlaanderen op de mountainbike hebben gedaan. Is ook een bijzondere ervaring!
Trouwens, de website van de Vélo Club de Roubaix Cyclotourisme is bijgewerkt:
Affiche staat er al! Langste afstand: 210 kilometer (start vanuit Bohain), 55 kilometer kasseien...
Trouwens, de website van de Vélo Club de Roubaix Cyclotourisme is bijgewerkt:
Affiche staat er al! Langste afstand: 210 kilometer (start vanuit Bohain), 55 kilometer kasseien...
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 08 nov 2013 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze had ik gemist. Wel, daar ben ik nog niet aan uit. Grootste is een 46 nu, loopt mooi met een 12-25 achter maar voor de eerste 100 km mogelijks te licht. Dus ik overweeg een 48 of 50.walterg schreef:@Pelep: wat voor versnelling wil je op de cyclocrosser rijden?
Dit worden de wielen, voor die prijs....
http://www.rose.nl/artikel/racewielset- ... aid:339616
HP plus tb14 leek ook nog iets mr vind ze nergens in België.
http://www.rose.nl/artikel/racewielset- ... aid:339616
HP plus tb14 leek ook nog iets mr vind ze nergens in België.
46 voor met 12-25 te licht? Met 46X12 rijdt je met 90rmpm 43 km/uur en 48 km/uur met 100rpmPelep schreef:Deze had ik gemist. Wel, daar ben ik nog niet aan uit. Grootste is een 46 nu, loopt mooi met een 12-25 achter maar voor de eerste 100 km mogelijks te licht. Dus ik overweeg een 48 of 50.walterg schreef:@Pelep: wat voor versnelling wil je op de cyclocrosser rijden?
Op de kasseien zul je eventueel met een wat lagere rpm rijden maar dan noch.
Wellicht van plan het record van Peter Post met 45,129 km/uur uit de boeken te rijden?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Touche. Bedoelde eerder dat ik niet zeker ben 100 km zonder verpinken aan hoge rpm te draaien, met een groter buitenblad kan je al eens wat ritme wisselen. Al heb je gelijk, me al meermaals afgevraagd waarom er niet meer WT met een crossversnelling rijden ipv 50 of 52.zorroi schreef:Pelep schreef:46 voor met 12-25 te licht? Met 46X12 rijdt je met 90rmpm 43 km/uur en 48 km/uur met 100rpm
Op de kasseien zul je eventueel met een wat lagere rpm rijden maar dan noch.
Wellicht van plan het record van Peter Post met 45,129 km/uur uit de boeken te rijden?
Maar bon, bedenkingen over de voorgestelde wielen zijn ook welkom
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Met die Mavic CXP 33 is niks mis!
Wilde ik twee jaar geleden ook bestellen bij Zoran, maar ik ben gezwicht voor deze:
Eigen wielen gebaseerd op de Mach1 CFX velgen, met op de stickers: Oran Z-54.
Wielen zijn na de vuurdoop in Noord-Frankrijk vorig jaar nog steeds kaarsrecht...
Wilde ik twee jaar geleden ook bestellen bij Zoran, maar ik ben gezwicht voor deze:
Eigen wielen gebaseerd op de Mach1 CFX velgen, met op de stickers: Oran Z-54.
Wielen zijn na de vuurdoop in Noord-Frankrijk vorig jaar nog steeds kaarsrecht...
Met zeker 50 encouters (op de vingers tel ik al zomaar 500 keer een kasseistrook uit PR) van de hel ben ik er meer en meer van overtuigd dat de materiaal discussie vooral een mythische bijdrage is.Pelep schreef:Maar bon, bedenkingen over de voorgestelde wielen zijn ook welkom
Ik denk - zelfs met mijn 88 kilo - hou ik alle wielen heel als ik zelf de banden mag kiezen.
Banden, banden en nog eens banden.
Over de mythische bijdrage van het materiaal ben ik voor m'n Parijs-Roubaix Blog een artikel aan het maken. Leuk om er over te praten, filosoferen en praten maar we maken echt veel groter dan het is.
Voor fabrikanten van wielen en frames komt dat mooi uit want het zorgt voor veel exposure die normaal alleen haalbaar is met een kostbare reclame campagne.
Ook ben ik van het idee dat lichte mannetjes niet op de kasseien kunnen rijden.
Het begint met dat je het moet willen en willen leren. Dan de drie contactpunten met je fiets zorgvuldig kiezen. Geen klemmende of losse schoenen, geen handschoen die knellen en geen tijdritzadel.
Daarna is het alleen nog het contactpunt tussen fiets en weg: banden! Afhankelijk van je fiets, gewicht en rijstijl kies je een breedte (eigenlijk kies je de hoogte) en de druk.
Je kan pech hebben dat de breedte van je band niet in je frame past. Alle andere frame en wiel discussies ga ik - en met mijn ervaring moet dat toch mogen - meer en meer opzijzetten.
Toen Parijs-Roubaix toe was aan de 110e editie heb ik 110 dagen als aanloop een artikel geplaatst vorig jaar 111 en dit keer zal ik 112 dagen lang als aanloop een artikel plaatsen.
Ook de nodige info voor de wielertoerist en de verschillende toertochten die voor die doelgroep beschikbaar zijn.
Overigens zondag ben ik actief in het Bos van Wallers en Carrefour de L'Arbre.
Plaatje dan nog maar