Alles over vakanties op én met de fiets

Toerversie Parijs-Roubaix, zondag 8 juni 2014

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 20 nov 2013 22:31

Ik wist niet dat je zo hyper was!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 nov 2013 22:33

walterg schreef:Ik wist niet dat je zo hyper was!
En dat voor zo'n oudje :mrgreen: :lol:

Leuke gif Gastheerg. Ik heb recentelijk al je Paris-Roubaix informatie op je blog gelezen. Ik ben benieuwd naar de MTB kasseien stroken waarvan je zegt dat het wel 7 sterren mogen zijn.

Mocht je foto's van die 7 sterren stroken hebben dan zie ik ze hier graag verschijnen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zorro op 20 nov 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 nov 2013 22:37

LOL

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 nov 2013 22:39

Gastheerg schreef:LOL
En rap. Ik paste mijn post even aan en hoppa.....
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 nov 2013 07:54

zorroi schreef:Mocht je foto's van die 7 sterren stroken hebben dan zie ik ze hier graag verschijnen.
M'n dochter op een strook bij van Cysoing naar Gruson die niet meer in gebruik is. Laatste keer 1977 (Roger de Vlaeminck) maar door de TGV in tweeen geknipt.
Afbeelding

Bij Beuvery (wat je waarschijnlijk net iets anders schrijft) tijdens MTB editie
Afbeelding

BIj Haveluy. Door het water kan je niet zien hoe slecht. Strook mag in de koers niet gerbuikt worden door de diepe kuilen en de kans op waterovelast
Afbeelding

Bij Mons en Pevele - door vele gras super glad als het nat is. Gras is hier slecht weg te houden strook mag niet in de koers.
Afbeelding

Zelf op Chemin Bourghelles. Dit is het stuk dat ten noorden van Gruson loopt en als ik het voor het zeggen had ging deze strook erin direct na Carrefour de L'Arbre. Dan kan de strook naar Gruson geasfalteerd worden wat een stuk prettiger is voor de mensen die daar wonen. Zeer slechte en lange strook. Zit in de MTB editie en in andere MTB tochten die daar zijn.
Afbeelding

De zuidkant van deze strook. Die is in 1978 nog gebruikt.
Afbeelding

Toch is het soms slecht te zien waarom afgekeurde stroken zo slecht zijn. Je moet er zelf gewoon een keer overheen en aan de bekkies zie je dan wel hoe het zit.
Afbeelding

Bij Willems. Strook wordt niet ingezet in de koers vanwege de modderoverlast
Afbeelding

En na afloop gewoon effe lekker douchen
Afbeelding

Ik zal zondag van Chemin Bourghelles een detail foto maken. Dan wordt het wel duidelijker :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 21 nov 2013 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 21 nov 2013 19:20

Boeiend! Kan me best iets inbeelden dat wielen overroepen zijn, ik stuiter ook wat op kasseien en mijn simpele Fulcrum Quattro houden dat goed. Zou enkel gaan voor een wielset met meer spaken omdat je toch iets vlotter doorkan als er dan een spaak springt.

Ik ga met de crosser dus bandbreedte zal geen probleem zijn, idee is een 25mm voor en een 28mm achter. Hoewel ervaringsdeskundigen tubes aanraden uit praktisch oogpunt clinchers, zal het zonder hulp moeten stellen dus biba meenemen zal vlotter gaan.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 nov 2013 21:22

Gastheerg schreef:
Toch is het soms slecht te zien waarom afgekeurde stroken zo slecht zijn. Je moet er zelf gewoon een keer overheen en aan de bekkies zie je dan wel hoe het zit.
Afbeelding
Mooie serie!

Deze foto van Bottechia kwam niet helemaal goed over, maar hij brengt dan wel wat meer gewicht mee!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 nov 2013 08:49

Inschrijven is inmiddels mogelijk en dat heb ik natuurlijk gelijk gedaan :mrgreen:

Zondag nog wezen oefenen met Ingmar. Even nog een paar die ik niet in vandaag gefietst heb gezet:

Bos van Wallers lag er zondag prachtig bij :shock:
Afbeelding

Carrefour de L'Arbre ook :evil:
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 28 nov 2013 21:19

Om in de sfeer te komen, mooie beelden van twee jaar geleden!

Cervelo BTP: three - Paris-Roubaix

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 dec 2013 10:11

de toerversie de dag voor de race: je kunt mits een weekendje boeken de toerversie rijden en de race zelf meepakken. Ook een goede voorbereiding op de rit van 8 juni?

http://www.sport.be/parisroubaix/2014/nl/inschrijven/

De langste versie van de rit gaat gedeeltelijk over een ander parcours maar pakt, voor ze de pr- route ingaat, heel wat ( onbekende)kasseistroken mee. Ik ga in elk geval proberen van deze te rijden want op 8 juni zit ik wschlk in italie ( stelvio?)..
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 03 dec 2013 12:24

fiedoo schreef:de toerversie de dag voor de race: je kunt mits een weekendje boeken de toerversie rijden en de race zelf meepakken. Ook een goede voorbereiding op de rit van 8 juni?

http://www.sport.be/parisroubaix/2014/nl/inschrijven/

De langste versie van de rit gaat gedeeltelijk over een ander parcours maar pakt, voor ze de pr- route ingaat, heel wat ( onbekende)kasseistroken mee. Ik ga in elk geval proberen van deze te rijden want op 8 juni zit ik wschlk in italie ( stelvio?)..
Ligt het aan mij of zijn die tarieven gedaald?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 dec 2013 13:09

De challenge was het eerste jaar 75 Euro en vorig jaar al iets goedkoper.

Ik rij op de zaterdag voor de prof Kasseien Vreten. Start in Templeuve en dan over de gewone weg naar het Bos van Wallers en dan het parcours tot Carrefour.
Leuke kleine organisatie die dit al voor de 18e(!!) keer gaan doen en 10 Euro kost. Vorig jaar geloof ik 9 Euro.

Als je dan laat start rij je achter alles aan en heb je een geweldige dag want overal hangt en staat al wel alles opgesteld.

@fiedoo: Stelvio is een van de weinig dingen die op m'n mankolijst staan maar.......................8 juni ben ik maar op 1 plaats :mrgreen:

Plaats reactie