Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Lidl gps Silvercrest Goede deal of weggegooid geld.

stansfieldd
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 aug 2012 22:17

stansfieldd 18 aug 2013 15:22

Ik zag dat de Lidl een gps in de aanbieding heeft de komende week. Ik ben wel op zoek naar een gps. Op dit moment gebruik ik mijn telefoon maar omdat ik een windowsphone heb is dat niet handig met strava. Dus vroeg ik me af of dit wat is. Is het een goede beginnersoplossing voor 50 euro als je het alleen leuk vindt om je routes bij te houden en te uploaden naar strava. Of is dit 50 euro ellende waarbij ik beter een garmin edge 200 of Bryton rider 20+ kan kopen.

http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=wDcL5Z
blz 24.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 18 aug 2013 16:54

voor 50euro kan je niet echt een miskoop doen en als ik over die aldi gps lees is dat niet eens zo gek dus ik gok dat die van de Lidl een beetje vergelijkbaar is
ik zou het in ieder geval gewoon proberen voor die 5 tientjes een rider 20 kost toch al vlug het dubbele en daar kan ik je dan van zeggen dat die zeker niet slecht is maar je moet wel elk jaar een nieuwe kabel kopen omdat die versleten is ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

stansfieldd
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 aug 2012 22:17

stansfieldd 19 aug 2013 16:15

Voor 50 euro zit ik er ook wel aan te denken om gewoon de gok te wagen.

Of heeft er hier nog iemand anders ervaring met gps apparaten van die prijsklasse.

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 19 aug 2013 17:01

Voor zover ik kan zien op de Duitse site worden routepunten opgeslagen in het apparaat. Het is me niet duidelijk of je ze ook kunt uploaden naar de computer en of je ze buiten de meegeleverde software kunt gebruiken zoals b.v. Strava. Daar zit een risico in.

De Teasi One is een 'gewone' fietscomputer die toevallig in de aanbieding was bij de Aldi. De Lidl kost ongeveer 1/3 van de Teasi. Niet perse vergelijkbaar dus.

Kortom, je kunt de gok wagen maar als Strava belangrijk voor je is loop je een risico dat het niet kan wat je wilt.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 19 aug 2013 18:18

Als ik het dus goed begrijp kun je op dit Lidl apparaat geen routes zetten welke je na kunt fietsen?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 19 aug 2013 18:24

Dat zeg ik niet. Het punt is dat je uit de beschrijving niet goed af kunt leiden wat het ding wel of niet doet/kan. Dat is de gok die je neemt als je dit apparaat koopt. Je weet pas wat het kan als je het in handen hebt.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 19 aug 2013 18:48

Hierbij de specificaties, lijkt er wel op dat je een route kunt na-rijden. Enkel 50punten mogelijk, jammer.

Beschreibung

Eigenschaften:
Ideal zum Fahrradfahren, Wandern und Joggen
Einfache Routenplanung über mitgelieferte Software
Routenführung von Wegpunkt zu Wegpunkt mit Anzeige der GPS-Koordinaten, Richtung und Entfernung zum Ziel
Speichert bis zu 50 Routen mit insgesamt 2500 Wegpunkten (50 Wegpunkte pro Route)
Streckenaufzeichnung der einzelnen Trackingpunkte (bis zu 25.000) und Rückführung zum Ausgangspunkt auf dem selben Weg
Geschwindigkeits- und Distanzmessung, Kilometerzähler, Durchschnitts-, Momentan- und Höchstgeschwindigkeit
Höhenmesser mit GPS-Präzision, Kompass
Spritzwassergeschütztes Gehäuse gemäß IPX4
Ermöglicht das Speichern verschiedener, individuell definierter Standorte (POI) – z.B. Flughafen, Restaurant etc.
Homing-Modus: Zielführung zum definierten Standort "zu Hause"
Monochromes 3,81-cm-(1,5 Zoll)-FSTN-LC-Display mit Hintergrundbeleuchtung
Anzeige GPS-Signalstärke, Uhrzeit (GPS-gestützt), Stoppuhr
Berechnung des Kalorienverbrauchs z.B. beim Radfahren
Einfache Montage an Fahrrad-Vorbau oder Lenker
Integrierter 750-mAh-Lithium-Polymer-Akku
Akku-Laufzeit: bis zu 17 Std. (maximal Laufzeit ohne Hintergrundbeleuchtung)

--------------------------------------------------------------------------------

Maße:
ca. B 5,2 x H 8,3 x T 1,7 cm

--------------------------------------------------------------------------------

Zubehör:
1 x Fahrradhalterung
1 x Armband
8 x Kabelbinder
1 x Antirutschmatte
1 x USB-Kabel
1 x Installations-CD
Bedienungsanleitung
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

stansfieldd
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 aug 2012 22:17

stansfieldd 20 aug 2013 08:30

Er zit een usb kabel bijgeleverd. Dus lijkt het me dat je wel een gpx bestand op je computer kunt zetten.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 20 aug 2013 09:04

stansfieldd schreef:Er zit een usb kabel bijgeleverd. Dus lijkt het me dat je wel een gpx bestand op je computer kunt zetten.
Nee, een kabel is bestuurd om bestanden over te zetten. Een .gpx bestand is een bepaald type bestand.

Ik denk dat het weggegooid geld is als je denkt dat je er net iets minder mee kunt als een "echte" fietscomputer. Er zal heel veel nuttige functionaliteit missen. Het enige wat goed zal werken is dat de gps aangeeft waar je zit. Mogelijk kan je er een geocache mee doen, maar meer zou ik er niet van verwachten.

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 20 aug 2013 09:20

stansfieldd schreef:Dus lijkt het me dat je wel een gpx bestand op je computer kunt zetten.
Assumptions are the mother of all fuckups ;) Nooit iets aannemen als het om dit soort zaken gaat. Als het niet vermeld staat, ga er dan maar vanuit dat het niet zo is.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 20 aug 2013 09:29

Ik dacht dat het expectations are the mother of all fuckups was. Maar assumptions klinkt ook goed))

stansfieldd
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 aug 2012 22:17

stansfieldd 20 aug 2013 09:33

Dat is wel weer een goed punt. En het bijhouden op strava is een van de belangrijkste redenen dat ik hem zou kopen. Maar even op de doos kijken of daar nog iets meer informatie op staat. Maar als er niks op staat van uploaden van bestanden naar je computer dan sla ik deze idd over.

Wat is dan een goede beginners fietscomputer die je route bijhoudt en dit bestand kan uploaden naar je computer?

Plaats reactie