Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pimp my Pina

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 10 okt 2010 15:35

Na het opbouwen van een tweede fiets en het vervangen van zo'n beetje alle onderdelen op mijn mtb is mijn Pinarello Prince nu aan de beurt voor een kleine makeover. Doel is naast het verbeteren van de looks, het naar beneden brengen van het gewicht. Dit wil ik in eerste instantie doen door een nieuwe zadelpen, stuurpen, stuur en wielen. Andere snelspanners en dat soort kleine aanpassingen is ook nog een optie. Tevens denk ik er hard aan er nog een set hoge wielen bij te kopen, maar dat is iets voor komend voorjaar. Nu heb ik natuurlijk weer de nodige twijfels en vind ik een beetje advies altijd leuk... Hieronder mijn gedachten.

Zadelpen, stuurpen en stuur:
Ik vind het MOST-spul best mooi, maar de reden dat het erop zit is omdat ik de fiets zo compleet gekocht heb en niet omdat het mijn eigen keuze was. Ik denk dat ik aan gewicht en looks kan winnen door het te vervangen door Deda. Een Deda Zero100 stuur/stuurpen en een Deda SuperZero zadelpen zien er mooi uit en zijn aanmerkelijk lichter dan wat ik nu heb. Heeft iemand nog tips voor alternatieven die zowel mooi zijn en licht zijn, zonder in AX Lightness achtige prijsklassen te komen? Ritchey WCS is geen optie, want dat vind ik bij deze fiets niet passen.

Wielen:
Er is niets mis met de Zonda's, maar Eurussen en Shamal's zijn lichter en toch net wat mooier. Wat ik nog mooier vind zijn de 2-way versie van de Fulcrum Racing Zero's. Er zijn al vele topic's over volgeschreven, maar ik blijf me toch afvragen of het prijsverschil tussen Eurussen en Shamal's te rechtvaardigen is? De Fulcrum's zouden puur een cosmetische keuze zijn vanwege de rode spaken.

Hoge wielen:
Na alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen te hebben worden het tubewielen. Bijna alle hoge clincherwielen zijn te zwaar, behalve die van Lightweight, maar die zijn wat te prijzig. Op dit moment zijn Campagnolo Bora One's en FFWD F4R's de twee voornaamste kandidaten. Een setje Infinito's sluit ik ook nog steeds niet uit.

Hier een paar plaatjes van mijn fiets, zoals deze nu is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 10 okt 2010 16:29

Misschien Easton EC90 aero wielen. Denk dat die wel vet zullen staan in de fiets. En misschien wat dingetjes van 3T voor het stuur, de stuurpen en de zadelpen. Mooi spul en erg licht.

Succes verder!
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 10 okt 2010 16:46

Qua looks zou ik beginnen met het vervangen van het frame..

Die wielen, het zadel en de crank zijn best OK, die kun je wel bewaren. Succes!

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 10 okt 2010 17:13

Ben zelf ook bezig met mijn Pina FP6. Shimano eraf en de nieuwe Campa Super Record groep erop. Eurus wieltjes erbij, moet goedkomen.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 10 okt 2010 19:09

*PFW* schreef:Qua looks zou ik beginnen met het vervangen van het frame..

Die wielen, het zadel en de crank zijn best OK, die kun je wel bewaren. Succes!


:D
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 okt 2010 20:33

PFW je bent me voor(geintje). Kijk ook eens naar 3T Arx stuurnok,de team uitvoering, 3T ergonova stuur, team of ltd uitvoering en zadelpen Dorico team of ltd uitvoering.
De teamuitvoering past goed bij je pina omdat er een rood streepje in zit. Ook kwa gewicht en prijs is dat de betere keus. In ieder geval weg met die Most meuk.
Keus vd wielen: Eurus of Fulcrum r1 of zero.
Maar Ace, je was toch op de goede weg met je Scott Scale mtb?
Succes.

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 10 okt 2010 20:41

Ze zullen vast geweldig rijden maar qua looks vind ik een Prince frame ook niets. Het is nogal over-the-top met dat spuitwerk en die kronkelvorken, als je graag wilt opvallen kun je dat beter doen dmv fietsprestaties dan met je fiets. Dus ik zou ook zeggen frame eruit!
Ik zie dat je al een Scott mtb hebt, is een Addict frameset niets? Bespaar je meteen gewicht en kun je toch het relatief goedkope WCS spul aanschaffen want dat matcht prima met Scott.

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 10 okt 2010 21:25

LOL over de frame-opmerkingen, dat was te verwachten :) Smaken verschillen! Overigens is de kans groot dat mijn volgende frame (over 2 jaar ofzo) een Scott of Specialized wordt, maar dat is een andere discussie.

3T is een mooi merk, heb ik op mijn tweede fiets! Maar ik vind Deda dan toch net wat beter passen. Ik zit eraan te denken de zwarte versies te nemen. Het frame is al opvallend genoeg en dat compenseert dan een beetje. Met de zwarte versies zit ik safe en kan ik die ook op vrijwel ieder volgend frame monteren.

@martijn: ik hoor veel goede dingen over de wielen, maar op de een of andere manier vind ik FFWD's dan toch beter passen. Bora's sowieso, aangezien het verder ook vooral Campa is dat de klok slaat.

@hond: insinueer je hier nu mee dat ik op wil vallen dmv fiets om mijn gebrek aan fietsprestaties te compenseren? ;-) Een Addict is overigens wel een kandidaatopvolger, maar nu even niet!

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 10 okt 2010 21:50

zal is een fototje van mijn reserve reserve fiets posten .

[img=http://img99.imageshack.us/img99/8405/pict1478e.jpg]

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 10 okt 2010 21:56

Zwart Deda spul, zwarte remklauwtjes, zwart lintje, zwarte SLR (liefst met rood detail ala SLR XC) en een setje infinito's waar je in dit uitzonderlijke geval (voor rust in de looks) de stickers af moet trekken. (wel de witte naven graag)

Als leukigheidje rode speedplays en een witte snelspanner.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 10 okt 2010 22:09

Ace1978 schreef:LOL over de frame-opmerkingen, dat was te verwachten :) Smaken verschillen! Overigens is de kans groot dat mijn volgende frame (over 2 jaar ofzo) een Scott of Specialized wordt, maar dat is een andere discussie.


Niet alleen over smaak :(
Pina is in mijn ogen er bijzonder goed in geslaagd om een product op de markt te zetten waar menigeen (flink) voor wil betalen. De exclusieviteit is in ieder geval ver(der) te zoeken dan enkele jaren geleden. Je ziet ze tegenwoordig zo vaak dat het lijkt alsof ze gratis zijn bij het tweede pakje boter o.i.d.
Doet overigens helemaal niets af aan de kwaliteit van de fietsen.
En (soms) vind ik ze er mooi uitzien, bijvoorbeeld met LW's / Bora's / EC90's en Deda delen (ipv schreeuwerige Most).
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 10 okt 2010 22:17

setje hyperons erin en niks meer aan doen

Plaats reactie