Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Scheur in carbonframe?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5297
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2013 20:32

Ik was net mijn fiets aan het schoonmaken en toen vond ik een scheur in mijn frame of de lak. :( Hij zit net op de overgang van de bovenbuis naar de zadelpen.

Ik ben er niet zeker van wat het is. Voel hem wel als ik er overheen ga met mijn vinger. Ik hoop een barst in de lak, maar ben bang dat... Wat is jullie mening?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weten jullie hoe het dan eventueel zit met garantie of dat ik een nieuw frame moet kopen?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt,

Johan
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 aug 2013 20:52

Om te beginnen al mee langs je fm gaan en horen wat er kan geregeld worden.
Want ik vrees inderdaad dat het er niet zo goed uitziet.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5297
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2013 21:00

Daar was ik al bang voor. Kan zo'n scheur zomaar ontstaan? De fiets is nooit gevallen of wat dan ook.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Jordyyy2
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jul 2013 11:58

Jordyyy2 13 aug 2013 22:04

Als je er met een wattenstaafje overheen gaat blijven er dan vezels hangen?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5297
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2013 22:13

Ik zie het niet blijven hangen, maar voel wel dat er een soort hoogteverschil in zit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 13 aug 2013 22:41

Ben geen expert op dit vlak en kan ook eea niet heel duidelijk zien op foto's.
In dit gebied bestaat het carbon volgens mij uit diverse matjes die over elkaar gelegd zijn. Matjes scheuren niet zo maar door en een gescheurd matje zou er ook heel anders uitzien imho. Zou dus vermoeden dat een dergelijke scheur zit in de oppervlakte lak/epoxy die minder flexibel is dan de onderliggende carbon layers.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 13 aug 2013 23:45

Kan ook niet zo goed zien. Tik met een muntje voorzichtig rond de locatie. Bij klankverschil is de structuur onderbroken, anders weinig ad hand of puur cosmetisch.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 14 aug 2013 00:52

Ik blijf dit onderwerp even volgen, de Izoard XP staat oa. op m'n lijstje.
Twijfel tussen deze of een aluminium van een ander merk.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5297
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 aug 2013 08:10

Bedankt voor de reacties. Laten we hopen dat het oppervlakkig is. Ik zal vanmiddag even naar mijn FM. Had wel al uitgezocht dat Wilier standaard 2 jaar garantie geeft en als je je registreert dat dit verlengd wordt naar 5 jaar. Dus dat nog maar even gedaan.

@Marco Handgraaf: Ik ben ontzettend tevreden over deze fiets. Ondanks dit zal ik hem je nog steeds aanraden. Als je even zoekt op fiets vindt je ook een test. Ik heb hem al twee jaar en zie dat de opvolgers steeds qua afmontage veranderen. De 2014 modellen hebben niet zo'n goede afmontage. Ik zou dan een 2013 model pakken. Qua prijs is hij ook goedkoper geworden, dus dat scheelt :P
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5297
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 aug 2013 11:21

Net bij de FM geweest. We kunnen nu beide het hoogteverschil niet meer voelen en de "scheur" is ook minder zichtbaar, alhoewel dat ook afhankelijk is van het licht. Mijn zadelpen zat ook ineens scheef, dus die willen we even recht zetten en toen was er een hele duidelijke kloink hoorbaar. Daarna zag je hem rond de "scheur" helemaal wit oplichten. Hij staat nu bij de FM, morgen zal iemand anders er nog naar kijken en dan afwachten wat hij ziet. Ze hadden het over opsturen, maar dan ben ik mijn fiets een week of 5 kwijt, hopelijk kan ik dan even een lenen, want heb inmiddels geen tweede fiets meer. :(

Als ik meer weet laat ik het horen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 14 aug 2013 13:33

Die 5 weken ben je zo kwijt aan inspectie en eventuele levering van een nieuw frame. Grote kans dat het nog wel langer gaat duren. Misschien heeft je FM een leenfiets voor je, waar je zolang op kunt fietsen? Of evt een maatje met een winterfiets?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 aug 2013 13:41

JPAR schreef:Mijn zadelpen zat ook ineens scheef, dus die willen we even recht zetten en toen was er een hele duidelijke kloink hoorbaar. Daarna zag je hem rond de "scheur" helemaal wit oplichten. . . . . . . Hij staat nu bij de FM, morgen zal iemand anders er nog naar kijken en dan afwachten wat hij ziet
Leuk dat iemand anders er nog naar wil kijken maar dit zal niets veranderen aan het frame.
Jouw beschrijving laat weinig aan de verbeelding over, het is overduidelijk dat er iets niet goed zit in het frame.

Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost.

Plaats reactie