Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 nov 2017 22:17

Ik zie geen voordelen t.o.v. de Vivax, die kan je elke gewenste fiets installeren en het valt niet op.
Met die Pinarello val je direct door de mand als slappe poseur.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 nov 2017 09:58

Sowiso die begrenzing op 25km/u is kolder. Als je een echte goede e-bike wilt maken zorg je er gewoon voor dat je altijd 150-200w extra ter beschikking hebt. Als je dan 40+ km/u wilt fietsen moet je nog steeds serieus doortrappen.

Maarreh, ik neem aan dat ze dit al goed getest hebben bij de profs? :mrgreen:
Less is bore

Raymond62
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 feb 2015 11:21

Raymond62 22 nov 2017 10:22

Die begrenzing op 25 Kmh is door de wet ingegeven en ga je daarboven dan kom je in een andere categorie terecht met andere regels.
Dit soort racefietsen zijn duidelijk bedoeld om een beklimming makkelijker te maken en niet om hard te rijden op het vlakke... ;)

Als ik kijk naar de voorwaarden om zo een Vivax systeem in te bouwen dan vallen er al veel fietsen af vanwege de oncompatibele zitbuis.
Die moet een inwendige diameter hebben van 31,6 of 30,9 mm en dan vallen al de meeste Pinarello's af (ook de mijne) want die hebben een platte aerodynamische zitbuis.
Ook lees ik ergens dat dat systeem niet in een carbonframe kan ingebouwd !?
Misschien ondertussen al achterhaald maar zo staat het toch ergens te lezen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 nov 2017 10:26

Maar omdat het een pinarello machine is, valt hij wel onder de categorie "betere e-bikes +45km/u" ?

En volgens mij was juist de reclame controversieel... met als uitgangspunt dat je vriendin nu bij kan blijven als je samen gaat fietsen. Heeft niets met bergop fietsen te maken ;).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 nov 2017 10:30

MarkVeenstra schreef: 22 nov 2017 10:26 Maar omdat het een pinarello machine is, valt hij wel onder de categorie "betere e-bikes +45km/u" ?

En volgens mij was juist de reclame controversieel... met als uitgangspunt dat je vriendin nu bij kan blijven als je samen gaat fietsen. Heeft niets met bergop fietsen te maken ;).
Nee hoor, kun je lekker achter je vriendin gaan hangen ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 nov 2017 10:49

MarkVeenstra schreef: 22 nov 2017 10:26 Maar omdat het een pinarello machine is, valt hij wel onder de categorie "betere e-bikes +45km/u" ?
Nee, dat komt omdat Pina rijders goede coureurs zijn die gemakkelijk de 45 halen ;-)
Weg met het dikkebuikenimago :lol:
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 nov 2017 11:06

Als er iets is dat dat imago bevestigt , is het wel die E Pinarello........veel fouter kan het niet.
Naast de dikkenavencategorie (bejaarden op Ebikes) krijgen we nu ook dfe dikkebuizencategorie voor mensen die de schijn willen ophouden dat ze op een racefiets rijden...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 22 nov 2017 18:33

MarkVeenstra schreef: 22 nov 2017 10:26 Maar omdat het een pinarello machine is, valt hij wel onder de categorie "betere e-bikes +45km/u" ?

En volgens mij was juist de reclame controversieel... met als uitgangspunt dat je vriendin nu bij kan blijven als je samen gaat fietsen. Heeft niets met bergop fietsen te maken ;).
Waarom vind je die reclame controversieel, Mark?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 nov 2017 19:11

Als ze een prikkende reclame hadden willen maken hadden ze beter de rollen om kunnen draaien: “nu kunnen ook de mannen hun vrouw bijhouden bergop”
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 nov 2017 19:52

Herman_N schreef: 22 nov 2017 18:33
MarkVeenstra schreef: 22 nov 2017 10:26 Maar omdat het een pinarello machine is, valt hij wel onder de categorie "betere e-bikes +45km/u" ?

En volgens mij was juist de reclame controversieel... met als uitgangspunt dat je vriendin nu bij kan blijven als je samen gaat fietsen. Heeft niets met bergop fietsen te maken ;).
Waarom vind je die reclame controversieel, Mark?
Omdat het de indruk wekt dat dames niet zonder electrisch hulpmiddel (of mechanische doping op dit forum), zouden kunnen om hun partner bij te houden op de fiets.
In de 1e plaats is het niet meer van deze tijd om vrouwen als het zwakke geslacht weg te zetten, waar in dit geval een hulpmiddel voor gemaakt is.
In de 2e plaats zijn de meeste fietsende dames prima in staat om met je mee te rijden, uiteraard enigszins afhankelijk van de getrainedheid van beiden. Maar in mijn beleving zijn de fietsende dames over het algemeen fit, en redelijk gedreven, terwijl in een toerpeloton qua mannen juist een grote schare aan dikke buiken - 1x per week een rondje om de kerk met koffie en gebak zit. --> dat laatste is niet slecht, maar die ontwikkelen totaal niet de snelheden waar de dames (over het algemeen gesproken) van wakker liggen.

Dus ik vind het controversieel vanwege de stereotypering, en daarbij onterecht en mismatch van inschatting van de markt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 22 nov 2017 20:49

Typisch iets van onze moderne maatschappij om de fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen uit te drukken in goed of slecht. Mannen hebben nou eenmaal 5-10% meer spiermassa dan vrouwen en vrouwen hebben ongeveer 5% meer vetmassa. Allemaal gemiddeldes natuurlijk, maar dit is gewoon een bestaand verschil. Dat mannen daardoor in staat zijn tot het leveren van hogere lichamelijke prestaties is evident. Niks om trots op te zijn, maar er is ook geen enkele reden om dat te ontkennen. Bij de meeste sporten is dat ook gewoon geregeld door mannen en vrouwen apart te laten sporten.

Bovendien zijn er ook nog veel meer mannen die fietsen dan vrouwen. Dus het aantal vrouwen dat minder presteert dan hun mannelijke partner is een aanzienlijk grote groep. Bij Pinarello zijn ze niet helemaal achterlijk schat ik in dus ik neem aan dat dit een serieuze doelgroep is. De fietsfabriek richt haar campagne blijkbaar hierop. Ik zie niet in wat daar controversieel aan is.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 nov 2017 20:58

@Mark, ik vind het leuk dat je het opneemt voor de vrouwen, maar... ik heb nog maar zelden, dus eigenlijk nooit, gezien dat een man elektrisch reed en de vrouw niet. Maar wat ik wel regelmatig zie is dat de vrouw elektrisch voorop rijdt, met mannetje (zonder) er achteraan.
De elektrische fietsen die bij ons in de buurt rijden zijn veelal met een mtb uiterlijk, of in goed Frans vtt. Behalve dan als het Nederlanders, Belgen of Duitsers zijn, die de eigen fiets mee hebben.

Plaats reactie