@Ernie C. Eén groot verschil: je hebt met je vrouw slechts een uurtje gefietst met de getunede e-bike en dan kun je makkelijk gebruik maken van de maximale motorondersteuning, dan klopt je verhaal wel. Als je 80-100 km afstand wil fietsen moet je doseren (of de accu is leeg na 50 km) en doorgaans op "eco" stand fietsen en dat maakt een hemelsbreed verschil. Op deze manier lever je met een e-bike ook sportieve prestaties.
Merida heeft ook wel sportief ogende e-bikes
https://www.merida.nl/e-bike/
Het E-Bike topic
30 gemiddeld red je al snel voor een kilometer of 70, zeker als je ook nog in een groepje meerijdt, ga je het wel redden in je normale kloffie zonder gek te zweten. Dan moet het natuurlijk niet dit weer zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Tja, dat is nu net niet de bedoeling van iemand die op zo'n ding plaatsneemt/ nodig heeft.gene schreef: ↑07 aug 2020 09:39 @Ernie C. Eén groot verschil: je hebt met je vrouw slechts een uurtje gefietst met de getunede e-bike en dan kun je makkelijk gebruik maken van de maximale motorondersteuning, dan klopt je verhaal wel. Als je 80-100 km afstand wil fietsen moet je doseren (of de accu is leeg na 50 km) en doorgaans op "eco" stand fietsen en dat maakt een hemelsbreed verschil. Op deze manier lever je met een e-bike ook sportieve prestaties.
Het blijft tobben.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hallo allemaal!
Heb sinds gisteren ook een 2de probleem, als mijn gereden rit in de ebike connect app verschijnt, toont hij de rit niet meer op de kaart, er staat ' route is niet beschikbaar voor deze activiteit'...
Is een KIOX en de verbinding met GSM werkt...
Voor gisteren ging dit wel, nu plots niet meer...
Iemand een idee?
Heb sinds gisteren ook een 2de probleem, als mijn gereden rit in de ebike connect app verschijnt, toont hij de rit niet meer op de kaart, er staat ' route is niet beschikbaar voor deze activiteit'...
Is een KIOX en de verbinding met GSM werkt...
Voor gisteren ging dit wel, nu plots niet meer...
Iemand een idee?
hoi, ik heb zelf 2 weken geleden de cube hybrid nature gekocht.
Ben 50 heb echt een vreselijk slechte conditie en 25 jaar niet op een fiets gezeten.
Ben nu 3 keer in de week wat routes aan het rijden vanuit Uitgeest, het is mooi en leuk maar valt voor mensen met een belabberde conditie nog niet mee hoor ook al is het ondersteund.
Doe tussen de 30 en 50 km per keer en ben helemaal gebroken en wil alleen maar slapen als ik thuiskom.
Zal gerust beter worden hoop ik.
Iemand hier ervaring mee?
Ben 50 heb echt een vreselijk slechte conditie en 25 jaar niet op een fiets gezeten.
Ben nu 3 keer in de week wat routes aan het rijden vanuit Uitgeest, het is mooi en leuk maar valt voor mensen met een belabberde conditie nog niet mee hoor ook al is het ondersteund.
Doe tussen de 30 en 50 km per keer en ben helemaal gebroken en wil alleen maar slapen als ik thuiskom.
Zal gerust beter worden hoop ik.
Iemand hier ervaring mee?
Ik spreek niet uit ervaring (nooit echt slechte conditie gehad) , maar in het algemeen is het een kwestie van rustig beginnen en opbouwen, of het nu semi-elektrisch is of niet.Teddyboom schreef: ↑27 aug 2020 16:33 hoi, ik heb zelf 2 weken geleden de cube hybrid nature gekocht.
Ben 50 heb echt een vreselijk slechte conditie en 25 jaar niet op een fiets gezeten.
Ben nu 3 keer in de week wat routes aan het rijden vanuit Uitgeest, het is mooi en leuk maar valt voor mensen met een belabberde conditie nog niet mee hoor ook al is het ondersteund.
Doe tussen de 30 en 50 km per keer en ben helemaal gebroken en wil alleen maar slapen als ik thuiskom.
Zal gerust beter worden hoop ik.
Iemand hier ervaring mee?
Met een hartslagmeterje kan je het een beetje sturen, beginners lopen meestal te hard van stapel.
50 km is eigenlijk al teveel als je vanuit nul moet beginnen.
3x in de week een uurtje en pas als je dat goed verteert kan je uitbouwen naar 1,5 a 2 uur.
Ps, ik woon ook in Uitgeest, ben 67 en rij een 250 km per week zonder ondersteuning, er is nog hoop voor je....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik was ook hopeloos uit vorm en veel te dik, en na het eerste rondje (ca. 22 km, zonder ondersteuning) was ik ook kapot. Nu is het standaard rondje rond de 80 geworden, zonder dat ik daar normaal gesproken extreem moe van word.
Maar gewoon lekker vaak de fiets pakken (vaker is beter dan harder of verder) ook die kleine stukjes van 5 a 10 km tikken aan om aan je conditie te werken. En zet daarbij de ondersteuning ook maar eens uit (of heel laag).
Heb in de corona tijd zelf eigenlijk vaker op de racefiets gezeten dan normaal, maar ik was de kleine ritjes en wandelingen naar de trein, sportclub, winkel etc wel kwijt, dus had toch het gevoel in conditie achter uit te zijn gegaan. Vond ik persoonlijk wel een eyeopener.
Dus veel kleine ritjes/wandelingen doen, en daarnaast gewoon rustig je ritten blijven fietsen. Die vermoeidheid gaat van zelf weer weg (maar probeer die vermoeidheid niet weg te eten; daar heb ik bij vlagen wel last van gehad) ....maar zal ook wel weer eens terug komen zodra je weer stappen gaat maken qua afstand en/of snelheid.
Maar gewoon lekker vaak de fiets pakken (vaker is beter dan harder of verder) ook die kleine stukjes van 5 a 10 km tikken aan om aan je conditie te werken. En zet daarbij de ondersteuning ook maar eens uit (of heel laag).
Heb in de corona tijd zelf eigenlijk vaker op de racefiets gezeten dan normaal, maar ik was de kleine ritjes en wandelingen naar de trein, sportclub, winkel etc wel kwijt, dus had toch het gevoel in conditie achter uit te zijn gegaan. Vond ik persoonlijk wel een eyeopener.
Dus veel kleine ritjes/wandelingen doen, en daarnaast gewoon rustig je ritten blijven fietsen. Die vermoeidheid gaat van zelf weer weg (maar probeer die vermoeidheid niet weg te eten; daar heb ik bij vlagen wel last van gehad) ....maar zal ook wel weer eens terug komen zodra je weer stappen gaat maken qua afstand en/of snelheid.
Hallo,
Even wat duiding: Mijn vrouw fiets al enkele jaren elektrisch, omdat het gewoon niet meer ging omwille van de conditie die niet goed was door de medicatie die ze moet nemen. Ik fiets niet-elektrisch.
We zijn recent op dieet geweest & zijn beiden behoorlijk afgevallen (mijn vrouw 20kg, ik 40kg). Daarom wil ik mezelf nu belonen met de aanschaf van een koersfiets.
Als mijn vrouw dan eens mee wil gaan rijden dan zou ze eigenlijk ook een koersfiets moeten hebben, maar die zou dan elektrisch moeten zijn.
Maar ik ken daar dus bijna niks van...
Haar elektrische fiets is begrensd op 25km/u. Is dat bij zo'n koersfiets ook begrensd? En zo ja, op welke snelheid?
De elektromotor geeft ondersteuning, Maar hoeveel? Is dat vergelijkbaar met de gewone elektrische fiets? Of...?
En hoe ver kun je daarmee fietsen? Hoe handelt dat op hellingen?
Hoeveel zwaarder is zo'n elektrische koersfiets?
Een hele hoop vragen, maar ik hoop te weten te komen of het al dan niet interessant is, of dat ik beter gewoon alleen ga koersen & met de gewone fiets rij als we samen op pad gaan.?
Even wat duiding: Mijn vrouw fiets al enkele jaren elektrisch, omdat het gewoon niet meer ging omwille van de conditie die niet goed was door de medicatie die ze moet nemen. Ik fiets niet-elektrisch.
We zijn recent op dieet geweest & zijn beiden behoorlijk afgevallen (mijn vrouw 20kg, ik 40kg). Daarom wil ik mezelf nu belonen met de aanschaf van een koersfiets.
Als mijn vrouw dan eens mee wil gaan rijden dan zou ze eigenlijk ook een koersfiets moeten hebben, maar die zou dan elektrisch moeten zijn.
Maar ik ken daar dus bijna niks van...
Haar elektrische fiets is begrensd op 25km/u. Is dat bij zo'n koersfiets ook begrensd? En zo ja, op welke snelheid?
De elektromotor geeft ondersteuning, Maar hoeveel? Is dat vergelijkbaar met de gewone elektrische fiets? Of...?
En hoe ver kun je daarmee fietsen? Hoe handelt dat op hellingen?
Hoeveel zwaarder is zo'n elektrische koersfiets?
Een hele hoop vragen, maar ik hoop te weten te komen of het al dan niet interessant is, of dat ik beter gewoon alleen ga koersen & met de gewone fiets rij als we samen op pad gaan.?
-
- Forum-lid
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 02 jan 2013 15:53
volgens mij gelden voor een racefiets en gewone stadsfiets dezelfde regels voor de elektrische ondersteuning.
De fiets heeft trapondersteuning tot 25 kilometer per uur.
De elektromotor van de fiets heeft een vermogen van maximaal 250 watt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ets-e-bike
De fiets heeft trapondersteuning tot 25 kilometer per uur.
De elektromotor van de fiets heeft een vermogen van maximaal 250 watt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ets-e-bike
Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT