De Ebike in het algemeen is een logische ontwikkeling in het perspectief van differentiatie in de ter beschikking staande vervoermiddelen voor alle mogelijke doelen en voor diverse doelen ook een prima oplossing.
Een Ebike vermomd als racefiets is een gedrocht dat simpelweg niet past in mijn perceptie van het racefietsgebeuren.
Ik veroordeel niemand, het is slechts mijn perceptie.
Het E-Bike topic
Ik was maar aan het plagen ; met wat je verteld ben ik niet veel beter. Maar met mijn 47 ga ik me nog geen oudere noemen .
Zorg vooral dat je plezier beleefd aan het fietsen en bezorg je vrouw die ebike die nog net iets sneller rijdt zodat ze kan volgen...al zijn interval trainingen ook niet slecht.
Walter
Dag iedereen,
Ik had graag geweten wat de meest voorkomende problemen zijn die jullie tegen komen met jullie elektronische fiets:
- net na de aanschaf
- tijdens gebruik.
Laat gerust weten welk type gebruiker je bent en welk type fiets jullie hebben.
Groet!
Ik had graag geweten wat de meest voorkomende problemen zijn die jullie tegen komen met jullie elektronische fiets:
- net na de aanschaf
- tijdens gebruik.
Laat gerust weten welk type gebruiker je bent en welk type fiets jullie hebben.
Groet!
Ik hoor dat stromers standaard met mindere banden worden geleverd, en dat er wel eens hier en daar eentje tegen de grond gaat omdat het nat was op de weg
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge
Mijn wederhelft heeft sinds begin 2017 een Merida Spresso. Sportief model met meest krachtige Bosch CX motor (75 Nm) Is er uiterst tevreden over en heeft genoeg aan 25 km/h. Ik gebruik de fiets ook af en toe maar had hem toch liever iets sneller en heb er een chip in geplaatst. Waar het kan duw ik even op het geheime knopje en motor ondersteunt tot 50 km/h Standaard staat hij altijd in 25 km/h modus.
De accu meestal slechts voor 90 % op te laden, daardoor zou deze een langere levensduur hebben. Af en toe wel tot 100% opladen om alle cellen op zelfde niveau te brengen.. Nooit voor lange tijd ontladen laten staan. Tijdens (winter)periodes wanneer fiets niet gebruikt wordt de accu tss de 40 en 60 % geladen houden.
Fietsen aan 45 Km/h moet ik toch wat relativeren, het kan mits flink meetrappen en met hoge ondersteuning van de motor. Hou er dan wel rekening mee dat de accu (500 W/h) leeg is na 40 km. Ik rij doorgaans aan 35 km/h. en kom zo op een gemiddelde van 30 km/h
De accu meestal slechts voor 90 % op te laden, daardoor zou deze een langere levensduur hebben. Af en toe wel tot 100% opladen om alle cellen op zelfde niveau te brengen.. Nooit voor lange tijd ontladen laten staan. Tijdens (winter)periodes wanneer fiets niet gebruikt wordt de accu tss de 40 en 60 % geladen houden.
Fietsen aan 45 Km/h moet ik toch wat relativeren, het kan mits flink meetrappen en met hoge ondersteuning van de motor. Hou er dan wel rekening mee dat de accu (500 W/h) leeg is na 40 km. Ik rij doorgaans aan 35 km/h. en kom zo op een gemiddelde van 30 km/h
mijn mtb is uitgerust met een bafang bbs02 1200w motor
korteling (1000km) heb ik een Shimano Deore XT CS-M770 Cassette 9-speed zilver (Uitvoering: 11-34 tanden) geplaatst, vooraan ligt een bling ring 52t
vanaf het 3de kleinste achterste tandwiel begint de ketting over te lopen, dit heb ik reeds vanf het begin)
er is net een nieuwe shimano e-bike ketting geplaatst, probleem is alleen veregerd
bij gebruik van het één na kleinste tandwiel, springt de ketting er voortdurend over, bij het kleinste tandwiel minder, zowat 1 x per seconde, meer als ik er zelf meer kracht op zet
mijn snelheid ligt dan rond de 40 à 55 km/pu
wat is er fout?
korteling (1000km) heb ik een Shimano Deore XT CS-M770 Cassette 9-speed zilver (Uitvoering: 11-34 tanden) geplaatst, vooraan ligt een bling ring 52t
vanaf het 3de kleinste achterste tandwiel begint de ketting over te lopen, dit heb ik reeds vanf het begin)
er is net een nieuwe shimano e-bike ketting geplaatst, probleem is alleen veregerd
bij gebruik van het één na kleinste tandwiel, springt de ketting er voortdurend over, bij het kleinste tandwiel minder, zowat 1 x per seconde, meer als ik er zelf meer kracht op zet
mijn snelheid ligt dan rond de 40 à 55 km/pu
wat is er fout?
Een ketting springt alleen als hij niet goed op het tandwiel past en dat kan om de volgende redenen zijn:
-oude ketting om nieuw tandwiel
-nieuwe ketting om oud tandwiel
-slecht fabrikaat tandwiel.
-oude ketting om nieuw tandwiel
-nieuwe ketting om oud tandwiel
-slecht fabrikaat tandwiel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig