Het E-Bike topic
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Nu wachten tot de eerste nep Pina E-bikes op de markt komen. Er zal vraag naar zijn vermoed ik.
Laat ik beginnen om te zeggen dat ik niets, maar dan ook niets tegen ebikes heb. Ik vind ze erg handig voor bv mijn vrouw. Die heeft hele andere interesses dan zich suf te trainen op een fiets. Maar ze vindt het wel heel leuk om tijdens onze vakantie samen met mij een rondje door de bergen te fietsen. Of voor ouderen of mensen met een beperking die een bergrit willen maken. In Zwitserland ontmoette ik ooit een ouder echtpaar dat met hun ebike bijna bovenop de Albulapas was aangekomen. Moet ik die mensen hun plezier misgunnen? Of mensen die gewoon in hun omgeving rondjes fietsen zonder zich suf te trappen tegen de wind in. Ook kan het nuttig zijn voor mensen met een drukke baan of die om andere reden geen zin of tijd hebben om veel te trainen. Kortom, een totaal andere doelgroep dan hier op het forum. Wie ben ik om hen de lol van het fietsen te ontzeggen.
Uiteraard willen we dit soort fietsen niet zien in serieuze tochten als cyclo's en wedstrijden. Hoewel er steeds meer cyclo's komen met een aparte ebiketocht, waar ik overigens geen enkel bezwaar tegen heb. Zolang het maar apart is van de serieuze hardrijders. Als ik zo'n fiets zou tegenkomen in een toertocht maakt het me trouwens niets uit. Ieder zijn meug.
Maar toch zit er iets tegenstrijdigs in die Pinarello. Pina is een luxemerk en daar zal een bijbehorend prijskaartje aan hangen. Aangezien de doelgroep die ik hierboven beschreef niet bestaat uit de zeer fanatieke fietsers ben ik benieuwd of deze fiets aan de doelstellingen voldoet. Voor mensen die niet minimaal een keer of 2-3 per week op de fiets springen zijn er toch echt goedkopere alternatieven denkbaar. Bovendien verwacht ik dat de doelgroep die ik hierboven beschreef niet bepaald fietsgeil zal zijn. Waarmee ik wil zeggen dat ze over het algemeen niet geneigd zullen zijn extra te betalen voor een 'mooie' fiets van een luxemerk. Dus ik twijfel een beetje aan het succesverhaal. Ik snap overigens wel dat Pinarello hier instapt, want de verkoop van ebikes vormt een booming business.
Uiteraard willen we dit soort fietsen niet zien in serieuze tochten als cyclo's en wedstrijden. Hoewel er steeds meer cyclo's komen met een aparte ebiketocht, waar ik overigens geen enkel bezwaar tegen heb. Zolang het maar apart is van de serieuze hardrijders. Als ik zo'n fiets zou tegenkomen in een toertocht maakt het me trouwens niets uit. Ieder zijn meug.
Maar toch zit er iets tegenstrijdigs in die Pinarello. Pina is een luxemerk en daar zal een bijbehorend prijskaartje aan hangen. Aangezien de doelgroep die ik hierboven beschreef niet bestaat uit de zeer fanatieke fietsers ben ik benieuwd of deze fiets aan de doelstellingen voldoet. Voor mensen die niet minimaal een keer of 2-3 per week op de fiets springen zijn er toch echt goedkopere alternatieven denkbaar. Bovendien verwacht ik dat de doelgroep die ik hierboven beschreef niet bepaald fietsgeil zal zijn. Waarmee ik wil zeggen dat ze over het algemeen niet geneigd zullen zijn extra te betalen voor een 'mooie' fiets van een luxemerk. Dus ik twijfel een beetje aan het succesverhaal. Ik snap overigens wel dat Pinarello hier instapt, want de verkoop van ebikes vormt een booming business.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ik zie een parallel met zeer luxe en peperdure "terreinwagens", dikwijls zonder enige terreincapaciteit. Ondanks alle scepsis toch een succesverhaal geworden ...
Mij zal je niet zo gauw op een elektrische Pinarello tegenkomen (ik ben geen tandarts, heb geen bierbuik en ook niet teveel geld - vandaar waarschijnlijk), maar ik kan me inbeelden dat ze gaan verkopen van Treviso tot Peking.
Mij zal je niet zo gauw op een elektrische Pinarello tegenkomen (ik ben geen tandarts, heb geen bierbuik en ook niet teveel geld - vandaar waarschijnlijk), maar ik kan me inbeelden dat ze gaan verkopen van Treviso tot Peking.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Er zijn ook mensen die wc brillen kopen van $20.000 er zullen dus ook wel mensen [miljonairs] zijn die een Focus e race bike te simpel vinden en liever een dure Pinarello e race bike willen.
13 kg en max. 25 km/u roept ook vraagtekens op welk voordeel je daarmee op het vlakke hebt behalve bij storm tegen.
De fietsen zijn ook makkelijk te herkennen aan de enorm dikke schuine buis....
De fietsen zijn ook makkelijk te herkennen aan de enorm dikke schuine buis....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hela hela pas op, ik rij ook met een Pinarello en ik heb géén bierbuik en géén geld teveel...
Ik hou gewoon van jaloerse blikken
En al wat eerste indrukken bvb hier: http://racefietsblog.nl/introductie-en- ... sche-pina/
Dus is die inderdaad bedoeld om gemakkelijker bergop te kunnen.
Ik hou gewoon van jaloerse blikken
En al wat eerste indrukken bvb hier: http://racefietsblog.nl/introductie-en- ... sche-pina/
Dus is die inderdaad bedoeld om gemakkelijker bergop te kunnen.
- triumph_st
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 okt 2017 12:30
- Locatie: Meensel-Kiezegem
Het is zoals het Vivax systeem (aka Cancellara bike); wanneer je fors wind tegen hebt, flink bergop, moe op einde van de rit, .. Boonen eraf wil fietsen) heb je de mogelijkheid om wat ondersteuning te vragen. Vandaar ook de begrenzing tot 25 km/h en de tamelijk beperkte batterijcapaciteit. Zonder ondersteuning fietst zo'n fiets als een 'gewone' racefiets.