Hallo,
Als ik mijn Campa Veloce 10-speed groep wil ombouwen naar 11-speed, welke onderdelen van de groep moet ik dan vervangen?
Alvast bedankt
Veloce 10 speed ombouwen naar 11 speed
Shifter, achterderailleur, cassette, ketting en kettingbladen.
Met 10v kettingbladen werkt 't ook wel, maar dat zal toch niet 100% schakelen.
Met 10v kettingbladen werkt 't ook wel, maar dat zal toch niet 100% schakelen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gewoon een Athena 11sp groep kopen zou ik zeggen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Rij zelf al behoorlijk tijd met de laatste generatie 10 speed bladen Record uitvoering in een volledig 11 speed groep uitgezonderd 10 sp voorderailleur. Dit schakelt niet verschillend dan 11 speed bladen. Meest verschil in schakel prestaties voorzijde haal je uit een goed stijve voorderailleur.
Prijs technisch is het wel beter om gewoon een complete groep te scoren als je van Veloce naar 11sp wil. Enige punt van aandacht is dan dat je met Athena de Powershit krijgt ipv Utrashift(Chorus en (Super) Record). Ook Powertorque crank zou ik niet vrolijk van worden...
Prijs technisch is het wel beter om gewoon een complete groep te scoren als je van Veloce naar 11sp wil. Enige punt van aandacht is dan dat je met Athena de Powershit krijgt ipv Utrashift(Chorus en (Super) Record). Ook Powertorque crank zou ik niet vrolijk van worden...
Ik rij nu 9.000km met een Athena 11sp crankstel is nog nooit los geweest en heeft ook nog nooit een kraak of bijgeluid gehad.haaldoor schreef:
Deze begrijp ik niet helemaal.Meest verschil in schakel prestaties voorzijde haal je uit een goed stijve voorderailleur.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
nijkie schreef:Ik rij nu 9.000km met een Athena 11sp crankstel is nog nooit los geweest en heeft ook nog nooit een kraak of bijgeluid gehad.haaldoor schreef:
Prijs technisch is het wel beter om gewoon een complete groep te scoren als je van Veloce naar 11sp wil. Enige punt van aandacht is dan dat je met Athena de Powershit krijgt ipv Utrashift(Chorus en (Super) Record). Ook Powertorque crank zou ik niet vrolijk van worden...Deze begrijp ik niet helemaal.Meest verschil in schakel prestaties voorzijde haal je uit een goed stijve voorderailleur.
De problemen beginnen met Power Torque pas als je het crankstel wil los halen. Dat gaat dus niet zo gemakkelijk. Heb je een speciale tool voor nodig(pullytrekker) die ook nog is onhandig is in gebruik. Een Ultra Troque crank heb je in 5 min los en in 5 min weer gemonteerd. En dat alleen met de juist inbussleutel(en evt. een momentsleutel voor aandraai moment).
Een niet stijve voor derailleur zoals de vorige generatie SRAM Red heeft grote invloed op je je schakel prestaties voor. Het gaat minder snel en soepel. Sommige prof renners reden om die reden met een Force VD ipv Red. Idem dat Thomas Voeckler en een hoop andere profs vaak een Chorus voorderailleur verkozen boven de carbon Record(ook een duurzaamheids issue).